Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    bedankt voor de tips,
    morgen probeer ik het zeker en toon ik jullie het resultaat

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Je zegt dat de auto's er soms half schermerig opstaat. Dit komt omdat je niet genoeg mee "pant". Je gaat te snel of te traag...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Je zegt dat de auto's er soms half schermerig opstaat. Dit komt omdat je niet genoeg mee "pant". Je gaat te snel of te traag...
        ... en zorgen dat je uitsluitend in een horizontale beweging meevolgt, dan helpt het SteadyShot je een handje
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Ik ben aan het kijken voor een flitser.
          Nu was ik aan het kijken naar de sony hvl58am, deze kwam ik tegen in een locale winkel die er toch erg professioneel zijn maar er stond bij de 58 dat het richtgetal 42 is?
          En ook bij de hvl42 stond een richt getal van 32 als ik me niet vergis.
          Weten jullie hoe dit zit, ik dacht dat de 58 ook richtgetal 58 was?

          Welke flitser raden jullie mij aan en waarom?
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            58 heeft een richtgetal van 58, 42 van 42 etc. Zullen wel de kaartjes verkeerd hebben staan.

            heb zelf de 42 en ben er wel tevreden over. Is afhankelijk van waar je het voor gaat gebruiken.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              58 is 58 en 42 is 42 - winkel zal wat verstrooid geweest zijn

              ik kon me tot voor kort perfect behelpen met de HVL-F36AM: voldoende krachtig, niet te groot, werkt ook draadloos;
              eerder toevallig heb ik een HVL-F58AM voor een prikje gekocht en die heeft alle mogelijke snufjes (waarvan ik de meeste wellicht nooit zal gebruiken, zoals aansturen en regelen intensiteit van meerdere draadloze flitsers);
              de HVL-F42AM is iets sterker dan de F36AM en de kop draait ook zijwaarts; als je gaat voor een nieuwe zou ik deze nemen; kun je leven met tweedehands, kijk dan eens naar aangeboden ; wil je het neusje van de zalm, ga dan vor de HVL-F58AM

              maar kijk een beetje rond voor de prijzen want dat varieert enorm !
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Alpha vraag er tussen door

                zijn er A700 gebruikers in de regio Vilvoorde - Meise - Grimbergen en omstreken?
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  58 is 58 en 42 is 42 - winkel zal wat verstrooid geweest zijn

                  ik kon me tot voor kort perfect behelpen met de HVL-F36AM: voldoende krachtig, niet te groot, werkt ook draadloos;
                  eerder toevallig heb ik een HVL-F58AM voor een prikje gekocht en die heeft alle mogelijke snufjes (waarvan ik de meeste wellicht nooit zal gebruiken, zoals aansturen en regelen intensiteit van meerdere draadloze flitsers);
                  de HVL-F42AM is iets sterker dan de F36AM en de kop draait ook zijwaarts; als je gaat voor een nieuwe zou ik deze nemen; kun je leven met tweedehands, kijk dan eens naar aangeboden ; wil je het neusje van de zalm, ga dan vor de HVL-F58AM

                  maar kijk een beetje rond voor de prijzen want dat varieert enorm !

                  Ik ben al flink aanhet rond kijken kom voor de sony hvl f58 op een prijs van 353 euro.
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    Alpha vraag er tussen door

                    zijn er A700 gebruikers in de regio Vilvoorde - Meise - Grimbergen en omstreken?
                    Ik woon zelf in Koningslo. Welke reden zit er achter je vraag?
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Gisteren een zeer nette tweedehands Alpha 300 met 18-70 lens op de kop getikt!
                      Ben er op 't eerste zicht super tevreden mee maar weet nu al van mezelf dat ik op termijn een 55 of 85 mm portret lens er bij zal willen. Enige aanraders daarvoor?
                      Een flits erbij mag misschien ook wel maar ik vind die dingen gigantisch duur... pff..
                      En dan moet ik ook eens op zoek achter een geschikte draagtas... again: aanraders? Gewoon eentje uit de mediamarkt of zijn er betere voor even weinig geld?

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        85mm f/2.8 SAM - veel lens voor weinig geld . Een flash:kijk uit voor de HVL-42 ofzo. Die kan je met momenten wel in de aanbieding vinden. Draagtas: kijk eens bij Lowepro (www.lowepro.com). Koop liever wat te groot dan 'gewoon gepast' voor je huidige materiaal, want er komt op termijn toch materiaal bij.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Kijk voor de flits eens in het gamma van Sigma of Metz.
                          De bieden ook behoorlijke flitsers aan, en met wat geluk vind je ze zelfs tweedehands.

                          Voor lenzen moet je maar eens zoeken op ebay. Je vind zeker nog Minolta AF lenzen en die
                          werken heel goed.

                          Een 50mm 1.7 of een Beercan (70-210 F4) zijn zeker aanraders, en die hoeven niet veel geld te kosten.

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Ik heb zaterdag toch de knoop de gehakt en ben voor de Sony hvl 58 gegaan !

                            nu nog heel veel oefening nodig haha !
                            Greetz Twan

                            http://500px.com/TwanGroenen

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                              Ik woon zelf in Koningslo. Welke reden zit er achter je vraag?
                              Ik blijf de indruk hebben dat mijn tamron 18-250 minder goed presteert om mijn A700 dan op mijn A100 ( niet echt scherp soms, en af en toe moet er wat angedrongen worden om schrp te stellen). Ik zou dus met iemand die ook een A700 heeft een paar vergelijkende foto's willen maken met die lens. Handigste is dus dat die persoon dus in de omgeving woont, maar als het niet anders kan dan verplaats ik me wel even hoor.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik ben op bezoek naar welke batterijen ik het best kan gebruiken of zijn er accu's voor?
                                Het gaat om mijn Sony hvl58 flitser.
                                Greetz Twan

                                http://500px.com/TwanGroenen

                                Comment

                                Working...
                                X