Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D vs. Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 400D vs. Nikon D80

    Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
    Wat mij ook een beetje lastig lijkt bij de Canon is dat de flits moet uitklappen om te autofocussen? Of ben ik hier mis?
    daar ben je mis Als de camera problemen heeft om te focussen, heeft die links van de flits (als je de camera langs vooraan bekijkt) een AF-assistlampje dat helpt voor het focussen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #47
      Re: Canon 400D vs. Nikon D80

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      daar ben je mis Als de camera problemen heeft om te focussen, heeft die links van de flits (als je de camera langs vooraan bekijkt) een AF-assistlampje dat helpt voor het focussen...
      wa voor een 400D heb jij dan? bij de mijne is de AF assist de flits hoor, en niet dat lampje. da lampje wordt gebruikt bij de zelfontspanner
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #48
        Re: Canon 400D vs. Nikon D80

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        wa voor een 400D heb jij dan? bij de mijne is de AF assist de flits hoor, en niet dat lampje. da lampje wordt gebruikt bij de zelfontspanner
        goeiemorgen zat ik mis ja Net de handleiding even gechecked en is inderdaad de flits

        zo zie je maar dat je elke dag nieuwe dingen leert...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #49
          Re: Canon 400D vs. Nikon D80

          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Wanneer de camera is ingesteld op spotmeting wordt alleen de middelste honingraat segment gebruikt om de belichting vast te stellen. De camera baseert de belichting dan alleen op dat specifieke gedeelte van de scène, wat binnen de spotmeetcirkel valt.
          Als je Nikon spotmeting gebruikt is de afstandmeetspot tevens de plaats van de lichtmeetspot en dat is handig omdat je dan niet de belichting cq afstand hoeft vast te zetten en te herkaderen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #50
            Re: Canon 400D vs. Nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
            Wat mij ook een beetje lastig lijkt bij de Canon is dat de flits moet uitklappen om te autofocussen? Of ben ik hier mis?
            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            goeiemorgen zat ik mis ja Net de handleiding even gechecked en is inderdaad de flits

            zo zie je maar dat je elke dag nieuwe dingen leert...
            juist ja, maar dan wel enkel als "assist" van de AF, dus enkel bij weinig licht. Koen... leek mij eerder te vragen of het altijd het geval was.

            maar bon, ik denk niet dat dat bij Nikon anders is. Of ben ik nu weer mis? (ken niets van Nikon hoor).

            Comment


            • #51
              Re: Canon 400D vs. Nikon D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
              juist ja, maar dan wel enkel als "assist" van de AF, dus enkel bij weinig licht. Koen... leek mij eerder te vragen of het altijd het geval was.

              maar bon, ik denk niet dat dat bij Nikon anders is. Of ben ik nu weer mis? (ken niets van Nikon hoor).
              nikon heeft inderdaad een AF assist lampje (wat echt wel stukken makkelijker én aangenamer werken is als met die stroboscoop van canon)
              ik flits nooit met mijn ingebouwde flits van de 400D net omdat die stroboscoop zo enorm irritant is voor de personen die je fotografeert. een externe flits is nog altijd de perfecte oplossing
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #52
                Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                nikon heeft inderdaad een AF assist lampje (wat echt wel stukken makkelijker én aangenamer werken is als met die stroboscoop van canon)
                ik flits nooit met mijn ingebouwde flits van de 400D net omdat die stroboscoop zo enorm irritant is voor de personen die je fotografeert. een externe flits is nog altijd de perfecte oplossing
                ik gebruik de ingebouwde flits ook zelden omdat ik als ik flits, de 580EX erop zet... Klopt het dat die dan wel een AF assist beam heeft? of gaat die ook flitsen? moet me eens verdiepen in flash fotografie
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                  @Wushuke01:
                  Toch is het bij deze Nikon anders. Bij te weinig licht is er een aparte AF-hulpverlichting. Je hebt dus de interne flits niet nodig.
                  (Ik gebruik die hulpverlichting zelfs soms om in het donker iets heel kortstondig te verlichten.)

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    ik gebruik de ingebouwde flits ook zelden omdat ik als ik flits, de 580EX erop zet... Klopt het dat die dan wel een AF assist beam heeft? of gaat die ook flitsen? moet me eens verdiepen in flash fotografie
                    jep, die heeft wel een AF assist beam (die rode strepen die je kunt zien wanneer je scherpstelt)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      jep, die heeft wel een AF assist beam (die rode strepen die je kunt zien wanneer je scherpstelt)
                      dan zal ik dat verward hebben met de zogenaamde "ingebouwde AF assist beam"
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bongo photography Bekijk bericht
                        En ze hebben mij canon boven nikon aangeraden voor concert fotografie, toch voor het budget dat ik had.
                        De D80 doet dat imo evengoed als de 400D, bij duurdere Canons is er wel een verschil...en je moet dat ook weeral niet gaan overdrijven
                        zie bvb hier (en dat is zelfs met een D70)
                        Een beetje ruis kan soms zelfs mooi zijn
                        Last edited by mexicano; 23 oktober 2007, 14:17.
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                          Ik heb de indruk dat het hier meer Canon vs. Nikon aan het worden is.
                          Elk heeft zo zijn voorkeur welk merk hij of zij het liefst gebruikt.
                          Maar dat helpt jou in elk geval geen stap dichter.
                          Kortom, Ik heb met allebei als eens wat foto's genomen. Conclusie , ze zijn aan elkaar gewaagd hoor.
                          Je moet gewoon eens de winkel binnenstappen en vragen om met een demo-model eens wat plaatjes te schieten.
                          Weliswaar in dezelfde omstandigheden en niet onbelangrijk dezelfde soort lens.
                          Ga gewoon voor je gevoel en dan de prijs.
                          Je hebt een mooi budget om te beginnen.
                          En als je dan toch nog een goede raad wil?
                          Probeer een tweedehands-body te kopen en een set van 2goeie lenzen.
                          Beter een canon 20D (occasie) + canon IS L lens.
                          Dan een 400D (nieuw) met kitlens.
                          Mijn mening hé. Of ben ik nu aan het zwansen ?
                          Succes met de aankoop.
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                            Ik wil mij niet mengen in de Nikon-Canon-discussie, maar ik denk dat Koen nu zowel de bomen als het bos niet meer ziet. Mijn mening: ga naar een goede fotozaak en laat u deskundig inlichten (heb zelf zeer goede ervaring met Konijn) en probeer: desnoods er eentje huren en uittesten. En nog een puntje: onderschat dat kleine ding, die P 200 niet hoor: maakt hele mooie foto's !!!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                              ik wil geen nikon-canon discussie voeren, laat staan nikon als minderwaardig tov Canon beschouwen he... ik geef gewoon info die ik heb over mijn 400D...

                              het komt er inderdaad op neer om naar de winkel te gaan en ze vast te pakken.

                              Meestal zeggen ze ook wel : blijf bij uw eerste gedachte...

                              Veel geluk!
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                                Ik wil mij niet mengen in de Nikon-Canon-discussie, maar ik denk dat Koen nu zowel de bomen als het bos niet meer ziet. Mijn mening: ga naar een goede fotozaak en laat u deskundig inlichten (heb zelf zeer goede ervaring met Konijn) en probeer: desnoods er eentje huren en uittesten. En nog een puntje: onderschat dat kleine ding, die P 200 niet hoor: maakt hele mooie foto's !!!
                                Wees gerust: ik heb een goeie kettingzaag voor het geval er teveel bomen zijn

                                Het belangrijkste lijkt mij eerst en vooral de lens hé... en daar heb ik er hier een paar zeer interessante zien passeren. De topic op zich is voor mij dus al heel interessant geweest.

                                Naar mijn gevoel is de Nikon toch iets kwalitatiever qua 'hardware'... wat toch ook belangrijk is!
                                ...iter est meta

                                Comment

                                Working...
                                X