Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 iso-testje in het veld...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 iso-testje in het veld...

Deze test is natuurlijk wel intressant om zien, maar hier werd tot 3200 ISO opgevoerd terwijl de omstandigheden daar helemaal niet om vroegen, 3200 ISO moet je gebruiken wanneer dat nodig is, bij minder licht dus, dan pas zal je kunnen oordelen of die hoge ISO zijn meerwaarde kan bewijzen, als je met een D200 foto's maakt in heldere lichtomstandigheden kan je ook tot in de hogere ISO gaan fotograferen onder deze omstandigheden, natuurlijk heeft de poster hier gepost waar wij om vroegen,
    Maar wat ik, en vermoedelijk ok anderen liever willen zien, zijn foto's gemaakt bij minder licht Bv. ergens in een kerk, op 1600 ISO.
    Smartpics zal eerst nog wel zijn toestel wat moeten leren kennen, zoals met ruisreductie ingeschakeld of uitgeschakeld enz.
    En dan verwachten we wat voorbeelden waarbij het echt nodig is om hoge isowaarden te gebruiken, daarover gaat het hem immers
    Zodus neem rustig je tijd Smartpics, en post hier zo vlug mogelijk meerdere beelden, onder moeilijke omstandigheden gemaakt we zitten vol ongeduld de resultaten af te wachten.

Comment

Zodus neem rustig je tijd Smartpics, en post hier zo vlug mogelijk meerdere beelden, onder moeilijke omstandigheden gemaakt
      LOL... Je kan het mooi vertellen. Reden dat ik de foto's buiten maakten is omdat ik zelden een kerk van binnen zie. Volgende week toevallig een Reggae-concert en dan kan ik eens testen wat jij graag wilt zien. Wat het grijze weer betreft van vandaag was voor mij persoonlijk de test heel geslaagd. Stel dat je 2 vechtende meeuwen (kwam ik vandaag dus tegen) ziet, dan is het toch leuk te weten dat je richting iso 1250 kan gaan want met 200 iso mis je zo'n actie...
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

Comment

maar waarom +0.3 stop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
          Stel dat je 2 vechtende meeuwen (kwam ik vandaag dus tegen) ziet, dan is het toch leuk te weten dat je richting iso 1250 kan gaan want met 200 iso mis je zo'n actie...
          Groetjes Edwin
          Dat is inderdaad ook waar Ik gebruik mijn D2X voor natuuropnamen tot maximaal ISO200. Als de D300 hetzelfde detail kan voorleggen aan ISO400 of ISO800 ben ik ook alweer een stap verder

MVG,

Comment

Hoi Edwin! Ziet er prima uit!Geniet ervan en laat de foto's maar komen...
            Danny's Photosite

Comment

maar waarom +0.3 stop
              Was begonnen op 0, maar het histogram liet rechts wat ruimte en besloot dus 1/3 stop over te belichten. Ben met je eens dat de resultaten wellicht iets beter zouden zijn zonder overbelichting, maar dit lijkt me reeëler en beter voor het detail...
              Groetjes Edwin
              Mijn Foto's

Comment

LOL... Je kan het mooi vertellen. Reden dat ik de foto's buiten maakten is omdat ik zelden een kerk van binnen zie. Volgende week toevallig een Reggae-concert en dan kan ik eens testen wat jij graag wilt zien. Wat het grijze weer betreft van vandaag was voor mij persoonlijk de test heel geslaagd. Stel dat je 2 vechtende meeuwen (kwam ik vandaag dus tegen) ziet, dan is het toch leuk te weten dat je richting iso 1250 kan gaan want met 200 iso mis je zo'n actie...
                Groetjes Edwin
                Daar heb je volledig gelijk in, zo zie je maar dat elke vorm van fotografie zijn noden heeft, en dus ook elke fotograaf weet waarom hij die hoge isowaarden weet te appreciëren, of er een doel voor heeft
                En dan maar te bedenken hoe we het vroeger analoog voor elkaar kregen op film van max 800 ISO, daar kon je onder heldere omstandigheden gewoon niet mee werken omdat de opnames te hard waren
                Ik kom ook maar in een kerk als er wat te fotograferen valt, Bv. een Reggae-concert in de kerk

Comment

Bedankt voor je antwoord.

Nikon geeft +0.0 aan voor de beste prestaties, vandaar. Zelf heb ik de neiging -0.3 te gebruiken maar er "zijn er" (Ken Rockwell) die nog wat meer onderbelicht. Je moet wel licht hebben, denk ik dan.

Karel

Comment

Vol nieuwsgierigheid heb ik de foto's bekeken. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de ruisniveau's, maar vooral van de ruisstructuur die erg mooi is.
                    Jammer echter dat de drang naar ruisvrije opnames zo hoog is, wat inherent aan het digitale tijdperk lijkt te zijn. Als ik de ISO6400 vergelijk met de 1000 ASA filmpjes (jaja, ASA waarde ) of zelfs de exotishe 1600ASA diafilm waarmee Fuji op de markt kwam zijn dit bijna "ruisloze" plaatjes.
                    In dat opzicht zijn we wel heel verwend.
                    Pixelpeepen is prima, maar wees wel realistisch. Deze D300 resultaten: top
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

100iso vs 3200 iso (after nr):

mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                        100iso vs 3200 iso (after nr):

welk programma gebruik je daarvoor????

Glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          welk programma gebruik je daarvoor????
                          Imagenomic Noiseware.
                          mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Geweldige test foto's, temeer omdat ik zelf ook in Lelystad woon (ergo de Houtrib sluisen goed ken) en Nikon gebruiker ben. Ik ben erg nieuwsgierig naar de D200-D300 vergelijking, want ik hoop de stap voorwaarts te maken, vanaf de D70 maar weet nog niet welke...
                            Groets, Gerhard
                            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

ik vind een hoge iso test bij goed licht vrij nutteloos

kan je (of een andere trotse D300 bezitter) niet eens een test doen met weinig licht?
                              Fuji XPRO1

Comment

Gisteren kon ik m'n nieuwe camera ophalen en vanmorgen gelijk maar uitgeprobeerd. Het weer was vreselijk grijs, maar wellicht juist ideaal om de verschillende iso's uit te proberen. Op de volgende link staan alvast wat voorbeelden, waaronder de originelen....
                                http://www.laagwater.com/D300/D300-iso.htm

Groetjes Edwin
                                Als ik de 1600 ISO-opname op vol formaat bekijk, dan is het resultaat in de donkere (dus in wezen onderbelichte ) partijen toch nog teleurstellend en duidelijk veel minder goed dan - bijvoorbeeld - de 5D van Canon. Hopelijk doet de D3 beter! Om 'sjappoo Nikon' uit te roepen is het dus nog te vroeg, zeker na 8 jaar geknoei...
                                Last edited by Concertfoto; 9 december 2007, 22:28.

Comment

Working...
                                X