Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom kiest iedere sportfotograaf voor canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom kiest iedere sportfotograaf voor canon?

Ten eerste wil ik tegenspreken dat je van sport te fotograferen lelijk wordt, ikzelf sta ook op die foto en mijn vriendin is toch tevereden over mijn uiterlijk heb ik begrepen

Ik ben nu zo'n 4 maanden overgestapt op Canon en ik fotografeer enkel sport. Ik werkte met een Nikon D2X en nu met een 1D Mk2. Ik kan je vertellen dat ik spijt heb dat ik niet veel eerder overgestapt ben naar Canon. Ik ben begonnen met Nikon en ben steeds meer lensen beginnen kopen, dit heeft me bij de overstap veel geld gekost. Er is een zéér groot verschil in ruis. Met de 1d Mk2 op 1600 Iso heb ik véél betere resultaten dan met de D2X op 800. 8 beelden per seconde en niet gecropt zoals bij de D2X is ook een voordeel. Er is trouwens meer voor nodig om goede sportfoto's te maken dan een camera die 10 beelden per seconde schiet zoals sommige hier beweren. Probeer het maar eens zou ik zeggen, het is moeilijker dan het lijkt.

Ik wil toch wel nog even zeggen dat ik de gebruiksvriendelijkheid van Nikon wel een beetje mis. De knoppen zitten beter en het toestel lag beter in de hand. Maar voor de rest zweer ik nu bij Canon, zeker voor sportfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
      Ten eerste wil ik tegenspreken dat je van sport te fotograferen lelijk wordt, ikzelf sta ook op die foto en mijn vriendin is toch tevereden over mijn uiterlijk heb ik begrepen

Ik ben nu zo'n 4 maanden overgestapt op Canon en ik fotografeer enkel sport. Ik werkte met een Nikon D2X en nu met een 1D Mk2. Ik kan je vertellen dat ik spijt heb dat ik niet veel eerder overgestapt ben naar Canon. Ik ben begonnen met Nikon en ben steeds meer lensen beginnen kopen, dit heeft me bij de overstap veel geld gekost. Er is een zéér groot verschil in ruis. Met de 1d Mk2 op 1600 Iso heb ik véél betere resultaten dan met de D2X op 800. 8 beelden per seconde en niet gecropt zoals bij de D2X is ook een voordeel. Er is trouwens meer voor nodig om goede sportfoto's te maken dan een camera die 10 beelden per seconde schiet zoals sommige hier beweren. Probeer het maar eens zou ik zeggen, het is moeilijker dan het lijkt.

Ik wil toch wel nog even zeggen dat ik de gebruiksvriendelijkheid van Nikon wel een beetje mis. De knoppen zitten beter en het toestel lag beter in de hand. Maar voor de rest zweer ik nu bij Canon, zeker voor sportfotografie.
      Zo horen jullie het ook eens van een andere (prof), die er exact dezelfde opinie op nahoudt als ik. En zo zijn er nog ontelbare. Of dacht er iemand dat we een verlieslatende operatie gingen uitvoeren uit zuiver Canon-fanatisme? Nee, wat telt is het resultaat. Al heeft Kourni overschot van gelijk wat het gebruiksgemak van Nikon betreft: bij Canon moeten ze eens een andere testfotograaf in dienst nemen, één die ook al eens in het donker (dus op de tast, zoals wij heel dikwijls) alles moet doen met de camera. Al zie ik in de white paper over de Mark III (gepost door mijn vriend Digipix357, waarvoor dank) dat ze aan de positie van sommige knopjes wel een en ander hebben vebeterd. En de andere verbeteringen die daar zijn doorgevoerd, zijn gewoon om van te dromen: nog beter wat ruis betreft? They must be joking!

Comment

Ik denk dat iedereen met een objectieve kijk op de zaken tot dezelfde conclusie zal komen. Canon is bezig met Nikon zoetjesaan onder de vloer te vegen, althans in het topsegment én in het segment van de fotografie waar veel met hoge ISO waarden gewerkt wordt..
        Zelf werk ik heel graag met Nikon en vermits ik niet op hoge ISO werk, heb ik geen problemen.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Working...
        X