Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Eerste D3 test van KR

Ik weet zeker dat de Canon 70-200 f4 IS scherper is dan de 105 micro van Nikon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Eerste D3 test van KR

Jan.
      En welke vis gaat er bijten... ?

Comment

Jan.
        Valt over te twisten Beiden staan op zéér hoog niveau volgens photozone.de

MVG,

Comment

Jan.
          He ja, weer een die zijn merkje wil ophemelen wat was de topic ook al weer: "D3 en D300 aangekondigd" ..............
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik denk dat je hem niet begrijpt. In die test van Kenn, gebruikt hij een 105 op de D3 en de 70-200 f4 op een 5D.
            Dan zegt hij uiteindelijk dat de D3 een stuk scherper is, dat is niet echt een goede vergelijking, want die 105 (prime macrolens) is natuurlijk veel scherper.

Er zat ironie in dat berichtje wat je aanhaalt
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

D3

Diglloyd.com: photography guides, lens and camera reviews, Sony/Nikon/Canon mirrorless, medium formt cameras, Zeiss lenses for Canon and Nikon, Leica M, digital infrared, equipment recommendations, cutting-edge blog

Enkele citaten:

Lijkt beperkt tot bepaalde lenzen.

Ook goed voor de FF 5D.

Wie dpp gebruikt weet wat dit betekent.

Jan.
              Misschien toch even vermelden wat de auteur in die diglloyd blog bovenaan zijn post schrijft: "Now to some subjective impressions, not subject to the rigors of tests (yet):".
              In zijn inleiding heeft hij het over de "instinctieve" reacties, "I can’t say I’m “wrong” about a gut reaction any more than I’m wrong about liking chocolate ice cream over vanilla"

Conclusie: wat is de correctheid en het belang hiervan? 0,0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                He ja, weer een die zijn merkje wil ophemelen wat was de topic ook al weer: "D3 en D300 aangekondigd" ..............
                Dat is ook de reden dat ik de link heb vermeld:

The 5D, reigning champ, is trashed by the D3. It is as sharp as the Nikon D3, but noisier. Sayonara, 5D. The D3 is as sharp, but far cleaner.
                Jan.

Comment

Dat is ook de reden dat ik de link heb vermeld:

Jan.
                  Allee, 'k zal dan zelf ook maar reageren
                  KR maakt geen gewag van sharpening settings die op Nikon ingesteld staan, en die zijn normaal gezien default nogal conservatief bij Nikon...

Ik krijg ook het gevoel dat hoewel er gesproken wordt van manuele witbalans, dat de foto's nog altijd tamelijk geel overkomen (natuurlijk geen idee hoe de omgeving daar is en hoe die aap er in het echt uitziet)

Daarbovenop wordt door de lichtkeuze nogal veel druk op het blauwkanaal gezet (oranje licht heeft weinig blauw, dus er moet een zwaardere versterking toegepast worden om de kleuren neutraal te krijgen, meer versterking is meer ruis).

Ik ben eigenlijk benieuwd of Nikon vernuftig heeft geweest en de ruisreductie kanaalonafhankelijk gemaakt heeft (en dus toegespitst op het blauwkanaal). Het zou volgens mij interessant zijn om eens D3 high ISO foto's te zien van een onderwerp belicht met heel koud licht (kleurtemp > 7000K), zodat rood en groen moeten opgetrokken worden.... Voelt iemand zich geroepen?

Comment

en een vgl met RAW/NEF beelden...

Geen ruisreductie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                      Ik krijg ook het gevoel dat hoewel er gesproken wordt van manuele witbalans, dat de foto's nog altijd tamelijk geel overkomen (natuurlijk geen idee hoe de omgeving daar is en hoe die aap er in het echt uitziet)
                      Best zou er een fototje bij gemaakt worden met een compactje(liefst een Fuji of zo) als referentie voor de kleur want die zitten er meestal veel beter op kwa witbalans dan DSLR's.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dit kwalificeert voor mij alleen maar als een iso-test (cfr de titel van de pagina).
                        De D3 wint hier duidelijk, maar ja, wat had je anders verwacht? Het moest ooit eens gebeuren.

5DII tegen D3 lijkt mij een 'eerlijker' battle.

Comment

Bij deze testen, ook van KR, is op alle iso's de 5D stukken scherper, dan Nikon.
                          iso test D300 / D200 / 5D

The D300 is a blur-o-rama at high ISOs.
                          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            tests tests tests..

Anyone actually USED a D300 or D3 yet?
                            Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dit topic de verkeerde weg uitgaat en treed daarbij bovenstaande quote geheel bij.

Dit ontaard hier in een een discussie die eeuwig kan blijven duren, maar zoals Trebs, wacht ik ook op de creatieve foto's.

Triestig, echt jammer, dat dergelijke topic in zo iets moet ontaarden.
                            Er zullen steeds mensen zijn die zweren bij hun merk en niks anders.

Ik dacht na al die jaren hier een forum gevonden te hebben die zich meer bezighoud met de creative zaak van fotografie, maar ja, da was blijkbaar ijdele hoop

Ik ga voor de D300 en dat zal mijn creativiteit niet stoppen.

Dit draadje zal ik niet langer volgen want het ontaard in iets die totaal naast de kwestie is.

Het gaat jullie goed, maar probeer naast de pixelneukeraarij ook wat toe te dragen aan de creatieve zaak van fotografie.

Grtz

T.
                            My flickr space

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                              Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dit topic de verkeerde weg uitgaat en treed daarbij bovenstaande quote geheel bij.

Dit ontaard hier in een een discussie die eeuwig kan blijven duren, maar zoals Trebs, wacht ik ook op de creatieve foto's.

Triestig, echt jammer, dat dergelijke topic in zo iets moet ontaarden.
                              Er zullen steeds mensen zijn die zweren bij hun merk en niks anders.

Ik dacht na al die jaren hier een forum gevonden te hebben die zich meer bezighoud met de creative zaak van fotografie, maar ja, da was blijkbaar ijdele hoop

Ik ga voor de D300 en dat zal mijn creativiteit niet stoppen.

Dit draadje zal ik niet langer volgen want het ontaard in iets die totaal naast de kwestie is.

Het gaat jullie goed, maar probeer naast de pixelneukeraarij ook wat toe te dragen aan de creatieve zaak van fotografie.

Grtz

T.
                              Ik heb nochtans al eens een creatieve poging gedaan met mijn nieuw speelgoed

In het naar huis rijden deze avond, even uit de wagen gestapt om een fotoke te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                                Da's allicht ijdele hoop. In showcase staan wel leuke foto's maar daar staat niet altijd bij hoe. Er zijn hier zeker ook mensen die helpen maar voor de creatieve kant van de zaak ga je beter naar een goede ouderwetse fotoclub.

Wil je geartalk dan zit je online zeker goed.
                                Offline worden daar heel weinig woorden aan vuilgemaakt.

Comment

Working...
                                X