Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

Oorspronkelijk geplaatst door clash Bekijk bericht
    Ik heb de MarkIII van vorige week vrijdag, wou hem inzetten op de Pro Tour ploegentijdrit in Eindhoven zondag ll, maar ben snel terug overgeschakeld naar de MarkIIN.
    Sindsdien nog niet echt de kans gehad om serieus te testen, maar heb idd zondag enkele beelden waar gewoon niks scherp is, terwijl ik 100% zeker ben dat ik juist heb gefocussed.
    Hopelijk is mijn vrees onterecht, want de Tour de France staat voor de deur

groeten,
    Luc
    Let op: scherpte controleren op het scherm(pje) is zinloos als je RAW schiet.

Dave
    pixelpusher

Comment

Hoe zit dat nu eigenlijk "echt" met dat stof?
      Werkt die sensorcleaning nu zoals het zou moeten of is het blabla?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Let op: scherpte controleren op het scherm(pje) is zinloos als je RAW schiet.
        hoezo?
        http://www.eyeflash.wordpress.com
        www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
          hoezo?
          Het is al eerder ter sprake gekomen hier en op DPreview forums: Trek een foto in RAW, trek dezelfde in JPEG (L) en je ziet op het scherm het verschil. Het lijkt wel alsof het toestel een lage resolutie preview maakt van de RAW file en daar op inzoomt. Op het schermpje zijn foto's getrokken in 'L' merkelijk scherper.

En achteraf op computer zijn die RAWs natuurlijk evengoed, zo niet beter.
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Het lijkt wel alsof het toestel een lage resolutie preview maakt van de RAW file en daar op inzoomt. Op het schermpje zijn foto's getrokken in 'L' merkelijk scherper.
            Klopt. In de RAW zit embedded een ong. 1500 x 1000 pixels grote JPG die o.a. gebruikt wordt om op het cameraschermpje te laten zien. Door die lage resolutie kan scherpte niet goed beoordeeld worden.

Comment

Iemand die al wat scherpe plaatjes kan laten zien
              Last edited by jpjp; 29 juni 2007, 11:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Klopt. In de RAW zit embedded een ong. 1500 x 1000 pixels grote JPG die o.a. gebruikt wordt om op het cameraschermpje te laten zien. Door die lage resolutie kan scherpte niet goed beoordeeld worden.
                Vorige postings doen totaal niet terzake bij wat ik aanhaal...
                Ik fotografeer steeds JPEG en beoordeel de scherpte van mijn beelden op de laptop, niet op het lcd van de camera.

groeten,
                Luc
                Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                  Iemand die al wat scherpe plaatjes kan laten zien
                  Dit zijn 2 onbewerkte crops recht uit de MkIII. Wat ik er voorlopig over kan zeggen is dat de resultaten in combinatie met een 300mm best wel meevallen. Over de resultaten met de 70-200 ben ik voorlopig nog niet tevreden. Het is de eerste week dat ik met de camera werk dus is het nog wat zoeken naar de juiste instellingen.
                  Ik blijf er wel bij dat het LCD scherm ondermaats is.
                  De batterij daarintegen is super, 3500 foto's met één lading

De grote agentschappen werken (nog) niet met de MkIII's!

Last edited by kourni; 30 juni 2007, 00:23.

Comment

Als dit 100% crops zijn dan vind ik dit toch wel een beetje tegenvallen, zeker die tweede...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      De mogelijkheid om uit een grote foto een kleiner deel te kunnen behouden zonder veel kwaliteitsverlies.

Of er nu zoveel verschil is tussen 10 MP en 12,8 MP denk ik niet.

Maar ik heb een reden gezocht (en gevonden ) om niet over te stappen van de 5D naar de 1DIII en de 10 MP is echt de enige reden waarom ik dat niet doe.

Anders heeft de 1DIII alleen maar VOORDELEN tegenover de 5D.

In dat geval zou de 1D of de 1DII een betere oplossing zijn.
                      Vroeger had ik een PC met een HD van 40 MB, nu een PC met een HD van 250 GB, en volgend jaar eventueel een PC met een HD van 2000 GB.
                      Zelfde verhaal voor de CF kaartjes, van 128 MB naar 4 GB.
                      Bovendien is er nu ook het kleinere raw formaat voor wie minder pixels nodig heeft.

Iemand die een 5D, een 1DIII of een 1DsII koopt, kijkt iets verder dan alleen naar het aantal MP.

Een 16 MP sensor met een 10 MP crop zoals bij Nikon zou voor die doelgroep nog beter zijn. Maar dan zou Canon geen enkele 1DsII meer verkopen.
                      In elk geval behoor ik niet tot deze doelgoep.

On topic: http://www.andyrouse.co.uk/img/files...1st_review.pdf van http://www.andyrouse.co.uk.

Voor bepaalde toepassingen is 10 MP beter dan 12,8 MP.
                      Ik wacht nog enkele maanden af en bekijk dan wat mijn volgende DSLR wordt.

Jan.
                      kom je ook van 30D of family naar 5d ? wat zijn de verschillen voor jou 't belangrijkste?!
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        kom je ook van 30D of family naar 5d ? wat zijn de verschillen voor jou 't belangrijkste?!
                        Ik had een 20D.
                        Het belangrijkste aan de 5D is dat alles iets groter is.
                        Vooral dan de grootte van het toestel, de grootte van de zoeker en de grootte van de fotos.

vgl dpreview

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Kunnen we het hier over de MKIII en de bevindingen ervan houden ????
                          Ik zou zeggen stuur anders een pm of start zelf een tread op .

Comment

Deze link is interessant ivm met settings AF en onderaan een test om uit te vissen op welke tracking speed je best je AF zet.Volgens deze fotograaf is er niks mis met de AF van de MKIII maar heeft Canon een boel veranderingen doorgevoerd met de MKIII en wordt de AF makkelijk fout ingesteld met out-of-focus beelden als gevolg.
                            Ik heb bovenstaande link hier
                            gevonden en daar is nog een boel info te vinden.
                            Danny's Photosite

Comment

Rob Galbraith heeft een update toegevoegd aan zijn artikel...weinig nieuws, enkel bevestiging van eerdere bevindingen..

erwin

Comment

Hallo iedereen,

Aangezien ik binnen een dikke 2 weken een Canon MK III + 24-70 & 70-200 mag testen, had ik graag wat informatie gekregen ivm de settings.

Aangezien ik 0% ervaring heb met settings van Canon, kunnen jullie me wat tips geven? De bedoeling is vooral om er modellen en concerten mee te schieten.

Alvast bedankt

Sven

Comment

Working...
                                X