Ik weet dat het onderwerp al dikwijls aan bod is geweest, doch ik heb een specifieke vraag. De vrouw wil een DSLR aanschaffen, maar twijfelt tussen
canon en pentax.
Mijn voorkeur gaat uit naar canon (omdat de g3 ons zeer beviel) tot hij gevallen is).
Voor pentax daarentegen hebben we hier nl. nog 2 lenzen liggen
Pentax SMC F 80 (f4.7) - 200 (f5.6)
en een pentax SMC 1:3.5-5.6 28-80.
Kunnen deze zonder meer gebruikt worden of moet nog een tussenring of zoiets bijgekocht worden.
De camera moet vooral dienen voor gewone binnenopnamen tijdens feestjes,
kinderen enz. Voor op vakantie gebruiken we toch meestal de Sony Cybershot (zeer compact om mee te nemen , maar geen goede foto's mee te maken in huis).
Welke lens moeten we bijkopen voor binnen en welke camera kiezen.
Een bijkomende flash is ook nodig denk ik, of kunnen we bv. een oude canon flash gebruiken of is de flash merkgebonden.
canon en pentax.
Mijn voorkeur gaat uit naar canon (omdat de g3 ons zeer beviel) tot hij gevallen is).
Voor pentax daarentegen hebben we hier nl. nog 2 lenzen liggen
Pentax SMC F 80 (f4.7) - 200 (f5.6)
en een pentax SMC 1:3.5-5.6 28-80.
Kunnen deze zonder meer gebruikt worden of moet nog een tussenring of zoiets bijgekocht worden.
De camera moet vooral dienen voor gewone binnenopnamen tijdens feestjes,
kinderen enz. Voor op vakantie gebruiken we toch meestal de Sony Cybershot (zeer compact om mee te nemen , maar geen goede foto's mee te maken in huis).
Welke lens moeten we bijkopen voor binnen en welke camera kiezen.
Een bijkomende flash is ook nodig denk ik, of kunnen we bv. een oude canon flash gebruiken of is de flash merkgebonden.
Comment