Oké oké, ik weet het, jullie denken nu 'weer één met haar stomme vragen', maar ik weet het echt niet meer... Ben al een ganse week het hele forum aan het doorspitten en had 2 camera's op het oog: Nikon D80 en Canon eos 400D... Maar nadat ik hier gisteren foto's zag passeren van een Fuji Finepix S9600, ben ik beginnen twijfelen of ik zo'n groot toestel al nodig heb en of ik het niet beter met een tussenstapje doe...
Mijn bedoeling is om vooral macro's te nemen (wat ik nu nog steeds doe met mijn Nikon Coolpix 7900, waarom? Omdat tot op heden het enige toestel was dat mijn pols aankon), maar begin steeds meer en meer de gebreken te ondervinden van mijn point-and-shoot. Verder wordt het gebruikt om foto's te nemen op familiefeestjes, om foto's te nemen als de kinderen aan het paardrijden zijn, ...
Mijn droom is de Nikon D80, maar ik heb gehoord dat hij nogal zwaar is, en dan is er de prijs nog... Daarom was ik de Canon eos 400D aan het overwegen, maar vind de kleuren van Canon echt
En toen zag ik die Fuji Finepix... maar... kan hij alles aan waarvoor ik het wil gebruiken? Is er een andere prosumer die de moeite waard is? Vandaar mijn vraag... Welk toestel zouden jullie mij aanraden? Ik weet wel dat jullie niet kunnen zeggen 'dat toestel moet jij nemen', maar wil gewoon een beetje raad: een groot toestel of toch beginnen met een prosumer? En dan is er nog het gewicht dat voor mij een belangrijke rol speelt... Heeft geen zin om een toestel te kopen waar ik één foto mee kan nemen en het dan de rest van de dag moet opbergen om mijn pols te laten bekomen
Mijn bedoeling is om vooral macro's te nemen (wat ik nu nog steeds doe met mijn Nikon Coolpix 7900, waarom? Omdat tot op heden het enige toestel was dat mijn pols aankon), maar begin steeds meer en meer de gebreken te ondervinden van mijn point-and-shoot. Verder wordt het gebruikt om foto's te nemen op familiefeestjes, om foto's te nemen als de kinderen aan het paardrijden zijn, ...
Mijn droom is de Nikon D80, maar ik heb gehoord dat hij nogal zwaar is, en dan is er de prijs nog... Daarom was ik de Canon eos 400D aan het overwegen, maar vind de kleuren van Canon echt

Comment