Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
    Eigenlijk zou ik iets als deze willen Canon EF 24-105mm f/4L IS USM maar dan natuurlijk een Sony zeiss. En eventueel nog iets licht sterker.
    Je kan niet én een groot bereik, én lichtsterk, én licht/compact hebben.
    Dus lichtsterker betekent in dit geval ook groter en zwaarder.

Een Canon 24-105 is ook niet meteen dé portretlens, wel een goeie reportagelens, maar haalt niet de kwaliteit van een 24-70/2.8.

Er is nog steeds een vergelijkbaar alternatief op de tweedehandsmarkt :
    Minolta 28-135/4-4.5

Als ik zo hoor in welke richting je denkt, dan zou ik die kopen, samen met een goeie prime (Sony 85/2.8, of Minolta 85/1.4, of de nieuwe Sigma 85/1.4 HSM, of CZ85/1.4...)
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Een klein vraagje:

Ik snuffelde net even rond op Konijnenberg voor een groothoeklens. Nu zie ik daar zoomlenzen en vaste lenzen staan. Waarvoor gebruik je de ene zeker WEL en de andere zeker NIET?

Een groothoeklens staat nog op m’n verlanglijstje (en dan moet het bijna gedaan zijn ), voor landschappen (West Highland Way Schotland, Icefield Parkway Canada, …).
      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Als algemene regel: een lens met een vast brandpunt levert een betere beeldkwaliteit en/of is lichtsterker dan een zoom, en is ook lichter, compacter en goedkoper (als je vergelijkbare kwaliteit neemt).

Wie welke lens wanneer gebruikt hangt in belangrijke mate gewoon af van persoonlijke voorkeur.

Wat mij betreft: ik gebruik een zoom wanneer ik de flexibiliteit van het variabele bereik wil (omwille van teveel verschillende situaties op korte tijd, bv. bij feestjes of zo, of omdat ik op vakantieuitstap ben en met één zoom het merendeel van de foto's wil kunnen maken).
        In alle andere gevallen ben ik liever met een prime bezig.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Voor wie het interesseert, een filmpje vd Sony A580 klik
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

foto op snelweg gemaakt in handheld twilight mode is indrukwekkend
            vanaf hoeveel ISO werkt twilight ?

Comment

Ikzelf heb als eerste spiegelflex een sony alfa 300 gekocht, omdat wij nog minolta lenzen hadden (die destijds, en denk nu nog, duur waren). En het was belangrijk dat deze ook op de camera konden. Alleen is tegen de tijd dat ik de camera een beetje leerde kennen de lcd gebarsten...

Comment

Dus vraag je je af of je misschien de camera nog zou kunnen laten repareren, of een nieuwe camera (de gekende A580 ?) niet beter zou zijn ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynn_S Bekijk bericht
                  Ikzelf heb als eerste spiegelflex een sony alfa 300 gekocht, omdat wij nog minolta lenzen hadden (die destijds, en denk nu nog, duur waren). En het was belangrijk dat deze ook op de camera konden. Alleen is tegen de tijd dat ik de camera een beetje leerde kennen de lcd gebarsten...
                  Is de buitenkant van het schermpje nog in orde en enkel de binnenkant gebarsten?

Dat kun je gemakkelijk zelf vervangen! (Heb dat zelfs al eens gedaan voor de A100...en dat was veel moeilijker )

Comment

Net mijn eerste reflex, een DSLR-A450 aangeschaft.
                    Kan iemand me even de relatie van de MF/AF knoppen toelichten, aub?
                    Eentje op de body, eentje op de lens. Welke gebruik ik wanneer?
                    Vind hier niet teveel van terug in de manual.
                    Alvast een dikke merci.

Comment

je gebruikt diegene welke je het beste past.

Comment

Mijn gevoel is dat de knoppen altijd op dezelfde stand moeten staan.

Dus de body op mf (Manuel focus dan de lens ook op mf)
                        En natuurlijk bij af (auto focus hetzelfde liedje)
                        Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Bij SAM-lenzen moet je inderdaad dezelfde instelling hebben op body en lens.

Dat is, vind ik, meteen ook het enige minpuntje aan die lenzen: de af/mf-toggle onder mijn duim werkt daardoor niet meer.

Comment

Nu we het hier toch over hebben.
                            Switch je tussen deze standen als je de camera aan of uit hebt staan?

Mijn sigma is nu namelijk al 2x kapot gegaan (tandwielen) en opzich heb ik het idee dat dit mede komt door het switchen van deze stand. Dus hoe te switchen, als de camera aan staat of uit (de lens heeft zelf deze modus niet).
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Bij SAM-lenzen moet je inderdaad dezelfde instelling hebben op body en lens.

Dat is, vind ik, meteen ook het enige minpuntje aan die lenzen: de af/mf-toggle onder mijn duim werkt daardoor niet meer.
                              Met het 2e puntje ben ik het eens, maar ik zet de sam-lens op MF en meer niet... Zelfs als de lens niet aan de body gekoppeld is, draait in MF de scherpstelring vrij, dus daarvoor beiden op MF zetten lijkt mij niet nodig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dsteenackers Bekijk bericht
                                Net mijn eerste reflex, een DSLR-A450 aangeschaft.
                                Kan iemand me even de relatie van de MF/AF knoppen toelichten, aub?
                                Eentje op de body, eentje op de lens. Welke gebruik ik wanneer?
                                Vind hier niet teveel van terug in de manual.
                                Alvast een dikke merci.
                                staat nochtans in de manual - zelfs op het foldertje dat bij elke lens zit: als je lens een knop heeft, enkel de knop op de lens gebruiken. En dus gebruik je de knop op de body uitsluitend als je lens geen AF/MF-knop heeft
                                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
                                X