Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D vs. Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 400D vs. Nikon D80

    Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
    Dus Canon zou moeilijker manueel scherp te stellen zijn.
    Ik vraag mij af of ik dat dikwijls zou gebruiken?
    Als je van plan bent die Canon 17-85 USM te gebruiken als allround lens, zal je zo goed als nooit manueel focussen. AF USM is namelijk uitstekend.
    gr
    Filip

    Comment


    • #17
      Re: Canon 400D vs. Nikon D80

      Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
      zal je zo goed als nooit manueel focussen
      Tot je aan macro begint en soms ook bij andere vormen van fotografie (akkoord, dat zijn zorgen voor later, alhoewel...)
      Bovendien schiet AF in sommige gevallen tekort
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #18
        Re: Canon 400D vs. Nikon D80

        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
        Tot je aan macro begint en soms ook bij andere vormen van fotografie (akkoord, dat zijn zorgen voor later, alhoewel...)
        Dus marco en andere vormen van fotografie zijn niet mogelijk met een 400D

        ...

        Nee, serieus, 't is misschien niet zo gemakkelijk maar geeft dat zo'n groot verschil?
        ...iter est meta

        Comment


        • #19
          Re: Canon 400D vs. Nikon D80

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
          Dus macro en andere vormen van fotografie zijn niet mogelijk met een 400D
          Heb ik niet gezegd, maar je zal wel een pak meer missers hebben en ik wil hier in geen geval Nikon voortrekken, ook Canon moet betere (lees duurdere) modelletjes hebben
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #20
            Re: Canon 400D vs. Nikon D80

            De Nikon zou dan weer meer ruis geven bij hogere ISO

            ik denk dat ik dit in meer gevallen ga nodig hebben: lage ruis bij weinig licht.
            ...iter est meta

            Comment


            • #21
              Re: Canon 400D vs. Nikon D80

              Ik ben ook tussen die twee aan het twijfelen...
              Al moet ik zeggen dat de D80 me iets beter in de hand ligt.
              Misschien dat het bij de 400D met grip hetzelfde zal zijn.

              Natuurlijk zijn er op de 2dehandsmarkt, dankzij het uitbrengen van de 40D en D3/D300, ook koopjes te doen. Snel zijn is wel de boodschap, was net te laat voor een mooi geprijsde 30D
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                ik heb toch niet veel problemen met manuele focus in macro op mijn 400D...

                werk wel uitsluitend met statief en draadontspanner om na scherpstellen eigen bibber uit te sluiten...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
                  De Nikon zou dan weer meer ruis geven bij hogere ISO
                  Dit moet ik in elk geval tegenspreken (wat de D80 betreft, geldt niet voor de D200 en zeker niet de D70)
                  ISO 800 is perfect, ISO 1600 bruikbaar (concertfotografie)
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                    Wat mij ook een beetje lastig lijkt bij de Canon is dat de flits moet uitklappen om te autofocussen? Of ben ik hier mis?
                    ...iter est meta

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      daar ga je zeker even mee gesteld zijn... onthoud wel dat je dan een stukje boven je budget zal moeten gaan van 1200 €...

                      die 400D + 17-85 kit kost +- 1100 €... 200mm tele +- 250 €

                      en dan heb je nog geen accessoires zoals geheugen, tas, statief, ...
                      tja, ik vraag mij af of die batterijgrip wel interessant is?
                      misschien koop ik beter alles apart...
                      ...iter est meta

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                        ik ben dit weekend met dezelfde vraag naar de fotograaf vertrokken en heb voor de Nikon gekozen.

                        Robuuster en lag beter in m'n hand en met die lens hoefde ik geen 2de lens te kopen dus minder meenemen in de tas[kleinere tas gekocht]

                        D80+18/200 VR Nikon+2GB card-korting= 1399€
                        400D+17/85 IS 'set'+tas = 1100€

                        canon heeft geen 18/200 lens

                        300€ verschil - lensverschil[prijs] = hoeveel verschil nog?

                        effe nadenken en dan de juiste keuze maken!

                        winkelier zei er ook wel bij dat ze beide evengoede fotos nemen, in dit geval raadde hij de Nikon aan door de lens die erbij was.

                        K
                        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                        http://kodefoto.webs.com/
                        http://flandriens.webs.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                          Ik weet één ding zeker: ze maken het een mens niet gemakkelijk
                          ...iter est meta

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
                            Wat mij ook een beetje lastig lijkt bij de Canon is dat de flits moet uitklappen om te autofocussen? Of ben ik hier mis?
                            Hier ben je toch mis denk ik. Waar heb je dat gelezen.

                            Zelf heb ik een 300D (dus veruit het eerste DSLR model voor de modale fotograaf) en ook daar gaat het scherpstellen perfect zonder dat de flits moet uitklappen.
                            Het zou nogal wat zijn moest dat het geval zijn .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                              Misschien nog iets om in overweging te nemen : de keuze van het merk zal waarschijnlijk ook de toekomst (lees : aanschaf nieuwe en betere lenzen) bepalen. Kijk ook daar eens naar en laat je niet alleen leiden door de body/kitlens
                              Canikon 40D - D200, D300

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 400D vs. Nikon D80

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
                                Hier ben je toch mis denk ik. Waar heb je dat gelezen.

                                Zelf heb ik een 300D (dus veruit het eerste DSLR model voor de modale fotograaf) en ook daar gaat het scherpstellen perfect zonder dat de flits moet uitklappen.
                                Het zou nogal wat zijn moest dat het geval zijn .
                                OK, dan ben ik mis. Ik dacht dit ergens gelezen te hebben maar 'k weet natuurlijk niet meer waar.
                                ...iter est meta

                                Comment

                                Working...
                                X