Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
    Ter illustratie een voorbeeldje van mijn eerder aangehaalde probleempje.
    Uw voorbeeld foto is mogelijk omdat er altijd een (heel) kleine vertraging is tussen het scherpstellen, eventueel met het rode focus punt net naast het onderwerp, en het maken van de foto, met het rode focus punt exact op het onderwerp. Het contrast na het onderwerp is veel hoger dan het contrast van het onderwerp.
    Maar dat betekent niet dat de 1DIII geen af probleem heeft in vergelijking met de 1DII(n).

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Ok, maar de camera is fysisch niet in staat om zo'n oude manuele lens bij te regelen. Ik vraag me dus ook af wat het nut is van het afregelen van de camera ifv oude MF lenzen.
    De vraag hierbij is hoe de 1DIII de scherpstelling bij AF lenzen wel kan bijregelen.
    Het scherpstelpunt wordt verplaatst tegenover wat de autofocus sensor ziet als het scherpstel punt.
    Eventueel wordt hierbij ook de autofocus bevestiging verplaatst, en werkt deze instelling dus wel tijdens MF van AF lenzen en ook voor MF lenzen.

Jan.
    Last edited by Jan_10D; 9 juli 2007, 07:02.

Comment

'tkan heel moeilijk worden om de juiste instellingen te vinden wanneer het toestel maar in één modus behoorlijk werkt
      Ben gisteren bezig geweest foto's te nemen in AI servo van onze hond die door de tuin rent en de focus zat er redelijk vaak naast.Vandaag opnieuw foto's genomen van ons rennend soepkieken met andere settings en nu zijn ze al een heel pak beter. De vandaag gebruikte settings zijn:

Custom Function III
      2 fast
      3-0 AF priority/tracking priority
      4-0 Main focus point priority
      5-0
      8-2
      Misschien eens uitproberen

Heb me de "MKIII user's guide" besteld van Arthur Morris (en ook net al ontvangen).Weer wat leesvoer voor vanavond...
      Danny's Photosite

Comment

Djeezes, je moet wel academisch geschoold zijn om dat ding scherp te stellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Ben gisteren bezig geweest foto's te nemen in AI servo van onze hond die door de tuin rent en de focus zat er redelijk vaak naast.Vandaag opnieuw foto's genomen van ons rennend soepkieken met andere settings en nu zijn ze al een heel pak beter. De vandaag gebruikte settings zijn:

Custom Function III
          2 fast
          3-0 AF priority/tracking priority
          4-0 Main focus point priority
          5-0
          8-2
          Misschien eens uitproberen

Heb me de "MKIII user's guide" besteld van Arthur Morris (en ook net al ontvangen).Weer wat leesvoer voor vanavond...

Laat je ons eens weten of die guide interresant is om aan te kopen?

groetjes,
          Nonkeltjen
          Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oehoe Bekijk bericht
            Djeezes, je moet wel academisch geschoold zijn om dat ding scherp te stellen
            Kan ook zijn dat we gewoon traag van begrip zijn hé (ik toch)
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nonkelmil Bekijk bericht

groetjes,
              Nonkeltjen
              Het is maar een pdf'ke hoor van 13 blz.Komen updates bij naarmate hijzelf de MKIII beter leert kennen (zo te zien hebben de profs dus ook wat inlooptijd nodig met de settings )
              Danny's Photosite

Comment

En die PDF kost geld of is gratis te downloaden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotojeroen Bekijk bericht
                  En die PDF kost geld of is gratis te downloaden?
                  Kost 20 dollar.
                  Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nonkelmil Bekijk bericht
                    groetjes,
                    Nonkeltjen
                    Na de PDF van 13 blz gisteren gelezen te hebben was het me niet echt 20 dollar waard.Er staat heel wat in maar als je al zelf wat tijd in je toestel gestopt hebt (goed lezen van de handleiding...) weet je die dingen meestal al wel.

Daarnet kreeg ik echter al een eerste update via mail van 31 blz aan met foto's en al erin en met aanpassingen netjes opvallend in een blauwe kleur.Dhr.Arthur is net terug van wat vogelskes shooten op Ijsland en heeft de MKIII duchtig aan de tand gevoeld en hier en daar z'n settings bijgesteld (de blauwe aanpassingen).En deze update is wel interessant zeker daar ie alles zeer goed uitlegt.Dus...het is z'n geld toch waard!!
                    Danny's Photosite

Comment

Van op het internet:

Jan.

Comment

Volgens de laatste geruchten zouden enkele proefkonijnen aan de slag zijn met nieuwe firmware (1.09) op hun toestel, indien de autofocusproblemen in ai servo hiermee opgelost worden mogen we er binnen een maandje ook mee aan de slag. Ook de scherpte van het lcd schermpje zou verbeterd zijn

Comment

Volgens de laatste geruchten zouden enkele proefkonijnen aan de slag zijn met nieuwe firmware (1.09) op hun toestel, indien de autofocusproblemen in ai servo hiermee opgelost worden mogen we er binnen een maandje ook mee aan de slag. Ook de scherpte van het lcd schermpje zou verbeterd zijn
                          Ik heb gisteren in Paradisio tijdens de roofvogelshow in AI servo foto's genomen en die zien er goed uit.Arenden en gieren zijn scherp en tracking werkte goed.Had ook wel missers maar dat zal eerder aan de fotograaf gelegen hebben.

Vorige week te Brussel in het justitiepaleis foto's genomen op ISO 2500 en 3200 en die zien er prachtig uit.De MKIII is een geweldige camera!
                          Last edited by roadrunner; 19 juli 2007, 11:47.
                          Danny's Photosite

Comment

Deze update (1.09) is of te halen bij een Canon Repair Cent. (bel voor afspraak) of je moet even wachten voor deze op het Web wordt gezet. (Ze zeggen eind van de maand, maar ik denk dat dat eerder gebeurd).

Updates :
                            1) AI Servo issues
                            2) Sharpness of LCD
                            3) Asian Lang updates

Zeer amusant te volgen op : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24054770

Let niet op de overtrokken reacties.. maar het is wel fun
                            Kannonier

Comment

Ik heb gisteren de blunder van mijn leven begaan. Ik ben te beschaamd om de details te geven, maar ik kan zeggen: nooit vertrouwen dat de "ring of fire" hetgeen je scherp wil hebben selecteert. ALTIJD wachten op de focusconfirmatie en in het schermpje zien welke focuspunten geselecteerd werden.

Door een stommiteit in de vlugte half ingedrukt, gelost, en dan ineens doorgedrukt, waardoor een portretje mismeesterd werd. Coolste foto ooit, maar niet scherp.

'k ben er nog ni goe van.

Dave
                              pixelpusher

Comment

EOS-1D Mark III Firmware Update, Version 1.O.9
                                Dear Canon Customer;
                                We have updated the firmware in your camera to the latest version (Version 1.0.9).
                                This firmware udate incorporates the following improvements and fixes:
                                1. Improves the look of images when enlarged on the LCD monitor. Applies a
                                slightly stronger sharpness setting to the LCD monitor when images are
                                enlarged.
                                2. Countermeasures for Main Dial response errors (Main, Quick Control,
                                Vertical-grip Main).Fixes a rare response error in the Main Dials in which
                                they either did not respond when rotated or would change several clicks'
                                worth even if only clicked once.
                                3. Improves the consistency of AI Servo AF under certain conditions.
                                Reduces the tendency of the camera to autofocus on high-contrast
                                backgrounds when shooting in conditions where AF detection is difficult,
                                such as when the main subject is not completely covered by the AF frames
                                or if the main subjects contrast is low.
                                4. Corrects errors in the Italian and Simplified Chinese menu screens.

Please note that this Version 1.0.9 firmware will be made available for download
                                from the Web at the end of July. However you will not need to take any action as
                                your camera has already been updated.
                                Thank you for your understanding.
                                Last edited by jpjp; 19 juli 2007, 22:06.

Comment

Working...
                                X