Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma...

Je schrijft ook landschappen... dan ga je toch geniet hebben van super groothoek bij een DSLR. Bij de Fuji heb maar 28mm equivalent. Bij een crop DSLR kan je met een 10-20mm Sigma aan 15mm equivalent geraken, en da's m.i. toch een zéér groot verschil

MVG,

Comment

mmm... heb destijds de overstap gemaakt van Nikon coolpix 5700 naar nikon D200 DSLR...
      een wereld van verschil! de coolpix was prima om stilstaande beelden te maken, maar zodra er maar enig beweging in zat... pfff... en inzoomen... tripod hard nodig... terwijl een DSLR... hier kan je een VR lens gebruiken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als je problemen met je pols hebt: Je kunt zowel bij canon als Nikon een aantal prima telezooms vinden die zijn uitgevoerd als SCHUIFZOOM.
        Dat werkt echter sowieso een stuk sneller dan die nare zoomknopjes compacte toestellen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Gisteren moest ik op het schoolfeest van de kinderen foto's trekken, lekker balen natuurlijk, want met mijn Nikon kwam ik er gewoon niet Toen besloten om voor de Canon 400D te gaan! Vannacht dan weer liggen twijfelen tussen Canon en Fuji Finepix... Pfff Ik ga deze 2 in de winkel eens gaan vastnemen en dan kiezen, gaat het beste zijn denk ik (en dan maar hopen dat de Canon lukt )

@ FilMar: Het wisselen van de lens kan ik desnoods aan iemand anders vragen, ik ga nooit alleen foto's nemen, dus dat is niet echt zo'n probleem. Het draaien daarentegen, daar vrees ik wel een beetje voor, dus dat ga ik eens moeten testen in de winkel. Lukt dit niet, dan denk ik dat ik als een klein kind keet ga beginnen schoppen Zie het echt niet meer zitten met die kleine Nikon van mij

@ Spanjaart: Die schuifzoom klinkt wel HEEL interessant, maar zal natuurlijk ook zijn prijs hebben zeker?

Mocht het de Canon worden, welke kitlens neem ik dan best? 18/55? 55/200? Beide? Wil daar mee beginnen, eerst een beetje oefenen en dan investeren in een betere lens/lenzen.

Nog één vraagje: ken op dit moment nog niets, of zeer weinig van fotografie, heb natuurlijk al wel alle begrippen gehoord en het forum hier doorspit, ga dus zeker de eerste dagen nog vaak met de automatische stand schieten. Gaat dit iets opleveren of gaan dit foto's voor de prullenmand zijn?

Ben hier op het forum ook iets tegengekomen over een boek over Canon 400D, dat ga ik me dan zeker ook aanschaffen en verder heel veel oefenen
          http://Tacha.Fotopic.net
          Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

Comment

De problemen die u hebt betreffende bediening van een DLSR en de lenzen
            ken ik ook en heb steeds toestellen moeten zoeken waarmee ik goed kon werken. In het analoge tijdperk ben ik begonnen met Pentax dan naar een AF (automatische scherpstelling) en dat werd Nikon. In het digitale werd het eerste toestel een 2° hands Sony Prosumer, dan nog een prosumer:Minolta A1 (was een fantastisch handig toestel met vele mogelijkheden en hoge kwaliteit kwa foto's) maar de mogelijkheden waren toch nog te beperkt. Ik verlangde terug naar de reflex mogelijkheden en ging terug op zoek:
            - CANON: wel klein maar erg onhandig voor mij wat bediening betreft en vrij zwaar
            - NIKON: D70: te groot en niet geschikt voor mij, D50: kleinder maar niet gepast voor mij.

Al zoekend kwam ik toevallig uit op OLYMPUS E500, ik kende dit merk en had vroeger en nu nog een heel goede reputatie maar is minder gekend.
            Na veel zoeken op internet en dan naar de winkels om uit te proberen kwam ik tot de blijde vaststelling: dat is HET toestel voor mij...eindelijk !!
            Inmiddels heb ik dit toestel +/- 1 jaar en ben nog uiterst tevreden .
            Heb 2 zoomlenzen :14-45mm + 40-150mm wat in 35mm= 28-90 + 80-300 geeft.
            Deze set is nog te nog te krijgen in de handel aan heel gunstige voorwaarden maar er zijn weer nieuwere verbeterde versies:E410 +E510

Indien u in de omgeving van Aarschot woont mag u altijd eens langskomen om te testen , ik woon in Wezemaal,...liefst na een mailtje

Comment

Bij Canon is alleen de 100-400L een schuifzoom, dat is wel een heel goede lens, maar waarschijnlijk zal die wat te duur zijn .

Maar dan zit je nog met de andere (standaard) lens waarvoor er geen alternatief bestaat met een schuifzoom.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Nu toch weer een beetje aan het twijfelen tussen Nikon, ff naar de beschikbare lenzen (binnen mijn budget) gevraagd en deze zouden momenteel in stock zijn...
                * Nikon 4.0-5.6/55-200 AF-S DX
                * Nikon 1.80/50 AF D
                * Nikon 3.5-5.6/28-100 AF G
                * Nikon 3.5-5.6/18-55 AF.S DX
                * Nikon 4.0-5.6/70-300 AFG
                * Nikon 4.0-5.6/ 55- 200 AF-S DX
                * Nikon 3.5-5.6/18-55 AF.S DX
                * Tamron 4.0-5.6/55-200 AF II LD Nikon

Maar is daar een lens bij die goed is? Eventueel in combinatie met een kitlens (18/55, 18/70 of 18/135)? Ken er dus echt totaal niets van
                Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

Comment

Hi

Voor zijn prijs is de eerste lens 55-200 zeker geen slechte keus.
                  Het is geen topglas maar zeker geen lens waar je spijt zal van krijgen.
                  De kitlens 18-70 ook niet, maar ze vertrekken de een van diafragma 3.5 en de tele vanaf 4.0 dus lichtsterk zijn ze niet.
                  Maar lichtsterk glas kost toch al aardig wat geld.
                  Beide bovengenoemde lensjes zijn echt toffe starterslenskes.
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

mogelijkheid: nikon D50/D70 met 35-70mm 2.8 lens... die heeft een schuifzoom!!!
                    lens kost tweede hands ca. 250€ maar past niet op een D40, vermits het geen AF-S lens is... wel prima lensje!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het draaien aan de lens op zich denk ik wel dat gaat lukken, gaat misschien wel een raar zicht zijn, maar so what

@ Soeki Wan: Wanneer ik voor de 18/70 kitlens en de 4.0-5.6/55-200 AF-S DX kies ga ik dus volgens jouw een goeie basis hebben om alles aant leren en om alles te fotograferen wat ik nu fotografeer? Dan ga ik voor deze 2 gaan En dan kan ik ondertussen al beginnen sparen voor beter glas

En nu maar hopen dat ik de D80 kan houden Normaal ga ik zaterdag eens tot in de winkel stappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        mogelijkheid: nikon D50/D70 met 35-70mm 2.8 lens... die heeft een schuifzoom!!!
                        lens kost tweede hands ca. 250€ maar past niet op een D40, vermits het geen AF-S lens is... wel prima lensje!
                        Geef de mensen AUB correcte informatie

Dit objectief past wel, maar heeft alleen geen autofocus...

MVG,

Comment

Ik heb de Fuji, en kan wel even voor je nagaan hoeveel je de zoomring moet draaien van wide tot tele... Hij gaat in ieder geval zeer soepel bij mij, en is niet zo breed als een dSLR natuurlijk... Ik kan hem zelfs met 1 vinger ronddraaien. Als het snel moet gaan, natuurlijk met de volledige hand, maar anders een goed alternatief voor als je hand niet zo flexibel is.

Manueel scherpstellen is een in te schakelen optie, veelal te gebruiken bij macro. De opzet-macro-lens van Raynox kost ongeveer 35 euro.

Greetz
                          Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                          Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Als het soepel gaat is het allemaal geen probleem ;-) Dit is op dit moment de volgorde: Nikon, Canon, Fuji Finepix Het zal dus in de winkel beslissen worden

Heb nog een vraagje: welk geheugenkaartje neem ik best? Heb nu gewone SD'tjes, maar ik vermoed dat die niet gaan voldoen?

Comment

Als het verwisselen van lenzen een probleem is, dan zou ik eerder opteren voor de "Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF ED". Deze lens krijgt behoorlijke reviews, en dan heb je een 35-mm equivalent van 27-300 mm.
                              Qua gewicht valt deze lens zeker mee : 560gr, en deze lens is net geen 10cm lang.

De SD kaartjes gaan niet op de canon 400D, want die werkt met compact flash.
                              De nikon D40, D50 en D80 werken wel met deze kaartjes.
                              Qua snelheid is er geen enkel probleem, de gewone sandisks, of ultra II, of III of IV werken allemaal.
                              Natuurlijk zul je met de gewone sandisks geen 20 foto's na elkaar kunnen nemen (binnen de 5sec), maar na een 10-tal foto's (in 3sec) effen moeten wachten totdat de buffer van je fototoestel is weggeschreven op je kaart.

Het hangt ervan af hoe groot je kaartjes zijn.

Nick
                              Last edited by nick71; 5 juni 2007, 13:09.

Comment

Fuji 9600 : CF kaartjes en xD kaartjes
                                Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                                Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Working...
                                X