Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nood aan megapixels bij portretten (1d mkI heeft er iets te weinig)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nood aan megapixels bij portretten (1d mkI heeft er iets te weinig)

ik gebruik nu met plezier de 1d mkI maar wordt soms toch beperkt door de 4megapixels en dit vooral bij portretfoto's bij het afdrukken op groot formaat.

nu had ik het gedacht om eventueel een 350d of 400d 2dehands te kopen om dit tekort aan te vullen.
    maar langs de andere kant kan ik ook nog wat verder sparen en ineens voor de mkII(al dan niet N) gaan.
    ik ben er eigenlijk nog niet volledig uit welke van de twee dingen ik zou doen en daarom roep ik jullie hulp in.
    wat zouden jullie doen en waarom?

en natuurlijk zou ik liefst die 1d vervangen door een mkII, maar dan moet ik wel heel wat meer opleggen dan als ik een 350d of 400d koop, daar zit vooral mijn dilemma...
    5DmkIII en wat glas

Re: nood aan megapixels bij portretten (1d mkI heeft er iets te weinig)

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    wat zouden jullie doen en waarom?
    Ik zou een 1DIII of een 1DsII kopen.

Waarom: Als ik iets doe... dan wil ik het ook goed doen.

Maar dit is niet het antwoord op uw vraag.

Als het enkel over het aantal MP gaat, dan is er geen enkel verschil tussen een 400D en een 1DIII.
    Het antwoord op uw vraag is dus een 400D.

Maar alleen jij kan beslissen of je kan leven met de kleine verschillen tussen een 400D en een 1DIIN.

Jan.

Comment

als je een 350/400D neemt, dan kan je de cropfactor in je voordeel aanwenden, door hem met een tele te gebruiken. Zo kan je je bereik in mm wat uitbreiden. Je behoudt dan ook het voordeel van de 1.3 crop voor de groothoeklenzen. Je hebt dan tevens ook een back-up body.

(en het oogt ook veel professioneler als je met 2 bodies rondloopt )

Comment

Je mocht nooit je 20D hebben verkocht
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Jawel hoor. Toen bracht ie wat op en kan je die centjes gebruiken om wat nieuwere stuff te kopen . Ik zou een 400D kopen in afwachting van een betaalbare 1DMKIII
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

als ik u was dan zou ik gaan voor een (1d mk2 ,8.5megapik) en val niet zo duur uit maar ja ik kan u rekening niet maken,als ge een ander toestel zou kopen ze maar niet al ge tegen de lamp loop,want een canon is nog altijd een canon dus u maak de keuze groetjes.

Comment

Working...
            X