Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door de bomen de camera niet meer zien... Graag wat tips!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Door de bomen de camera niet meer zien...

En kan die canon dat wel zo snel achter elkaar?
    Met AF bedoel je toch auto focus? Maar als je dan niet in autostand foto's maakt dan bepaal je toch ook zelf je focus? Of wil AF meer zeggen dat hij op iets focust en dat je daarna kan bepalen of je de focus wil veranderen?
    Ik meen dat je bij de canon kan focussen en daarna via het scherm kan bepalen waarop je wil focussen, is dit bij de fuji niet het geval?
    Seen at the toilet in a bar: The Future is in your hands...

Comment

Als je nu eens gewoon een goede fotowinkel binnen stapt, ze alle 2 vast neemt & probeert, advies vraagt aan de verkopers en dan beslist?
      Canon PowerShot S3 IS

Comment

Dat ga ik zowieso doen. Maar het is toch fijn als je alle details al weet over de camera's dat je zo niet voor verrassingen komt te staan.
        Ik wil ook niet zeiken of iets dergelijks, probeer gewoon zoveel mogelijk info te winnen om hiermee aan de slag te gaan.

Maar bedankt!

Comment

AF (autofocus) is waarmee je scherpstelt op je onderwerp. Autostand is wat je ISO, diafragma, sluitertijd, enz. regelt.

Als je de camera van Autostand afhaalt, betekent dat niet gelijk dat je hem ook van AF afhaalt. Andersom kan ook. Op MF (manuele focus) zetten en toch de camera alle andere instellingen laten bepalen.

Ik heb net het flitsen in continuos mode bekeken op mijn 20D. Dat gaat aardig. Kost iets van een ruime seconde tussen foto's. Maar die ingebouwde flitser is redelijk onbruikbaar tenzij in noodgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semt-X Bekijk bericht
            Voordat ik het vergeet erbij te vermelden. De foto's zullen op via computer of TV afgespeeld worden of als het echt mooie foto's zijn zullen er 10x15 afdrukken van worden gemaakt.
            Dan snap ik niet waarom het "minstens 6Mpx" moet zijn hoor. TV en computerscherm hebben minder dan 1 Mpx, en een 10x15 print is pietluttig klein. 3 Mpx is daarvoor al ruim voldoende. Je bent beter om een camera met wat minder Mpx te nemen, die zal (over 't algemeen) betere foto's maken bij weinig licht.

Comment

Dat begrijp ik, maar als het een mooie foto is dan wil ik deze ook kunnen bewerken en verwerken in een folder of iets dergelijks.
              Ik weet dat een 3M genoeg is, maar vind het ook gewoon mooi om met iets bezig te kunnen zijn waar je meerdere kanten mee op kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk bericht
                Dan snap ik niet waarom het "minstens 6Mpx" moet zijn hoor. TV en computerscherm hebben minder dan 1 Mpx, en een 10x15 print is pietluttig klein. 3 Mpx is daarvoor al ruim voldoende. Je bent beter om een camera met wat minder Mpx te nemen, die zal (over 't algemeen) betere foto's maken bij weinig licht.
                Dit is volledig juist.

Misschien toch nog een kleine opmerking i.v.m. IS, de fuji scoort beter op hoge ISO waardes (dan de canon althans). En dit kan dus voor een deel het ontbreken van IS opvangen (omdat je door de ISO te verhogen de sluitertijd kan verlagen om zo beweginsonscherpte tegen te gaan).

De zoomring zou ik toch ook proberen erbij te nemen. Dit werkt gewoon veel leuker. Wel moet je even opletten, manuele focus bij de fuji's werkt eignelijk niet manueel. Je draait dus aan de ring maar je voelt geen weerstand, de camera zal dus nog altijd digitaal gaan focussen, maar jij bepaalt gewoon waar (ik vond dit niet handig want het werkt enorm traag). Je kan het focussen dus niet vergelijken met een DSLR (waarbij je dus met de focus ook echt de lensdelen verplaatst, ik hoop dat het duidelijk is)

Wat je als voordeel bij de Canon natuurlijk wel hebt is de naambekendheid (eventueel i.v.m een verkoop of het kopen van accesoires voor zover dit van belang is bij een compact of bridge)

Groetjes

Joris

Comment

Mij lijkt het ook leuk om met zo'n ring te werken. Iets heel anders...
                  Maar ik lees inderdaad vaak dat deze camera langzaam is. Dus eigenlijk is het zo dat de fuji als voordeel zo'n ring heeft en op hogere ISO betere foto's schiet en verder komt de Canon er bovenuit? Dat is tenminste wat ik ervan begrijp.

Het blijft moeilijk waarvoor je moet kiezen.
                  Het is immers ook een kwestie van smaak.

Dat focussen van de Canon is dus veel sneller. Maar je kan wel gewoon aangeven in je display waarop je wil focussen of is dit met geen van beide camera's mogelijk?
                  Last edited by Semt-X; 14 maart 2007, 09:36.

Comment

Maar je kan wel gewoon aangeven in je display waarop je wil focussen of is dit met geen van beide camera's mogelijk?

Dit is bij de fuji ook wel mogelijk denk ik.

Eigenlijk kan je dus best je hart laten spreken wanneer je in de winkel staat

Gewoon eens proberen, misschien vindt je die zoomring eignelijk toch helemaal niet zo leuk (zou me verbazen maar toch). of misschien is de IS toch doorslag gevend.

Ga gewoon naar de winkel en pak ze allemaal even vast.

Comment

Maar je kan wel gewoon aangeven in je display waarop je wil focussen of is dit met geen van beide camera's mogelijk?
                      Idd je kan het veld waar je op wil scherpstellen bijna overal neerzetten bij een Fuji. Maar het werkt onhandig, beter centraal scherpstellen, de knop half ingedrukt houden, kadreren en schieten.
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

De Fuji traag? Toch niet uit mij ervaring (en ik heb dan nog de 5600).

Kijk toch ook maar eens naar een Sony H5 MET beeldstabilisator.

Fuji, Sony of Pana voor een bridge: alledrie deze merken hebben gelijkwaardige bridge-camera's.
                        Canon? Voor een DSLR, ja, een bridge? Nee dank u.
                        PENTAX K100d SUPER !!!!!
                        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

We hadden het over de s6500 die is vrij traag

Comment

Hoe komt het dan dat de Fuji traag is? En hoe traag ik deze dan precies?
                            Moet ik het zien dat als ik AF gebruik, deze er 15 seconde over doet? Of het handmatig focussen? Dit bepaal je zelf waarop deze focust? Werkt dat dan traag? Neem aan dat als je begint te draaien dat deze gelijk mee focust of is het zo dat de fuji eerst draaien, koffie zetten en dat hij dan focust????

Ik ben ook echt een beginner op dit gebied en ben gewoon op zoek naar een leuke camera om mee te spelen. Nou zullen de canon en fuji beide erg leuk zijn, maar probeer gewoon info te winnen welke beter zou zijn voor mij. En hoe kan het dat de 5600 sneller is???

Comment

Hoe komt het dan dat de Fuji traag is? En hoe traag ik deze dan precies?
                              Moet ik het zien dat als ik AF gebruik, deze er 15 seconde over doet? Of het handmatig focussen? Dit bepaal je zelf waarop deze focust? Werkt dat dan traag? Neem aan dat als je begint te draaien dat deze gelijk mee focust of is het zo dat de fuji eerst draaien, koffie zetten en dat hij dan focust????

Ik ben ook echt een beginner op dit gebied en ben gewoon op zoek naar een leuke camera om mee te spelen. Nou zullen de canon en fuji beide erg leuk zijn, maar probeer gewoon info te winnen welke beter zou zijn voor mij. En hoe kan het dat de 5600 sneller is???
                              Je zal in de meeste gevallen AF gebruiken hé, manuele focus op een bridge is bijna onbegonnen werk. Manuele focus: je draait aan de ring en de camera u zeggen wanneer het scherp staat, op de display kan je ongeveer volgen of het scherp is. Niet te vergelijken met een DSLR.
                              De S5600 en S9600 is sneller dan de S6500 de techniek achter de AF zal anders zijn denk ik. Reken tussen de 0.4 en 1.5 sec. Om stilstaande objecten te schieten, geen probleem. Kids in actie trekken, da's een hele opgave. Je moet al op voorhand gaan denken en focussen.

Comment

En toch zeggen veel mensen dat de 9600 minder zou zijn dan de 6500, klopt dat?
                                Als ik na ga wat ik in de afgelopen jaren heb gefotografeerd dan zijn het voornamelijk mensen die stil stonden (pose) of omgevingen en relatief weinig foto's van acties zeg maar. Maar goed, 1.5 sec focustijd voor de 6500 vind ik prima. Misschien zeg ik over een paar jaar wel van niet, maar je moet ergens beginnen en deze 2 camera's lijken me een leuke stap. Mochten nog meer mensen hun verhaal willen doen over deze 2, graag!!!
                                Het liefst iets met vergelijkbare situaties enzo.

Maar, allemaal onwijs bedankt voor zover. Ben zeker al wat wijzer geworden!

Comment

Working...
                                X