Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Dat moet ik onthouden, dat werkt zeer goed.

    Je hoeft voor ons niet op deze manier te verantwoorden dat je voor Nikon gekozen hebt, hoor.

    haha, nee helemaal geen verantwoording ..,
    de aankomende nikon zal deze eigenschappen ook wel wss gaan bezitten , en daar zal ik dezelfde mening over geven ..., ook al zal ik hem wss wel kopen dan
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

    Comment


    • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
      haha, nee helemaal geen verantwoording ..,
      de aankomende nikon zal deze eigenschappen ook wel wss gaan bezitten , en daar zal ik dezelfde mening over geven ..., ook al zal ik hem wss wel kopen dan
      wss = wishful thinking?
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Had eerst ook mijn bedenkingen bij Live-view, maar zie er inmiddels toch wel het nut van in. Als het erg druk is en je kunt niet vooraan staan, kun je de camera boven je hoofd houden en toch nog beter schieten dan lukraak.

        Soms moet de redactie namelijk een foto hebben, ook al vind je zelf dat je geen mooie kon maken.

        Comment


        • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
          Had eerst ook mijn bedenkingen bij Live-view, maar zie er inmiddels toch wel het nut van in. Als het erg druk is en je kunt niet vooraan staan, kun je de camera boven je hoofd houden en toch nog beter schieten dan lukraak.

          Soms moet de redactie namelijk een foto hebben, ook al vind je zelf dat je geen mooie kon maken.
          wat is dan beter, lukraak en een flinke groothoek met AF of met de armen omhoog proberen scherp te stellen ??? Ik zou het een mooie functie vinden als de af zou werken, maar tijdens een reportage en dan zonder af ?????

          Bij macrowerk met tilt-shift lenzen, daar zie ik het duidelijke voordeel.
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

          Comment


          • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
            wat is dan beter, lukraak en een flinke groothoek met AF of met de armen omhoog proberen scherp te stellen ??? Ik zou het een mooie functie vinden als de af zou werken, maar tijdens een reportage en dan zonder af ?????

            Bij macrowerk met tilt-shift lenzen, daar zie ik het duidelijke voordeel.
            Ik heb ondertussen ook al meermaals met de life vieuw functie bezig geweest .
            Het is inderdaad een meerwaarde zowel voor macro , studio en nog wat zaken , wat ik echter ook niet zie zitten is de armen in de lucht en dan op life view werken stel dan maar is scherp als het vlug moet gaan .
            Dan pak je beter en groothoeklens en AF.
            Life view is in mijn ogen dan ook een enorme aanwinst voor mensen die manueel scherpstellen , en let op die lopen er veel rond hoor .
            Nu voor wat het kan gebruikt worden is het een enorme meerwaarde op de camera.

            Comment


            • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
              Allereerst wil ik graag zeggen dat 1 week op een PROF camera van een ander merk testen niet voldoende is!

              Mijn mening:
              Positief:

              + Het allereerste wat met opviel was de ruis.
              Deze is echt fantastisch laag!
              Dit toestel kan perfect iso 1250 – 1600 aan.

              + De snelheid is eveneens bewonderenswaardig!
              Tien beelden per seconden is echt zalig voor snelle acties.

              + Dubbel slot voor geheugenkaarten is ook erg handig.

              + Interne sensor reiniging is eveneens erg handig, net als het kunnen instellen van front- & backfocus per lens (deze functie heb ik niet kunnen testen, maar lijkt me handig).

              + Op de foto’s viel me ook op dat de kleuren erg egaal waren met standaard een mooi evenwicht aan contrast.

              + Body ligt goed in de hand en gewicht is eveneens voldoende.

              + Groot LCD scherm


              Negatief of moeilijk te begrijpen:

              - Live view is (naar mijn mening) een functie die enorm veel tijd/geld moet gekost hebben om te ontwikkelen en die professioneel fotografen niet gebruiken. Bovendien werkt de autofocus niet als deze functie geactiveerd is.

              - 42 autofocus punten is mooi, maar niet werkbaar als je snel van het verste punt naar het andere eind moet gaan. Hiervoor zou het handig zijn dat de gebruiker, via een item in de menu structuur, zelf kan bepalen hoeveel hij er wil gebruiken (bijvoorbeeld 12 – 30 – 42)

              - Volledige structuur voor het rechtstreeks printen van foto’s is goed voor instap modellen, meet niet voor een professionele body. Ik ken veel amateurs die foto’s printen zonder bewerking, maar ik ken geen enkele prof die dit doet.

              - Bij het gebruik van de camera viel me op dat de foto’s niet haarscherp waren (hiermee zeg ik niet dat ze onscherp waren). Ik vond dit dan ook ineens het grootste minpunt bij deze test.

              Ik hoop dat jullie er iets aan hadden, maar ik blijf wel herhalen dat ik niet voldoende tijd had!

              Mensen die in de twijfel-zone zaten hoop ik geen slechte indruk te hebben gelaten.

              @ alle canon gebruikers: Als je gewoon bent met prof. Canon materiaal te werken, moet dit volgens mij een droom zijn om dit te hebben.

              mvg
              Sven

              ps iedereen die nog andere vragen heeft, mag me altijd een pm sturen.
              Sven een aantal zaken die hier opnoemt kunnen wel hoor of kunnen anders.

              Nu wat me het meeste opvalt aan uw verhaal is het volgende

              # - Bij het gebruik van de camera viel me op dat de foto’s niet haarscherp waren (hiermee zeg ik niet dat ze onscherp waren). Ik vond dit dan ook ineens het grootste minpunt bij deze test.#
              kan je hier is eenvoorbeeld van posten ???
              Ik ben hier in belgie en mijn kennissenkring nog niemand tegengekomen waar de MKIII onscherpe beelden gaf . Nochtans DP Review en andere forums melden deze problemen wel , wat me daar vooral opvalt is dat de meeste mensen met deze problemen van een body kwamen in de trend van 10D 20D 400d en helemaal niet vertrouxd zijn met een pro body zoals een MKIII , het is zelfs voor mensen die van een andere pro body komen zoals ik bv de MKIIN zelfs even aanpassen met de instellingen. Het is niet voor niets dat Canon een vergelijkende instellings nota de wereld heeft ingestuurd .Lang de andere kant moet ik ook toegeven dat ik een paar geronomeerde sportfotgrafen ken die wel degelijk een AF probleem hebben in AI servo maar die kan ik momenteel op 3 vingers tellen waarbij van die 3 1 zijn mb in de cam is vervangen en het probleem ook opgelost is .
              Ikzelf bv heb ook even gedacht na al die heisa over de AF dat ik met een probleem zat , tot ik tot de conclusie kwam dat ik op mijn 300MM 2,8 de 2.0 convertor had zitten en ja toen waren mijn beelden idd niet zo scherp als normaal , dit ontdekte ik pas later in de exif .

              Comment


              • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                Sven een aantal zaken die hier opnoemt kunnen wel hoor of kunnen anders.

                Nu wat me het meeste opvalt aan uw verhaal is het volgende

                # - Bij het gebruik van de camera viel me op dat de foto’s niet haarscherp waren (hiermee zeg ik niet dat ze onscherp waren). Ik vond dit dan ook ineens het grootste minpunt bij deze test.#
                kan je hier is eenvoorbeeld van posten ???
                Ik ben hier in belgie en mijn kennissenkring nog niemand tegengekomen waar de MKIII onscherpe beelden gaf . Nochtans DP Review en andere forums melden deze problemen wel , wat me daar vooral opvalt is dat de meeste mensen met deze problemen van een body kwamen in de trend van 10D 20D 400d en helemaal niet vertrouxd zijn met een pro body zoals een MKIII , het is zelfs voor mensen die van een andere pro body komen zoals ik bv de MKIIN zelfs even aanpassen met de instellingen. Het is niet voor niets dat Canon een vergelijkende instellings nota de wereld heeft ingestuurd .Lang de andere kant moet ik ook toegeven dat ik een paar geronomeerde sportfotgrafen ken die wel degelijk een AF probleem hebben in AI servo maar die kan ik momenteel op 3 vingers tellen waarbij van die 3 1 zijn mb in de cam is vervangen en het probleem ook opgelost is .
                Ikzelf bv heb ook even gedacht na al die heisa over de AF dat ik met een probleem zat , tot ik tot de conclusie kwam dat ik op mijn 300MM 2,8 de 2.0 convertor had zitten en ja toen waren mijn beelden idd niet zo scherp als normaal , dit ontdekte ik pas later in de exif .
                Toen ik de camera heb terug gebracht zei de CPS-verantwoordelijke tegen me dat in de camera een menu zit waarbij je verscherping, kleurtoon en contrast kunt verhogen of verlagen naar eigen wens en dit werkt ook voor raw. Het voordeel bij raw is dat je met de canon software ook nog nadien beeld per beeld dit opnieuw kunt aanpassen.

                Allemaal heel mooi, maar hiervoor heb ik de tijd eenvoudigweg niet!

                Een voorbeeld is bijvoorbeeld die foto van Sarah Bettens die hier op BD staat. Ik vind het een hele mooie foto zonder al teveel ruis, egale kleuren, maar hij springt er niet uit qua scherpte. Snap je wat ik bedoel?

                Conclusie: Testperiode voor mij was te kort, alles heb ik dus niet kunnen testen.

                Succes met jullie camera!

                Sven

                Comment


                • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                  Sven een aantal zaken die hier opnoemt kunnen wel hoor of kunnen anders.

                  Nu wat me het meeste opvalt aan uw verhaal is het volgende

                  # - Bij het gebruik van de camera viel me op dat de foto’s niet haarscherp waren (hiermee zeg ik niet dat ze onscherp waren). Ik vond dit dan ook ineens het grootste minpunt bij deze test.#
                  kan je hier is eenvoorbeeld van posten ???
                  Ik ben hier in belgie en mijn kennissenkring nog niemand tegengekomen waar de MKIII onscherpe beelden gaf . Nochtans DP Review en andere forums melden deze problemen wel , wat me daar vooral opvalt is dat de meeste mensen met deze problemen van een body kwamen in de trend van 10D 20D 400d en helemaal niet vertrouxd zijn met een pro body zoals een MKIII , het is zelfs voor mensen die van een andere pro body komen zoals ik bv de MKIIN zelfs even aanpassen met de instellingen. Het is niet voor niets dat Canon een vergelijkende instellings nota de wereld heeft ingestuurd .Lang de andere kant moet ik ook toegeven dat ik een paar geronomeerde sportfotgrafen ken die wel degelijk een AF probleem hebben in AI servo maar die kan ik momenteel op 3 vingers tellen waarbij van die 3 1 zijn mb in de cam is vervangen en het probleem ook opgelost is .
                  Ikzelf bv heb ook even gedacht na al die heisa over de AF dat ik met een probleem zat , tot ik tot de conclusie kwam dat ik op mijn 300MM 2,8 de 2.0 convertor had zitten en ja toen waren mijn beelden idd niet zo scherp als normaal , dit ontdekte ik pas later in de exif .
                  Dat "onscherpe" is mij bij een uitgebreide test ook opgevallen. Recentt hebben wij een test gedaan tussen een aantal nikon en canon body's waaronder de mark III. Daar wij veel commentaar kregen hoe het toch maar anders te doen hebben wij besloten de test te verwijderen van internet. Je kunt het toch nooit goed doen. Wat ons wel opviel is dat de beelden van de Canon's niet onscherp maar wat softer waren. Misschien dat Sven dat bedoelt. Dat is zover ik weet een normaal iets bij de canons en is in Raw altijd weer op te trekken.
                  Mijn persoonlijke ervaring met de nikons was dat de beelden er wat "crispier" uitkwamen, echter dat heeft natuurlijk ook met persoonlijke voorkeur te maken. Andersom zal een canonshooter zeggen dat de beelden van een nikon weer wat "te" zijn. Conclusie van de test was dat ik bij nikon blijf en mijn maat bij Canon.
                  De mark III heeft zeker een aantal functies die ik met hart en ziel zou wensen op mijn d2x, laten daar geen misverstanden zijn. Met name het ruisniveau van de markIII staat op eenzame hoogte !!
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    Wat ons wel opviel is dat de beelden van de Canon's niet onscherp maar wat softer waren. Misschien dat Sven dat bedoelt.
                    Klopt voor 100%

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    Mijn persoonlijke ervaring met de nikons was dat de beelden er wat "crispier" uitkwamen, echter dat heeft natuurlijk ook met persoonlijke voorkeur te maken. Andersom zal een canonshooter zeggen dat de beelden van een nikon weer wat "te" zijn.
                    Klopt eveneens!

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    Conclusie van de test was dat ik bij nikon blijf.
                    Idem hier

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                    De mark III heeft zeker een aantal functies die ik met hart en ziel zou wensen op mijn d2x, laten daar geen misverstanden zijn. Met name het ruisniveau van de markIII staat op eenzame hoogte !!
                    Goh JA!!! Alleen al het ruis-niveau zou fantastisch zijn. Dan nog combineren met dubbel slot en een aantal andere functies en ze hebben er alvast 1 verkocht aan mij

                    Sven

                    Comment


                    • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                      Dat "onscherpe" is mij bij een uitgebreide test ook opgevallen. Recentt hebben wij een test gedaan tussen een aantal nikon en canon body's waaronder de mark III. Daar wij veel commentaar kregen hoe het toch maar anders te doen hebben wij besloten de test te verwijderen van internet. Je kunt het toch nooit goed doen. Wat ons wel opviel is dat de beelden van de Canon's niet onscherp maar wat softer waren. Misschien dat Sven dat bedoelt. Dat is zover ik weet een normaal iets bij de canons en is in Raw altijd weer op te trekken.
                      Mijn persoonlijke ervaring met de nikons was dat de beelden er wat "crispier" uitkwamen, echter dat heeft natuurlijk ook met persoonlijke voorkeur te maken. Andersom zal een canonshooter zeggen dat de beelden van een nikon weer wat "te" zijn. Conclusie van de test was dat ik bij nikon blijf en mijn maat bij Canon.
                      De mark III heeft zeker een aantal functies die ik met hart en ziel zou wensen op mijn d2x, laten daar geen misverstanden zijn. Met name het ruisniveau van de markIII staat op eenzame hoogte !!
                      Canon softness, mijn stokpaardje.

                      Ik spreek even over de 5d, waarmee ik exact hetzelfde meegemaakt heb, als ik de d200 vergelijk met deze 5d, valt me ook op, uit de camera komen de beelden er soft uit! Je MOET de raw beelden verscherpen, (al de in-camera jpgs settings heb ik gebruikt, helaas, soms overscherpt en dat weer te soft, geen consistentie), maar eens je met de gratis Canon dpp de beelden bewerkt, worden ze lekker scherp en tiptop, ik vind ze nu zelfs beter dan de d200
                      Maar je moet echt bereid zijn om raw bewerking te doen! en dat is iets waar ik zelf ook mee worstel (tijd, ik zit nu achter men pc beelden te bewerken, niet normaal, mijn vrienden met Nikon lopen lekker rond te fotograferen terwijl ik.. grrr). En ik vraag me ook af of pro's echt tijd hebben om uren achter dat beeldscherm te kruipen, ik denk het eerlijk gezegd NIET.

                      Comment


                      • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Het voordeel bij raw is dat je met de canon software ook nog nadien beeld per beeld dit opnieuw kunt aanpassen.

                        Allemaal heel mooi, maar hiervoor heb ik de tijd eenvoudigweg niet!
                        Sven,

                        Begrijp dat je je tijd liever spendeert aan fotograferen dan aan de 'nabewerking', maar met software zoals Aperture of Photoshop Lightroom (in volgorde van mijn voorkeur ) kan je dat proces verregaand automatiseren hoor, je moet er wel even de energie in steken om met de software in kwestie vertrouwd te geraken maar dat is een éénmalige investering van je duurzame tijd.

                        Mocht je deze programma's nog niet kennen, je kan een 30 dagen demo downloaden bij Apple of Adobe.

                        Dit even informatief, wil hier zeker geen discussie houden over deze software, daarvoor hebben we een ander forum deel beschikbaar

                        Comment


                        • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Sven,

                          Begrijp dat je je tijd liever spendeert aan fotograferen dan aan de 'nabewerking', maar met software zoals Aperture of Photoshop Lightroom (in volgorde van mijn voorkeur ) kan je dat proces verregaand automatiseren hoor, je moet er wel even de energie in steken om met de software in kwestie vertrouwd te geraken maar dat is een éénmalige investering van je duurzame tijd.

                          Mocht je deze programma's nog niet kennen, je kan een 30 dagen demo downloaden bij Apple of Adobe.

                          Dit even informatief, wil hier zeker geen discussie houden over deze software, daarvoor hebben we een ander forum deel beschikbaar
                          Sorry dat ik inbreek, maar waarom kan het dan niet gewoon in de camera als er toch al een bewerking achter zit ??

                          En niet alleen bij canon. OOk nikon worsteltmet hetzelfde probleem mar dan het verschil tussen Raw en Jpeg. Open een raw bestand in capture en open een jpeg in cs. Een wereld van een verschil. Maak je van een raw een jpeg dan blijft deze stukker mooier dan een jpeg uit de camera. Waarom kan dan die bewerking niet gewoon in de camera gebeuren ???????
                          Ik kan mij niet voorstellen dat de zogenaamde ontwikkelaars dit niet opvallen.
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                          Comment


                          • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            zonder polemiek te willen starten:

                            't is me toch ook al opgevallen dat Canonbeelden minder ruis hebben maar tegelijkertijd ook softer zijn dan Nikonbeelden

                            was oa 't geval tussen 400D en D80 in Digital Photo

                            't één zou 't ander wel kunnen verklaren hé

                            ofwel is er bij Nikon extra verscherping waardoor ruis ook zichtbaarder wordt
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                              zonder polemiek te willen starten:

                              't is me toch ook al opgevallen dat Canonbeelden minder ruis hebben maar tegelijkertijd ook softer zijn dan Nikonbeelden

                              was oa 't geval tussen 400D en D80 in Digital Photo

                              't één zou 't ander wel kunnen verklaren hé

                              ofwel is er bij Nikon extra verscherping waardoor ruis ook zichtbaarder wordt
                              Dat zou kunnen maar dat is het niet. Kijk zelf maar naar wel opgescherpte beelden van de canons en vergelijk die met gelijkaardig opgescherpte beelden van de nikons en je zal zien dat er nog altijd een hogere beeldkwaliteit zit met de canons. Maar ja hoor veel canons zijn standaard redelijk soft en met weinig contrast ingesteld. Het is zelfs mijn overtuiging dat het meestal het verschil in contrastinstelling die het verschil veroorzaakt dan puur de verscherping.

                              En zoals altijd je moet mij niet geloven hoor doe zelf maar de test. En best nog printen ook om echt te vergelijken.

                              Comment


                              • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                                Sorry dat ik inbreek, maar waarom kan het dan niet gewoon in de camera als er toch al een bewerking achter zit ??

                                En niet alleen bij canon. OOk nikon worsteltmet hetzelfde probleem mar dan het verschil tussen Raw en Jpeg. Open een raw bestand in capture en open een jpeg in cs. Een wereld van een verschil. Maak je van een raw een jpeg dan blijft deze stukker mooier dan een jpeg uit de camera. Waarom kan dan die bewerking niet gewoon in de camera gebeuren ???????
                                Ik kan mij niet voorstellen dat de zogenaamde ontwikkelaars dit niet opvallen.
                                Gewoon omwille van smaakverschillen tussen al de mensen. Ze zoeken dus naar iets dat door iedereen gesmaakt kan worden en ook nog goed bewerkt kan worden. Een raw tja dat zet je op wat jij wil.

                                En dit kan gerust in camera maar dan moet je ook de moeite doen om de camera naar jouw smaak af te stellen. De picture styles bij canon laten enorm veel aanpassingen toe wat het onoverzichtelijk maakt maar wel heel veel instelmogelijkheden heeft. Elk merk heeft wel iets dergelijks en elk merk kan dus je wensen redelijk goed benaderen.
                                Maar Raw tja dat stel je helemaal op je smaak af en sowieso moet RAW nog geen keuzes maken wat met een jpeg steeds al moet gebeuren.

                                Comment

                                Working...
                                X