Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powershot-reeks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Powershot-reeks

Hallo beste forumlezers:

Zijn hier gebruikers bij die regelmatig fotos posten - genomen met een powershot camera. Ik gebruik persoonlijk een A710...

Re: Powershot-reeks

Dat is wel een hele ruime reeks.
    Ik gebruik regelmatig de Canon Powershot Pro 1. Wat wil je nog meer weten?

Comment

De meesten hier, gebruiken DSLR-camera's, vandaar dat ik benieuwd was naar de ... toch wat betere ... compactcamera-gebruikers. Pas op, ben een absolute beginner hoor.

De Powershot Pro 1 is dan ook weer, een serieus tikkeltje hoger gegrepen, voor mij althans, voorlopig toch .

Misschien specifieker de A-reeks dan...
      Last edited by peter newbie; 6 mei 2007, 21:57.

Comment

Ik fotografeer ook met een A710, vind het een prachtig toestel, serieus onderschat!
        http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik gebruik de Powershot G7 en 'k moet zeggen dat ik er heel tevreden van ben...

Comment

ik heb nog een PowerShot A80 maar na de aankoop van me 400D heb ik die aan mijn schoonouders geschonken... die hadden nog geen digitale camera...

was wel vet content van dat machien
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Mijn tweede camera was de nu antieke (!) Powershot A20. Heb hem nog liggen, maar gebruik hem niet meer...
              http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik gebruik nog steeds (22 maanden) mijn Canon PowerShot S70. Ik heb nu ongeveer 5500 foto's gemaakt. Omdat ik mijn meer wil bezighouden met fotografie, koop ik over enkele weken de 400D met een viertal goede lenzen. Maar ik ben heel tevreden met mijn PowerShot hoor!
                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                http://www.orlik.be

Comment

Ik gebruik een Powershot A540, mijn vriendin zopas een A710 IS gekocht.
                  Beide vind ik zeer goede toestellen, je kan er volledig manueel mee gaan.
                  Maar natuurlijk, met de nodige nadelen van een compact: NAUWELIJKS SPELING MET SCHERPTEDIEPTE.. ook al verander je het diafragma. En dit doet me één dezer dagen toch overschakelen naar een reflex...

Comment

Ik heb nog altijd mijn G5 liggen, die heeft een maximale diafragmaopening van f2, daar kan je al wat spelen met DOF hoor. Het is pas sedert ik een lens kocht met 2.8 lichtsterkte dat ik gelijke resultaten behaal qua DOF. En deze lens kost exact de prijs van de G5 zo'n 4-tal jaar terug. Nu is het wel zo dat ik met die G5 bij manueel scherpstellen met beperkte DOF veel meer foto's had die net niet scherp waren, dat 'displayscherpstellen' mis ik toch wel niet...
                    Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Nu ja.. ik weet niet of je de G5 met zo'n A540 kan vergelijken...
                      De maximum opening is f2.6 (in groothoek) en daar zit toch geen greintje 'smalle dof' in hoor... tenzij je helemaal inzoomt en dan een onderwerp dichtbij neemt of in de macro-stand werkt, dan zie je er iets van, maar over het algemeen: scherp. Vergeet van die leuke blurry achtergronden maar.

Comment

graag een mening aub.
                        ik wil mij een nieuw toestel aanschaffen .
                        mijn ander toestel is een panasonic lumix fz20 maar die is nogal zwaar is als je die ergens meeneemt op vakantie.
                        ik zit in twijfel met een drietal soorten nl powershot g7 of a640 of de panasonic lumix lx2.
                        mijn voorkeur gaat uit naar de powershot g7.

Comment

Working...
                        X