Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ondertussen op D.preview....

Er blijken nu toch nogal wat berichten binnen te lopen over erg traag focussende D300's,die soms bovendien erg softe (én ruizige!) beelden opleveren.De waarheid achter deze berichten kun je zoals steeds niet achterhalen,user errors en Canon fanboys doen hun werk,maar toch:dezen onder jullie die reeds hun D300 hebben:hoe focust hij in vergelijking met de D200?Zijn de buitenste focuspunten bruikbaar?

Walter
    D850

Comment

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Ik kan enkel vergelijken met D70:
      -focus is duidelijk sneller
      -buitenste punten zijn zeker bruikbaar, al zijn ze niet van het 'cross' type
      -Behalve voor sport en macro misschien is het 'focus en recompose' systeem nog steeds de snelste optie, ik gebruik het sinds de één focuspunt analoge camera's met succes.

Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
        Ik kan enkel vergelijken met D70:
        -focus is duidelijk sneller
        -buitenste punten zijn zeker bruikbaar, al zijn ze niet van het 'cross' type
        -Behalve voor sport en macro misschien is het 'focus en recompose' systeem nog steeds de snelste optie, ik gebruik het sinds de één focuspunt analoge camera's met succes.

Smt.
        dat is in veel gevallen de beste methode, het aantal focuspunten is vooral van belang bij het tracken van een bewegend onderwerp. (overgang van het een focuspunt naar een ander)
        Heb je de scene recognition en tracking systeem al eens uitgeprobeerd ??

Comment

• Re: Ondertussen op D.preview....

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Er blijken nu toch nogal wat berichten binnen te lopen over erg traag focussende D300's,die soms bovendien erg softe (én ruizige!) beelden opleveren.De waarheid achter deze berichten kun je zoals steeds niet achterhalen,user errors en Canon fanboys doen hun werk,maar toch:dezen onder jullie die reeds hun D300 hebben:hoe focust hij in vergelijking met de D200?Zijn de buitenste focuspunten bruikbaar?

Walter
          Je moet er de juiste personen uitpikken voor correcte gebruikersinfo. Jim Fenton op DPR komt van een D2Xs en heeft massa's ervaring met de AF Hij fotografeert nu met de D300 en hij post zijn indrukken vrijuit:
          http://forums.dpreview.com/forums/po...r=hiilihizhwik

MVG,

Comment

Mijn ervaring tot nu toe (nog niet veel licht gehad), zijn dat de D300 de lens sneller laat focussen dan de D200. Maar hij neemt wel meer tijd om de focus te nagelen. Met standen A2 en A4 in het menu kun je dit enigsinds versnellen.
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
              Mijn ervaring tot nu toe (nog niet veel licht gehad), zijn dat de D300 de lens sneller laat focussen dan de D200. Maar hij neemt wel meer tijd om de focus te nagelen. Met standen A2 en A4 in het menu kun je dit enigsinds versnellen.
              Groetjes Edwin

Maar zijn de buitenste focusbrackets uberhaupt bruikbaar,of staan ze erbij om de hoop te vullen?

Groeten,
              Walter
              D850

Comment

Ja Walter, die uiterste focuspunten zijn bruikbaar. Uiteraard afhankelijk van licht en contrast. Heb ze gisteren nog gebruikt bij een shoot waar ik met èèn focuspunt werkte en ik liever de buitenste gebruik dan alleen de middelste en dan te hercomposeren.
                Groetjes Edwin
                Mijn Foto's

Comment

• En nog een vraag over 3D tracking

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                  Ja Walter, die uiterste focuspunten zijn bruikbaar. Uiteraard afhankelijk van licht en contrast. Heb ze gisteren nog gebruikt bij een shoot waar ik met èèn focuspunt werkte en ik liever de buitenste gebruik dan alleen de middelste en dan te hercomposeren.
                  Groetjes Edwin

OP D.preview is er ene Jp (uit Antwerp,Belgium!),die man post hier misschien ook onder een andere naam ,die een heel verslag heeft gemaakt van de 3D tracking.Hij constateerde 2 "bugs".Ten eerste,de lichtmeter volgt de bokkensprongen makende focus brackets niet,maar meet gewoon licht in het midden van het frame.Tot daar aan toe,zoiets zou zelfs met de huidige stand van techniek veel gevraagd zijn,zo in superkleine fracties van een seconde de belichting aanpassen.Maar de voornaamste "bug" is,volgens Jp,dat zogauw 3D tracking is ingeschakeld,de camera gewoon van meetaf aan in het cenrum meet,ongeacht of je nu een vogeltje begint te volgen met een van de buitenste focus brackets of niet.Enige gebruikerervaring hieromtrent?

Beste groeten,

Walter

D850

Comment

Titanenvergelijking. (Niet geschikt voor gevoelige lezers)
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Het kan blijkbaar nog een tijdje duren voordat we de eerste "Belgische" gebruikerservaringen van de D3 mogen verwachten.

Een klant die samen met mij in de winkel stond kreeg als antwoord dat hij -hoewel eerst op de lijst - niet moest hopen dit jaar nog FF fotos te kunnen maken...

Waarschijnlijk krijgen NPS leden hier te lande dus duidelijk voorrang.

Silent M

Comment

Amaai mijne frak
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Ken R. heeft de D3 en de 5D naast elkaar gezet met precies dezelfde instellingen en dezelfde lens!

KLIK

En nog een andere 1v1 wedstrijd HIER
                          Last edited by yoy; 9 december 2007, 16:58.
                          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Sony sensor voor Nikon D3X:

Comment

Is toch niks mis mee?
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Nog een hands on bericht
                                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Working...
                                X