Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 10d versus nieuwere..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon eos 10d versus nieuwere..

Danny, als ge van al uw N spul af zijt, koop u dan gewoon degene die ge echt wilt. Er staan genoeg 1D mkII's in de aanbieding. Allemaal tussen de 2000 en 2300 eurokes. Of nen 1D mkII N voor rond de 2500, da vind ge ook. Dan hebde ineens waar ge uw zinnen op had gezet.

Tenzij .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      Ik moet dus kiezen tussen de betere handligging (en betere afwerking volgens sommigen) maar tragere en onnauwkeurige AF van de 10D tegenover de betere AF/ruiseigenschappen maar iets minder goede feel van de 20D.

En ik die dacht dat bij Canon alles perfekt ging zijn
      Wacht tot je de eerste beelden uit de cam ziet!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
        Danny, als ge van al uw N spul af zijt, koop u dan gewoon degene die ge echt wilt. Er staan genoeg 1D mkII's in de aanbieding. Allemaal tussen de 2000 en 2300 eurokes. Of nen 1D mkII N voor rond de 2500, da vind ge ook. Dan hebde ineens waar ge uw zinnen op had gezet.

Tenzij .....

Klopt maar diegene die ik echt wil is de III.Moest ie nu beschikbaar zijn kocht ik hem dadelijk al is het voor een groot deel puur voor 't genot want die snelheid heb ik niet nodig.

Maar hij is er nog niet en als ik dan voor enkele maanden met een oudere 10D/... moet fotograferen maakt me dat niet zo veel uit.De D1X die ik tot vorige week gebruikt heb was nog een stukse ouder

Morgenavond ga ik een 70-200/4 IS afhalen,mijn eerste C-lenske.Hopelijk al geen miskoop
        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Wacht tot je de eerste beelden uit de cam ziet!!
          Uit welke?Den 10D of de 20D
          Danny's Photosite

Comment

Uit welke?Den 10D of de 20D
            Maakt echt niet veel uit denk ik. De schok komt toch. Tenzij je een 1dmkI koopt.
            Hebje eigenlijk al eens met een canon gewerkt? en de beelden geevalueerd? Misschien bekijk IK het totaal fou natuurlijk.
            Groete
            Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Maakt echt niet veel uit denk ik. De schok komt toch. Tenzij je een 1dmkI koopt.
              Hebje eigenlijk al eens met een canon gewerkt? en de beelden geevalueerd? Misschien bekijk IK het totaal fou natuurlijk.
              Groete
              Rudy

Ik heb zondag niks anders gedaan dan beelden die ik zelf in de voormiddag genomen had met een 10D te bewerken en te bekijken.Zo'n schok gaf me dat niet.Op m'n D1X fotografeerde ik ook steeds in RAW en deed ik veel aan nabewerking.Prima foto's recht uit de camera,dat is voor mij geen vereiste.

De plaats van de knopkes...is heel anders met een Canon maar dat is ook maar een kwestie van tijd en wat aanpassing en je bent dat gewoon.
              Last edited by roadrunner; 14 maart 2007, 19:10.
              Danny's Photosite

Comment

Ik heb eerst m'n Nikongerief moeten verkopen om je zo'n uitspraak te kunnen ontfutselen.Dat is me in al die jaren van soms verhitte Nikon-Canondiscussies nooit gelukt.Nu kan ik terug Nikongerief kopen in vrede
                Maar jij las meestal nooit wat ik schreef he want wat ik hier aanhaal zeg ik hier al jaaaaren.

En je hebt je nikongerief toch nog niet verkocht zeker Ik zou dat niet willen hoor. Beeld je in RR die geen onzin meer over Canon komt verkopen dat zou ik toch erg missen hoor

Comment

Ik heb zondag niks anders gedaan dan beelden die ik zelf in de voormiddag genomen had met een 10D te bewerken en te bekijken.Zo'n schok gaf me dat niet.Op m'n D1X fotografeerde ik ook steeds in RAW en deed ik veel aan nabewerking.Prima foto's recht uit de camera,dat is voor mij geen vereiste.

De plaats van de knopkes...is heel anders met een Canon maar dat is ook maar een kwestie van tijd en wat aanpassing en je bent dat gewoon.
                  Beeldjes, tja, als je al raw beheerst komt het wel goed.
                  En die knopkes is een kwestie van gewoonte.
                  Happy shooting!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht

Tenzij .....
                    Tenzij....ik de Mark III bestel natuurlijk.En dat heb ik net gedaan (bij Grobet)
                    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                      Leve CCD Ik heb het allemaal in handen gehad. 1DmkI, d30, 10d, 20D en 300D. scherpste cams's waren 1DmkI en 300D!! 10d inderdaad SUPER soft en 20D 60%. 1D zit er bijna altijd op. retescherp. De 300D was voor portret stukken beter dan men 20D. Veel meer detail.

Voorbeeld van een RAW van den 'oude' 1D.

http://users.pandora.be/blazor/bd/test/E63A6524.TIF.
                      Voila, ik had net de workflow voor de 10d een beetje onder kontrole gekregen, en de beelden waren al een stuk beter.
                      Maar, ik heb sinds 2 dagen een 1d mkI (de oude), en er is toch geen vergelijk mogelij, de ccd is echt superieur!

Comment

Working...
                      X