Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Iemand een idee waarom ze de cropfactor teruggezet hebben naar 1,3? Dacht dat het bij zijn voorganger 1 was en dus om fullframe ging.

    Iemand een idee waarom Canon van fullframe zou afgestapt zijn? Nikon beweerde altijd dat er te veel warmte zou ontstaan en daarom deze verre van op punt staan, misschien is dit ook wel de reden bij Canon daar ze nu met de nieuwe live view meer warmte ontwikkelen?

    Verder een toestel waar ik enkel maar van kan dromen.

    Comment


    • #32
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
      Iemand een idee waarom ze de cropfactor teruggezet hebben naar 1,3? Dacht dat het bij zijn voorganger 1 was en dus om fullframe ging.

      Iemand een idee waarom Canon van fullframe zou afgestapt zijn? Nikon beweerde altijd dat er te veel warmte zou ontstaan en daarom deze verre van op punt staan, misschien is dit ook wel de reden bij Canon daar ze nu met de nieuwe live view meer warmte ontwikkelen?

      Verder een toestel waar ik enkel maar van kan dromen.
      1D heeft altijd die cropfactor gehad. 1Ds is fullframe (en zal dat ook wel blijven).
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #33
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
        Iemand een idee waarom ze de cropfactor teruggezet hebben naar 1,3?
        De voorganger van de MKIII is de MKII(n) en die heeft toch ook 1,3.Ik denk dat je verwart met de fullframe 1Ds MKII
        Danny's Photosite

        Comment


        • #34
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Blijkbaar ja

          Mijn excuses, alleen nooit echt goed begrepen waarom ze er geen fullframe van maken, als ik velen hoor hebben ze toch liever fullframe dan met een cropfactor te moeten werken.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
            Blijkbaar ja

            Mijn excuses, alleen nooit echt goed begrepen waarom ze er geen fullframe van maken, als ik velen hoor hebben ze toch liever fullframe dan met een cropfactor te moeten werken.
            1.3 of FF is nog een heel groot verschil in kostprijs en de voordelen van FF zijn niet zo fel van toepassing op de doelgroep van de 1D reeks

            Comment


            • #36
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
              Blijkbaar ja

              Mijn excuses, alleen nooit echt goed begrepen waarom ze er geen fullframe van maken, als ik velen hoor hebben ze toch liever fullframe dan met een cropfactor te moeten werken.
              Hangt er gewoon vanaf wat je wil fotograferen.Een 5D bekoort mij minder daar ik al eens graag macrofoto's neem en je op fullframe natuurlijk minder telebereik hebt en de pixeldichtheid is ook minder groot dus croppen is geen alternatief (als compensatie voor het televerlies bedoel ik).Een x1,3 zit netjes tussen fullframe en de x1,6 camera's in en is zodoende een beetje de gulden middenweg tussen telebereik en nog voldoende breedhoekmogelijkheden.Daarenboven heb je minder vlug last van vignetering in de hoeken...dan op een fullframe.Alles heeft z'n voor- en nadelen.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #37
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                ik vind persoonlijk de 1.3 cropfactor de ideale tussenmaat. Zo is mijn 17-40 toch nog een brede groothoek, en mijn 70-200 nog een redelijke tele.
                op een full frame zou de 70-200 voor mij al te kort zijn en op een 30D bvb is de 17-40 niet breed genoeg...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik vraag me af waar het verschil eigenlijk zit met bv de D200
                  Het verschil zit in de aantallen.

                  Totale winst = (verkoopprijs - kostprijs) x aantallen.

                  En de kostprijs wordt ook weer bepaald door de aantallen.

                  Dit verklaart waarom de prijs van de consumer toestellen nu reeds 3 jaar daalt en de prijs van de professionele toestellen gelijk blijft.

                  Jan.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Ook on topic ? : http://www.andybiggs.com/blog/my-can...tion-settings/

                    Jan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

                      Zeer informatief Jan en zeker de moeite om is te proberen met deze setting

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        En meteen met de mogelijkheid van de MKIII om alles perfect af te stellen, lanceerd Canon dan ook de meest welgekomen oplossing .
                        Hopelijk doet iedreen hier een beetje profijt mee .

                        http://www.canon-uk.com/Canon_Jan05/...ocus_Tests.htm

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                          En meteen met de mogelijkheid van de MKIII om alles perfect af te stellen, lanceerd Canon dan ook de meest welgekomen oplossing .
                          Hopelijk doet iedreen hier een beetje profijt mee .

                          http://www.canon-uk.com/Canon_Jan05/...ocus_Tests.htm
                          Rudi, dit gebruikten we al een lange tijd hoor. Ik heb die prullen hier liggen.
                          Maar, wees heel voorzichtig als je eraan begint, nogal wat lenzen focussen niet konstant, je moet een average nemen, hiervoor waarschuwen ze ook in dit artikel, maar waar ze niks van zeggen, is het feit, dat sommige lenzen iets anders focussen wide open tegenover iets toegeknepen. Belangrijk is dus dat je veel testshots neemt voor je begint te calibreren, en alles goed registreerd vooraleer je begint te compenseren, anders kan je wel eens serieus fout zitten.
                          Kan de camera voor dezelfde lens verschillende focus afwijkingen aan, ik bedoel verschillend voor verschillende diafragmas en verschillende brandpuntsafstanden met dezelfde (zoom) lens? Of is het 1 parameter per lens?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Rudi, dit gebruikten we al een lange tijd hoor. Ik heb die prullen hier liggen.
                            Maar, wees heel voorzichtig als je eraan begint, nogal wat lenzen focussen niet konstant, je moet een average nemen, hiervoor waarschuwen ze ook in dit artikel, maar waar ze niks van zeggen, is het feit, dat sommige lenzen iets anders focussen wide open tegenover iets toegeknepen. Belangrijk is dus dat je veel testshots neemt voor je begint te calibreren, en alles goed registreerd vooraleer je begint te compenseren, anders kan je wel eens serieus fout zitten.
                            Kan de camera voor dezelfde lens verschillende focus afwijkingen aan, ik bedoel verschillend voor verschillende diafragmas en verschillende brandpuntsafstanden met dezelfde (zoom) lens? Of is het 1 parameter per lens?
                            1 parameter per type lens.
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Heb 'm dus, sinds vanavond. Heb al uitvoerig getest: custom functions ingesteld, live view getest, iso3200 shots, e.d.

                              Mijn bevinding? Lichter dan de MkII, toch nog een stevige brick die degelijkheid uitstraalt. Geen problemen met geeneen van m'n lenzen. Prettig verrast door de mogelijkheid te bracketen met 3, 2, 5 of 7 shots (HDR!) Ook de drive mode instelling (lo-speed 1 to 9 per seconde, timelapse!). 'k Heb wel zo'n timer remote, maar ik heb al een en ander aan timer instellingen in de menu teruggevonden, moet ik nog opzoeken. AC adapter in de doos is een nice touch.

                              Register/Apply enzo moet ik nog wat uitzoeken. Ik ga waarschijnlijk toch de 'C' stand van de 5D moeten missen, want het lijkt alsof de exposure settings en custom functions apart opgeslagen/opgeroepen worden. "My Menu" wordt wel gieren

                              Met dank aan Konijn voor het geduld met mijn bankkaart.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Iemand enige ervaring met het 'dust-removal'-systeem? Werkt het goed en hoe verwijder je het 'afgetrilde' stof?

                                Comment

                                Working...
                                X