Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
    Je hebt ergens in de cf-functies de mogelijkheid om de autofocus te stoppen wanneer de lens gaat hunten. Probeer dit eens
    Dat staat af. Zoiezo. Het is ook niet hetzelfde als "hunten wanneer AF niet mogelijk is". Het lijkt op hunten, maar het is over veel kleiner bereik dat de focus vooruit/achteruit wisselt.
    pixelpusher

Comment

Om dit topic niet verder te verwarren met die RAW jepg discussie heb ik hierover maar een ander topic geopend.

De mensen die interesse hebben kunnen daar altijd gaan kijken.

In een ander topic onstond er een discussie over raw versus jpeg workflow. Dat was niet echt de plaats om deze discussie te houden en vermits Rudy wel wou weten hoe ik het doe open ik dus deze thread. Kan Interessant zijn denk ik eens te zien hoe iedereen werkt. Ik hoop er alvast iets van op te steken. Volgend is een

Comment

@Groovbird,

Je zou de gevoeligheid van autofocus / focus-servo eens kunnen verlagen. Het kan zijn dat de camera door al zijn kracht de lens niet tijdeig kan laten stoppen, dan weer terug moet, over het scherpstelpunt heen gaat, weer terug moet en zo verder.

Denk dat het probleem in je 24-70 zit en dat je deze zult moeten webrengen.
        Maar maak in ieder geval eerst de contacten goed schoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
          @Groovbird,

Je zou de gevoeligheid van autofocus / focus-servo eens kunnen verlagen. Het kan zijn dat de camera door al zijn kracht de lens niet tijdeig kan laten stoppen, dan weer terug moet, over het scherpstelpunt heen gaat, weer terug moet en zo verder.

Denk dat het probleem in je 24-70 zit en dat je deze zult moeten webrengen.
          Maar maak in ieder geval eerst de contacten goed schoon
          AI Servo gevoeligheid staat al op het laagste. Het probleem doet zich trouwens zowel voor in AF One Shot en AI Servo. Straks de contacten eens reinigen met contactspray.

Dave
          pixelpusher

Comment

Als dat niet helpt dan zul je de lens tog op moeten sturen

Comment

Update rob galbraith

Q. Has Canon acknowledged that the EOS-1D Mark III has the autofocus problems you describe?

No. But two Canon USA representatives observed our firmware v1.1.0 testing here in Calgary on July 31 and August 1, then hand-carried a hard drive of files back with them for their own evaluation and for onpass to engineers in Japan (and we've subsequently learned that the hard drive has made it to Tokyo).
              Ik denk dat het probleem vanaf nu wel kan opgelost worden.

Met een dergelijk groot verschil tussen de AF van de 1DII en de 1DIII is het nu of nooit.
              Of de 1DIIIn krijgt (naast een groter LCD) opnieuw de AF van de 1DII.

Jan.

Comment

Working...
              X