Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    De vergelijking is met de prijzen van AC-foto.
    Het kan dus zeker nog veel goedkoper.
    Canon: http://www.ac-foto.de/ac/shop/preisl...rsteller=Canon
    Nikon: http://www.ac-foto.de/ac/shop/preisl...rsteller=Nikon

Zoals gezegd is de D3 oplossing 16000 euro.

De oplossing van de 5D met f4 lenzen is lager dan 11000 euro, zonder cash back. Nog altijd een mooi bedrag.
    Update: Met de 5D + 24-105L kit en cash back is de prijs beneden 10000 euro.
    Zelfde aantal MP maar iets lagere beeldkwaliteit ?

De professionele oplossing van Canon met de 1DsIII en f2,8 lenzen is hoger dan 18000 euro, dus toch een 2000 euro duurder dan een oplossing met de D3.

Maar Nikon is dus goedkoper.

Jan.
    Yep en dan moet je er toch ook nog mee rekening houden dat tegen de tijd dat de D3 vlot leverbaar is er met heel hoge waarschijnlijkheid niet veel later een opvolger is voor de 5D.....En ook deze zal nog een stuk goedkoper blijven en de IQ gaat zeker ook nog beter zijn. Eigenlijk denk ik nog altijd dat je het eens moet doen een nikon kopen want je hebt er al lang eens zin in. Maar je gaat geen goeie reden vinden ter verantwoording om het te doen vrees ik. Buiten heel subjectieve zoals ik het er goesting in natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Net alsof ze dienen brol nu nog aan de straatstenen gaan kwijtgeraken.
      "Dienen brol" wordt nog dagelijks door heel wat mensen gebruikt, met heel goede resultaten.

Als ik zou kunnen kiezen tussen "dienen brol" en een D70...

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Eigenlijk denk ik nog altijd dat je het eens moet doen een nikon kopen want je hebt er al lang eens zin in. Maar je gaat geen goeie reden vinden ter verantwoording om het te doen vrees ik. Buiten heel subjectieve zoals ik het er goesting in natuurlijk.
      Een Nikon kopen samen met goedkope lenzen wil ik niet.
      Een Nikon kopen samen met dure lenzen kan ik niet.
      Het is dus allemaal heel eenvoudig.

En nu gaan we hier verder over de D3 en de D300.

Jan.

Comment

"Dienen brol" wordt nog dagelijks door heel wat mensen gebruikt, met heel goede resultaten.
        Net als de meeste camera's zeker? Ook mijn D70, ja.
        Maar het ging hem vooral over het feit dat hij als de nieuwe prof camera werd voorgesteld.

Als ik zou kunnen kiezen tussen "dienen brol" en een D70...
        Ik niet. D70 prijs/kwaliteit is veel beter. Van mij mogen ze de D2X opstoven met boontjes (mag zelfs zonder boontjes).
        Last edited by PSG; 30 september 2007, 00:40.

Comment

Yep en dan moet je er toch ook nog mee rekening houden dat tegen de tijd dat de D3 vlot leverbaar is er met heel hoge waarschijnlijkheid niet veel later een opvolger is voor de 5D.....En ook deze zal nog een stuk goedkoper blijven en de IQ gaat zeker ook nog beter zijn.
          Ik wacht zeker nog tot dat die uit is. D300 is een super machine maar al die fancy zaken zoals weather sealing en super duper AF heb ik eigenlijk niet nodig.
          Ik heb er ook niets op tegen natuurlijk , maar het moet ook allemaal betaald worden. Ik hoop wel dat die 5DII "stofvrij" is. Da's mijn voornaamste probleem met de 5D.

Comment

Yep en dan moet je er toch ook nog mee rekening houden dat tegen de tijd dat de D3 vlot leverbaar is er met heel hoge waarschijnlijkheid niet veel later een opvolger is voor de 5D.....En ook deze zal nog een stuk goedkoper blijven en de IQ gaat zeker ook nog beter zijn. Eigenlijk denk ik nog altijd dat je het eens moet doen een nikon kopen want je hebt er al lang eens zin in. Maar je gaat geen goeie reden vinden ter verantwoording om het te doen vrees ik. Buiten heel subjectieve zoals ik het er goesting in natuurlijk.
            Straffe uitspraak dat de IQ van de 5D II zeker beter gaat zijn. Van het toestel is amper iets gekend.
            Ik zal ook zo een straffe uitspraak doen.
            Tegen de tijd dat de 5D II uitkomt zal nikon een D90 hebben waarvan de IQ nog stukken beter zal zijn dan die van den 5D II en ook stukken goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
              Straffe uitspraak dat de IQ van de 5D II zeker beter gaat zijn. Van het toestel is amper iets gekend.
              Ik zal ook zo een straffe uitspraak doen.
              Tegen de tijd dat de 5D II uitkomt zal nikon een D90 hebben waarvan de IQ nog stukken beter zal zijn dan die van den 5D II en ook stukken goedkoper.
              Ik heb niets tegen straffe uitspraken als ze maar op iets gebaseerd zijn.

De 5DII is er nog niet maar er zijn goede indicaties van de specs.
              Verder zit de 5DII in the queue omdat deze toestellen een nagenoeg stabiele updatecyclus hebben. Je kan dus vrij goed voorspellen wanneer de nieuwe versie uitkomt. Verder als je de evolutie een beetje opvolgt: de nieuwste modellen van Canon hebben elk de nieuwe sensortechnologie ontvangen die een duidelijke verbetering oplevert. Voor de 5DII gaat dit niet anders zijn. Maar ook meer pixels, wat iets kan compenseren. Volgens mij gaat de IQ op 16 MP vrij gelijk zijn, maar als je dan nr 12 MP herschaalt voor een volledige vergelijking, wordt de ruis wel minder zichtbaar. Ook de 14 bit gaat betere tonen en potentieel highlights geven zoals al aangetoond bij de 40D en de 1DsIII.

De D90 is ook gewoon een andere league dan de D300 - 5D range en vrij zinloos om te vergelijken.
              IQ beter dan de 5DII moet ik eerst nog zien gebeuren .

Kevlar zit dus niet uit zijn duim te zuigen maar doet een geinformeerde veronderstelling. Da's een serieus verschil.
              Last edited by PSG; 30 september 2007, 11:31.

Comment

Ik heb niets tegen straffe uitspraken als ze maar op iets gebaseerd zijn.

De 5DII is er nog niet maar er zijn goede indicaties van de specs.
                Verder zit de 5DII in the queue omdat deze toestellen een nagenoeg stabiele updatecyclus hebben. Je kan dus vrij goed voorspellen wanneer de nieuwe versie uitkomt. Verder als je de evolutie een beetje opvolgt: de nieuwste modellen van Canon hebben elk de nieuwe sensortechnologie ontvangen die een duidelijke verbetering oplevert. Voor de 5DII gaat dit niet anders zijn. Maar ook meer pixels, wat iets kan compenseren. Volgens mij gaat de IQ op 16 MP vrij gelijk zijn, maar als je dan nr 12 MP herschaalt voor een volledige vergelijking, wordt de ruis wel minder zichtbaar. Ook de 14 bit gaat betere tonen en potentieel highlights geven zoals al aangetoond bij de 40D en de 1DsIII.

De D90 is ook gewoon een andere league dan de D300 - 5D range en vrij zinloos om te vergelijken.
                IQ beter dan de 5DII moet ik eerst nog zien gebeuren .

Kevlar zit dus niet uit zijn duim te zuigen maar doet een geinformeerde veronderstelling. Da's een serieus verschil.
                Ok dan, kan je me een voorbeeld tonen waarin ik duidelijk het verschil kan zien van 14 bit? Graag een foto in 14 bit en 1 in 12 bit waar ik dit zie? Ik wil ze gerust laten printen op A4 als ik het op het scherm niet kan zien. Ik vind dat nikon en canon hier een fantastische hype fabriceren maar behalve een grotere filesize zou ik dit toch eens in IQ willen vertaald zien... Dus gewoon feiten, geen marketing praatje.

Btw ik wist niet dat de 5D II op het niveau zal zijn van de D3 van nikon? Wat gaat canon dan met zijn 1D mk III doen? Als canon met een 5D II komt met 12 fps, 16 MP, weather sealing en beter focus systeem op prijsniveau van de huidige 5D, dat is de dag dat ik naar canon overschakel.

Comment

Ok dan, kan je me een voorbeeld tonen waarin ik duidelijk het verschil kan zien van 14 bit?
                  Ik heb er gezien oa van een officiele foto van de 1DsIII en een remake ervan op de 5D. (nachtfoto met een verlichte brug en één of andere verlichte kathedraal).
                  Daar zie je duidelijk dat de overgang in tonen veel gradueler is in 14 bit.
                  Ik weet de URL niet dus je zal even moeten zoeken.

Ik vind dat nikon en canon hier een fantastische hype fabriceren maar behalve een grotere filesize zou ik dit toch eens in IQ willen vertaald zien... Dus gewoon feiten, geen marketing praatje.
                  Ik heb heel het technische verhaal bekeken op sensorniveau en de plaatjes tonen ook aan dat het verschil is er is. Ik laat me niet leiden door hype. Hoe meer hype, hoe minder ik luister.

Btw ik wist niet dat de 5D II op het niveau zal zijn van de D3 van nikon?
                  Dat heb ik niet gezegd. Dit wordt ook heel moeilijk alleen al omwille van het feit dat er meer pixels op de sensor zouden zijn.
                  Maar dat zullen we dan zien.
                  Ik vergeleek de 5D en de 5DII.
                  Over de prijs is nog niets bekend.
                  Maar met de 5D heeft Canon al een hele tijd een toestel die Nikon prijs/kwaliteit niet kan kloppen.
                  Ik hoop op een herhaling ervan. Zeker aangezien Nikon nu Canon het vuur aan de schenen legt.
                  De D3 is een fantastisch toestel...met ook een fantastisch prijzeke.
                  Last edited by PSG; 30 september 2007, 12:53.

Comment

PSG: Ik kan u gelijk geven wat de prijs betreft
                    Had hij 1500-2000 euro lager geprijsd geweest had ik zwaar getwijfeld om hem te kopen.

Wat 14 bit betreft is, zou ik dit graag zien. Ik heb hier al op zitten zoeken en verschillende forums over nagelezen, maar een zwart op wit bewijs met 2 foto's naast elkaar, heb ik nog niet gevonden.
                    Als iemand me hiervan enkele voorbeelden kan tonen, zou ik heel dankbaar zijn. Ik wil het gewoon met eigen ogen zien

Comment

Misschien dat ik nog iets kan terugvinden maar 't is twijfelachtig, ik heb ooit identieke opnames gemaakt met de D2XS en met de Fuji S5 Pro, en de doortekening bij donkere en lichtere gedeelten was bij de S5 stukken beter dan bij de D2XS.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb de pagina teruggevonden.
                        Hier vind je hem : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24839777

Deze tonen hier vooral een verbetering in de highlights terwijl het theoretisch voordeel van 14 bit vooral in de schaduwen ligt.

Comment

Ik heb de pagina teruggevonden.
                          Hier vind je hem : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24839777

Deze tonen hier vooral een verbetering in de highlights terwijl het theoretisch voordeel van 14 bit vooral in de schaduwen ligt.
                          Thx voor de moeite te doen om een voorbeeld te zoeken

Yeps er is verschil maar mij lijkt de 5D foto iets langer belicht ook en mischien ligt het verschil dat ik zie daaraan...
                          Mischien moet ik het eens afprinten

Comment

ik wil nog eens zien dat de 5D MKII beter gaat zijn dan de huidige 5D...( zie maar naar 20D, 30D, 40D)

...meer pixels als nadeel op hoge iso maar betere technology gaat misschien geen verbetering zijn maar gelijk aan de huidige...

Low iso zal wel beter zijn...

Comment

Jammer, het word steeds meer een Canon topic, lijkt wel of ze alles in het werk stellen om te bewijzen dat de Canon beter is dan ................
                              Kunnen we eindelijk weer ontopic zijn ???
                              www.sportactiefoto.nl

Comment

Net alsof ze dienen brol nu nog aan de straatstenen gaan kwijtgeraken.
                                Nu niet overdrijven hé... buiten de hoge ISO die niet mee kan met de besten is dit nog altijd een fenomenale camera

MVG,

Comment

Working...
                                X