Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 10d versus nieuwere..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon eos 10d versus nieuwere..

moeilijke bevalling precies met uiteenlopende meningen...
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      Bwaa, ik resumeer als volgt:

Canon 10d is soft, nieuwere zijn misschien iets beter, maar zeker niet spectaculair. Cmos heeft zo zijn eigenschappen... Raw met nabewerking zal een optimaal resultaat geven.
      Voor de rest zal iedere camera wel wat verschillen kwa prestaties.
      Voorlopig de 10d nog niet vervangen door iets anders, als de motivatie de scherpte van de beelden is. (andere faktoren laat ik even buiten beschouwing)

Comment

Alles is relatief.

Ik ga eindelijk tevreden zijn over de autofocus en ISO gevoeligheid zodra ik kan fotograferen zonder licht.

Zonder licht fotograferen gaat vrij goed met een 5D... maar ik heb nog altijd een 580 EX nodig.

Het kan dus nog altijd veel beter.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Alles is relatief.

Ik ga eindelijk tevreden zijn over de autofocus en ISO gevoeligheid zodra ik kan fotograferen zonder licht.

Zonder licht fotograferen gaat vrij goed met een 5D... maar ik heb nog altijd een 580 EX nodig.

Het kan dus nog altijd veel beter.

Jan.
          Die 5D...ik heb hem vorige week bij konijnenberg te Turnhout in m'n pollen gehad en met de grip erop lag ie me prima.Maar ik doe ook graag aan macrofotografie en (corrigeer me als ik fout zit) daar is de 5D niet erg voor geschikt vanwege fullframe en de geringere pixeldichtheid.

Heb er gisteren nog aan gedacht om me in de plaats van zo'n loodzware MKIIN een 5D te kopen en een tweedehands 10D of 20D voor m'n macrofotookes.Al m'n Nikongerief is bijna verkocht en ik weet nog steeds niet welke camera ik in de plaats ga kopen.

De MKIII die eraan komt is voor mij eigenlijk ideaal.Vandaar m'n ander idee om voorlopig een 10D te kopen en over enige tijd de MKIII.Momenteel heb ik meer ideeën dan camera's (want de D1X is al verkocht )
          Last edited by roadrunner; 14 maart 2007, 16:24.
          Danny's Photosite

Comment

Heb er gisteren nog aan gedacht om me in de plaats van zo'n loodzware MKIIN een 5D te kopen en een tweedehands 10D of 20D voor m'n macrofotookes.Al m'n Nikongerief is bijna verkocht en ik weet nog steeds niet welke camera ik in de plaats ga kopen.
            Voor macro fotografie is er bij Canon vandaag niets beter dan de Canon 400D.

Koop dus een 400D in combinatie met iets anders.

Wat was uw reden om van Nikon af te willen.

Jan.

Comment

Voor macro fotografie is er bij Canon vandaag niets beter dan de Canon 400D.

Koop dus een 400D in combinatie met iets anders.

Wat was uw reden om van Nikon af te willen.

Jan.
              In 't kort:geen body voor mij tussen de D2H(s) (4,2MP) en de D2X(s) (12,4MP) en toen zag ik de MKII N en de III en ook het lenzenaanbod (bijna voor elke F2.8 heeft Canon een F4 variant,vaak zelfs met IS).
              Danny's Photosite

Comment

Wel RR als ik jou was zou ik zoeken naar een 20D omwille van de betere AF die het prijsverschil alleen al waard is.
                Als je daar dan nog de betere hoge iso bijrekent enz denk ik dat je dit gaat verkiezen.

Scherpte tja dat is een kwestie van smaak. Ik hou niet van die overscherpe beelden die je in veel camera's en de basiscamera's als 300D en 350D kan vinden anderen verkiezen dat dan weer. Maar uiteindelijk beslis je dat toch zelf.

Maar alles is relatief natuurlijk

Comment

In 't kort:geen body voor mij tussen de D2H(s) (4,2MP) en de D2X(s) (12,4MP) en toen zag ik de MKII N en de III en ook het lenzenaanbod (bijna voor elke F2.8 heeft Canon een F4 variant,vaak zelfs met IS).
                  En allemaal met USM.

Nikon heeft nog veel te weinig vaste lenzen met AFS.
                  Eventueel is de D40(x) een aanduiding dat dit in de toekomst anders wordt.
                  Maar om alle vaste lenzen te vervangen door de AFS versie is toch wel enkele jaren nodig. Canon is 30 jaar terug gestart.

Als je in de buurt wil komen van de 1DII(I)(N)(s) dan is toch minimum de autofocus van de 5D, de 20D, de 30D of de 400D nodig.

Vergeet dus de 10D, de 300D en de 350D.

Jan.

Comment

Als je in de buurt wil komen van de 1DII(I)(N)(s) dan is toch minimum de autofocus van de 5D, de 20D, de 30D of de 400D nodig.

Vergeet dus de 10D, de 300D en de 350D.

Jan.
                    Ik moet dus kiezen tussen de betere handligging (en betere afwerking volgens sommigen) maar tragere en onnauwkeurige AF van de 10D tegenover de betere AF/ruiseigenschappen maar iets minder goede feel van de 20D.

En ik die dacht dat bij Canon alles perfekt ging zijn
                    Danny's Photosite

Comment

Ik moet dus kiezen tussen de betere handligging (en betere afwerking volgens sommigen) maar tragere en onnauwkeurige AF van de 10D tegenover de betere AF/ruiseigenschappen maar iets minder goede feel van de 20D.

Perfect amaai verre van!

Probeer die DOF preview knop maar eens te gebruiken terwijl je een 70-200 IS gebruikt
                      En MLU veel te moeilijk te bereiken.....maar dat zou op een 1DIII in orde zijn.

Voor de rest zijn de handling verschillen in mijn ogen in het voordeel van de 20D want je kan een voorkeur hebben voor de grip van de 10D(vond ik ook beter) maar het verschil is toch nogal klein. De bediening van de 20D is daarentegen beter en dus de handling in hoofdzaak omwille van de AF joystick .Afwerking is er geen verschil. Nadelen heeft een 20D eigenlijk niet tov een 10D voordelen heeft ie duidelijk wel.

Comment

Je stapt over van een minder bekend merk naar Canon omdat je een 1D wil en je overweegt om een minderwaardige 20D te kopen.

Bestel toch gewoon een 1DIIII met een 50 mm 1,8 zoals iedereen.

Al uw problemen zijn dan gelijk opgelost.
                        En de onze ook.

Jan.

Comment

Bij de Nikonians zaten er een hele boel knuppels maar bij "the dark side" is 't precies niet veel beter.

Ik weet dat 'k kan zagen,maar...wees blij,ge hebt me nog niet in 't echt ontmoet.
                          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Canon,perfect amaai verre van!
                            Ik heb eerst m'n Nikongerief moeten verkopen om je zo'n uitspraak te kunnen ontfutselen.Dat is me in al die jaren van soms verhitte Nikon-Canondiscussies nooit gelukt.Nu kan ik terug Nikongerief kopen in vrede
                            Danny's Photosite

Comment

Ik heb eerst m'n Nikongerief moeten verkopen om je zo'n uitspraak te kunnen ontfutselen.Dat is me in al die jaren van soms verhitte Nikon-Canondiscussies nooit gelukt.Nu kan ik terug Nikongerief kopen in vrede
                              overloper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                overloper
                                Pfff,het komt weer van ne goeie...
                                Danny's Photosite

Comment

Working...
                                X