Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door de bomen de camera niet meer zien... Graag wat tips!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Door de bomen de camera niet meer zien...

Oorspronkelijk geplaatst door Semt-X Bekijk bericht
    En toch zeggen veel mensen dat de 9600 minder zou zijn dan de 6500, klopt dat?
    Als ik na ga wat ik in de afgelopen jaren heb gefotografeerd dan zijn het voornamelijk mensen die stil stonden (pose) of omgevingen en relatief weinig foto's van acties zeg maar. Maar goed, 1.5 sec focustijd voor de 6500 vind ik prima. Misschien zeg ik over een paar jaar wel van niet, maar je moet ergens beginnen en deze 2 camera's lijken me een leuke stap. Mochten nog meer mensen hun verhaal willen doen over deze 2, graag!!!
    Het liefst iets met vergelijkbare situaties enzo.

Maar, allemaal onwijs bedankt voor zover. Ben zeker al wat wijzer geworden!
    Als je de reviews leest en gallery's bekijkt van de s9600 en s6500 dan zie je meteen het verschil. De 9mp van de duurste bridge komen niet tot zijn recht, het kon evengoed een 5mp zijn. De sensor is ouder dan de sensor van de s6500, daar zit het verschil in.
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Niettegenstaande alle pro's en contra's ga ik volgende week een fuji 9600 halen.

Waarom :
      - veel goede recensies , en mooie resultaten gezien.

- mogelijkheid externe flash

- goede lens

- goede gevoelige sensor,9MP en wat iedereen vergeet is dat je niet steeds op 9MP MOET trekken maar dat je net zo goed op 6 MP kan werken wat dan in vergelijking met de 6500 wel gelijkwaardige beelden zou opleveren denk ik. Je hebt meer pixels beschikbaar om 1 nieuwe pixel te vormen...

- veel instellingen mogelijk (wel wat oefenen voor de beste resultaten), denk bvb niet dat dje de night modus moet gebruiken om foto's van een popconcert te trekken, die optie doet juist het omgekeerde van wat je nodig hebt.)

- de 9600 is een verbeterde versie van de 9500 : de zaken die de gebruikers eerst als problematisch zagen bij de camera verbeteren..., dus zou je toch mogen stellen dat die inderdaad betere resultaten geeft (van je 'fouten' leer je). Die benadering van fuji vind ik persoonlijk beter dan telkens een nieuw model met andere foefje uit te brengen (Is trouwens pas in september van 2006 uitgekomen, dus eigenlijk nog 'vrij nieuw' t.o.v. sommige andere modellen (ach het gaat toch allemaal zo snel))

- 2 verschillende geheugentypes mogelijk

- Raw format voor als je 'meer' wil

- Mijn vorige camera was een Fuji 4800 Zoom, bakje van het jaar 2002, ik heb er ongeveer 6000 foto's mee getrokken (en nog veel meer als het niet tegen de vlakte was gegaan onlangs). Deze vond ik prima van kwaliteit, en trok automatisch de beste foto's (toen hadden de camera's nog niet zo veel mogelijkheden, laat staan dat ze in de buurt zouden komen van DSLR functionaliteit). Deze had de 2e generatie superCCD. Als ik die foto's op 10x15 voorleg dan zie je het verschil ook niet met analoog.... Het was een 2,4mp met interpolatie naar 4mp... Zelfs op A4 formaat nog best te genieten

- voelt solide aan (om 'stabiel' foto's te trekken heb je liefst iets zwaarder (zie lessen fysica en dynamica van vroeger : hoe meer massa, hoe meer weerstand tegen beweging)). Een IS is wel leuk , maar dient misschien enkel om het gebrek aan massa te compenseren. De IS probeert enkel camerabeweging te stabiliseren, niet objectbeweging!!!

- Goed opstapje (qua lessen functionaliteit) naar een DSLR (als die ooit binnen mijn budget komen).

En de prijs in Turnhout (of via webshop in Belgie : 431 euro excl verzending)! Binnen je budget dus...
      Als ik de camera heb vertrek ik voor een weekje op reis, dus als je tijd hebt kan ik je de eerste resultaten toesturen...

Ik trek beelden van zowat alles : portret, sport, vliegtuigen, macro, plantjes, indoor/outdoor, kunst en vliegwerk,...

Trouwens : als je foto's digitaal via het web besteld heb je groot kans dat het op de Fuji Frontier digitale fotoprintmachine werd afgewerkt (heeft een groot marktaandeel op dat gebied), dus je mag er zeker van zijn dat de beelden van de fuji-camera met de juiste profielen zullen verwerkt worden (kijk eens op www.foto.com.

Greetz
      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Helemaal mee eens. Fuji volgt idd een andere strategie en loopt niet direct mee in de 10 en meer Mpixel race.

Verschil tussen de 9500 en 9600 is wel niet zo groot.
        - Softwarematig zijn de beelden scherper (geen beter optiek, die is al goed)
        - Menusysteem is wat bijgewerkt (logischer)
        - AF hebben ze wat snelheid gegeven (sneller dan de s6500)
        - Verwerking van het beeld is iets verbeterd, minder compressiefoutjes.
        En daar eindigd het.

Comment

Mensen, het is dan toch gebeurt. Sinds afgelopen weekend ben ik de eigenaar van ee Fuji s6500. Ik heb er nu 2 dagen mee kunnen spelen en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
          Ik heb eigenlijk alleen maar zitten spelen, maar ben wel onder de indruk wat het toestel savonds voor foto's maakt. Dat haalde me andere camera toch niet.
          Gisteravond ben ik even naar buiten geweest om wat foto's te maken, maar toen ik thuis kwam zag ik dat ze iets bewogen waren. Dat zal wel aan de instellingen liggen...
          Mochten jullie nog tips of dergelijke weten, ik hoor het graag!

Zal van de week nog wel meer ervaringen met dit toestel posten en evt. wat voorbeelden.

In ieder geval, allen bedankt voor de hulp! (tot nu toe...)
          Seen at the toilet in a bar: The Future is in your hands...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semt-X Bekijk bericht
            Gisteravond ben ik even naar buiten geweest om wat foto's te maken, maar toen ik thuis kwam zag ik dat ze iets bewogen waren. Dat zal wel aan de instellingen liggen...
            Mochten jullie nog tips of dergelijke weten, ik hoor het graag!
            Schaf een statiefje aan. Waarschijnlijk is er wat bewegingsonscherpte door de langere sluitertijd bij weinig licht. Als je foto's met langere sluitertijden uit de hand neemt, zal je vaker last hebben van bewegingsonscherpte. Dit is perfect te vermijden door de camera op een statief te plaatsen.

Btw, ik heb zelf de S3 aangeschaft enkele maanden geleden en ik ben er heel erg tevreden mee. Smaken verschillen he
            Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Re: Door de bomen de camera niet meer zien... Graag wat tips!!!

De S6500 geeft op de display aan dat je je sluitertijd moet wijzigen met een 'bibberend handje', dit moet je in het oog houden. Nu... hij zegt dit in 28mm onder de 1/40 wat zonder IS al moeilijk zal zijn om onscherpe foto's te trekken. Bij 300mm komt dat handje bij 1/125 te voorschijn. Nogal moeilijk om daarmee scherpe foto's te trekken. AUTO afzetten is wel aangeraden.

Comment

Re: Door de bomen de camera niet meer zien... Graag wat tips!!!

De meeste foto's die maak ik nu in stand A. Dit is om te kunnen "schieten" voor mij goed. Steeds lees ik een stukje uit de handleiding die erbij zit.
                Seen at the toilet in a bar: The Future is in your hands...

Comment

Working...
                X