Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Gelukkig kan je het wel uitzetten, want het slurpt wel aardig van je batterij ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      Kan je nog slapen? (Als je vrouw binnenkort klaagt van iets hard in bed...we know it's the camera )
      - Vrouw voelt en verschiet; "Schat is dat..."
      - "Yep... dat is em, met mn Tamron 70-200, kijk naar de panoramafunctie, de 16MP, blablabla"
      - Vrouw valt in slaap
      - Ik gelukkig
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Nieuwste gerucht...maar eentje waar ik rillingen van krijg en toch wel geloof aan hecht

Tamron 28-75mm FE lens at BHphoto, Amazon, BuyDig, FocusCamera, Adorama, Amazon DE and WexUK. We now got this: Tamron is in the process of making a 70-200mm or similar(maybe deviate slight like their 28-75mm....but definitely a tele zoom) it will have an aperture of f2.8. Expecting it early Q1 2019. This one sounds very exciting and

A77-Specifications

- APS-C 23.6 x 15.6 mm 24.4 Mp (Effective) Exmor CMOS sensor Backlit
        - 16 fps
        - ISO 100-204800
        - 51 focus points (15 cross-type sensors)
        - Micro Adjustment for Sony, Minolta and Konica Minolta Lenses
        - AVC HD Video / 24 bits (like the Panasonic GH2)
        - HDR
        - Panorama mode
        - GPS
        - 3D
        - New designed by Epson OLED Super EVF
        - Able Tilt LCD Display
        - Building and grip similar to the “Magnesium” Alpha 700
        - The CF+SD+MS cards can be used in tandem
        - Newly designed battery provides up to 1,000 shots.
        - The body A77 has a street price of 899 Euros. ”
        900€ zou echt wel een koopje zijn. 16fps 24MP

alleen hoop ik dat hij wat groter is dan de a55, ik vind die echt slecht in de hand liggen
        .

Ik heb de A55 ook eventjes vastgehad in Mediamarkt en vind die ook vrij compact, toch zeker ivm met mijn A550. Ik snap niet welk concept Sony voor ogen had want kwalitatief is die minstens evenwaardig als de A580. Maar als je ziet naar het succes van de NEX, is er toch een markt voor blijkbaar.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          - Vrouw voelt en verschiet; "Schat is dat..."
          - "Yep... dat is em, met mn Tamron 70-200, kijk naar de panoramafunctie, de 16MP, blablabla"
          - Vrouw valt in slaap
          - Ik gelukkig

Nu nog kindjes kopen zodat vrouwlief een kinderbedje koopt...dan kunt ge uw toekomstige 500 F4 erin leggen

Comment

En dan kan hij vanzelf kort daarna (of zelfs al eerder) zijn andere helft van het bed gebruiken om rugzak, statief, en verder nog bijkomende lenzen en bodies warm te houden .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              En dan kan hij vanzelf kort daarna (of zelfs al eerder) zijn andere helft van het bed gebruiken om rugzak, statief, en verder nog bijkomende lenzen en bodies warm te houden .

Dan Nick ook nog gelukkig(er)? (nu hopen dat zijn vrouw zijn antwoord niet meeleest )

Comment

Ze gaat net weg
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Zoom.nl > Nieuwe 3d-camera-s met ultra zoom en gps

SAR > hx100v en hx9v

Nog een LINK over WX10 verkregen via SAR

Steeds niet veel nieuws van de a77 of a7xx
                  500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Steeds niet veel nieuws van de a77 of a7xx
                    Eerst de A580 é Nick, eerst de A580

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Eerst de A580 é Nick, eerst de A580

http://www.dpreview.com/news/1102/11...hx100vhx9v.asp
                      Ik ben niet aant wachten op de a77 (En da a7xx zal niet voor mn portefeuille zijn Zeker nu niet meer)
                      500px

Comment

Ik ben wel aan het wachten (als de prijzen belachelijk gaan zijn, dan wordt het de a580 ter vervanging)..

Overigens om weer een beetje back on track te komen.
                        Heb vandaag van Sigma het volgende te horen gekregen:

De sony a100, a200, a300 en a350 hebben allemaal een probleem m.b.t. het aansturen van lenzen.
                        Het motortje dat gebruikt wordt, is dermate sterk dat het lenzen van third-parties op den duur kapot draait. Mijn Sigma lens is binnen 1,5 maand opnieuw kapot gegaan. Alle tandwielen moeten weer vervangen worden (2e keer dus). Ik ga mijn lens dus niet meer op deze a200 zetten, houd het nu maar bij mijn kitlenzen die het vooralsnog prima doen.

De oorzaak zou dus zijn dat het motortje te krachtig is. Daarbij draait het motortje soms iets te lang door, wat je lens dus kapot kan maken.

Ik ga er vanuit dat dit klopt? Iemand die dit kan bevestigen?
                        WillemClassensDesign: Mijn website
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                        Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                          doen.

De oorzaak zou dus zijn dat het motortje te krachtig is. Daarbij draait het motortje soms iets te lang door, wat je lens dus kapot kan maken.

Ik ga er vanuit dat dit klopt? Iemand die dit kan bevestigen?
                          Dat is geweten Bij de goedkopere lenzen...(de 70-300 is daar berucht voor!)

HSM lenzen van sigma zijn uiteraard geen probleem!
                          Krijg je nu iets in de plaats?

Het zijn trouwens eerder alle modellen (de hogere modellen het ergst) en de A100 eigenlijk zo goed als geen probleem...(zwakste motor)

Comment

Wat zij zeiden is dat het nu voornamelijk in de lage modellen is.
                            Dus die 100, 200, 300 en 350.
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Wat niet klopt, want de AF-motor van a700-850-900 is een pak sterker dan die van bv. een a100, de zwakste van allemaal, net dezelfde AF als de 5D denk ik...

edit: ongeveer wat Portmixus dus al zei (en wat ik gemist had ).
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                                Wat zij zeiden is dat het nu voornamelijk in de lage modellen is.
                                Dus die 100, 200, 300 en 350.
                                Misschien als we het anders bekijken:

De meest getroffen sigma lenzen zijn de goedkope sigma lenzen -> meestal gecombineerd met de goedkopere en meest verkochte alpha's (dus lagere modellen)...

Iemand die een A900 heeft zal waarschijnlijk geen goedkope sigma maar eerder een dure sigma op zijn body plaatsen...dus problemen doen zich ook nooit voor

Het leven kan logisch zijn

Comment

Working...
                                X