Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom kiest iedere sportfotograaf voor canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom kiest iedere sportfotograaf voor canon?

Sportfotografen zijn meestal mannen, een man stoeft graag met zijn "canon" en wil zeker niet herinnert worden aan toen hij "nikon"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
      Sportfotografen zijn meestal mannen, een man stoeft graag met zijn "canon" en wil zeker niet herinnert worden aan toen hij "nikon"
      Picasso, je bent gek
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Zalig!!!

Comment

that's the spirit, je naam past perfect bij jou

Comment

Canon kan wat Nikon ni kon
            Canon R3 en gLas
            http://www.torekefoto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              oh btw nog rap een voorbeeldje van concertfotografie speciaal voor "CONCERTFOTO" niet met Canon of Nikon maar met een relatief goedkoop sony A100 dan zie je het verschil ook is, no NR en ISO 1600.Kwam dit juist tegen op het Sony forum (DPREVIEW) en wou dit toch niet voor mezelf houden.

geluid opzetten maakt het nog aangenamer en zie hoe dynamisch de foto's wel zijn.
              Regelmatig wel lekkere ruis in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                Of de Nikon D1, die schoot er 5 per seconde, weliswaar in 1999 .....
                Ik heb zo goed als geen ervaring in sportfotografie, maar ik stel me de volgende vraag (en nu dus op het forum):

Laat een camera nog bijv. 10 fps halen; bij sportfotografie gebruik je snelle sluitertijden, dus laten we zeggen toch minstens 1/500ste ? Dat betekent dan dat je van de 500/500sten van één seconde er 10/500ste op beeld hebt, en dus staat 490/500ste van die seconde NIET op beeld.

De kans dat je dus het "juiste" moment op beeld hebt is dus wel heel klein (om precies te zijn dus 2 procent ..). Indien je die knop ingedrukt houdt om die 10 fps er door te jagen, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je nog veel controle hebt op wat er precies op beeld komt, en dan lijkt het me dat een goede foto meer een kwestie van geluk is dan van goed anticiperen en afdrukken. Ik zal maar niet verder rekenen als we het over sluitertijden van 1/1000ste of korter hebben, want dan wordt het nog erger ..

Waarom wordt er dan blijkbaar zoveel belang gehecht aan die fps voor sportfotografie ?

Stefan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                  Ik heb zo goed als geen ervaring in sportfotografie, maar ik stel me de volgende vraag (en nu dus op het forum):

Laat een camera nog bijv. 10 fps halen; bij sportfotografie gebruik je snelle sluitertijden, dus laten we zeggen toch minstens 1/500ste ? Dat betekent dan dat je van de 500/500sten van één seconde er 10/500ste op beeld hebt, en dus staat 490/500ste van die seconde NIET op beeld.

De kans dat je dus het "juiste" moment op beeld hebt is dus wel heel klein (om precies te zijn dus 2 procent ..). Indien je die knop ingedrukt houdt om die 10 fps er door te jagen, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je nog veel controle hebt op wat er precies op beeld komt, en dan lijkt het me dat een goede foto meer een kwestie van geluk is dan van goed anticiperen en afdrukken. Ik zal maar niet verder rekenen als we het over sluitertijden van 1/1000ste of korter hebben, want dan wordt het nog erger ..

Waarom wordt er dan blijkbaar zoveel belang gehecht aan die fps voor sportfotografie ?

Stefan.
                  Wel, ge hebt dan tenminste 3 keer meer kans op een beter moment dan met 3fps...
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                    Dat betekent dan dat je van de 500/500sten van één seconde er 10/500ste op beeld hebt, en dus staat 490/500ste van die seconde NIET op beeld.

De kans dat je dus het "juiste" moment op beeld hebt is dus wel heel klein
                    Als dit (schematisch) een seconde voorstelt:
                    --------------------------------------------------------------------------------------------

en F een foto, dan is het resultaat niet

FFFFFFFFFF---------------------------------------------------------------------------------

maar

F---------F---------F---------F---------F---------F---------F---------F---------F----------

Als je dan een kopduel tussen twee voetballers wilt vastleggen heb je met dat laatste voorbeeld toch een aanzienlijke kans dat je net het juiste moment te pakken hebt.
                    Last edited by Leonidas; 23 februari 2007, 20:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Picasso, je bent gek
                      Greetz, Kariboe
                      Thanx

ps : ondanks ik zelf met een Canon AE1 program begon... houd ik het nu toch al heel lang bij Nikon

Comment

indertijd hadden ze een goed systeem, schoot geloof ik 24 beelden per seconde, maar omdat dat nog op klassieke film was hadden ze dan ipv rolletjes zo grote spoelen. Je kon dan ook zeer snel die foto's herbekijken op een wit scherm...
                        Misschien dat dat binnenkort ook digitaal uitkomt, maar dan zoveel foto's per seconde op een DVD'tje of zo, en niet allemaal afzonderlijke bestanden maar één lang bestand...

Comment

allee het is weer het wit canon tegen de zwarte nikon
                          kan de reacties van concertfoto begrijpen, hij moet er zijn brood mee vrdienen en dan werk je het liefst met het beste materiaal
                          maar als ik zo eens naar concertfoto kijk......denk ik dat ik ga stoppen met fotograferen
                          terug naar de topic
                          sprak vorige week met een professioneel fotograaf die zich uitsluitend toelegt op architectuur (dus das weer wat anders)
                          gebruikt hiervoor een hasselblad, bij sommigen welbekend maar voor 99% van ons gewoon niet te betalen, met 22 miljoen pixels
                          wel die zei dat hij op 800 iso ook moet oppassen voor ruis
                          als je nu weet dat die hasselblad ik schat zo'n 4x maar kost dan de canon en nikon toestellen waar hier wordt over gesproken maar dat die fotograaf dat het beste toestel vind voor zijn werk (schitterend werk trouwens hoor) dan mag / moet iedereen zijn mening geven maar stop nu aub met anderen ervan te overtuigen dat jij het beste toestel hebt
                          iedereen werkt met het toestel waar hij zich het beste mee voelt en dus ook met de beperkingen van dat toestel
                          als je de goede en de slechte kanten van je toestel kent, dan pas kan je er het beste uithalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
                            Er valt me nog iets op als ik naar deze foto kijk: dat je van fotograferen lelijk wordt...
                            haha...2 zielen 1 gedachten...
                            www.richardroodfotografie.nl

Comment

Vorm en presentatie is niet alles, maar toch, de kleren maken wel degelijk gedeeltelijk de man.
                              Fotografie is ook een kwestie van uiterlijk, afwerking, combineren... en niet alleen in beelden.

Dus beste vrienden, Nikon ziet er gewoon beter uit, mooi strak zwart met af en toe een rood of goud lijntje. Maar Canon zwarte body's met witte lenzen Zit de mafia er voor iets tussen misschien Laatst zag ik er nog eentje met daarop nog een camouflage zonnekap. Dus een zwarte body, witte joekel van een lens (600mm of zo) en dan een camouflage zonnekap

Het is hier boven al vaker aangehaald hé, die discussie toch altijd ???? Eigenlijk zou men hier geen personen mogen bannen, maar discussies

Comment

Vorm en presentatie is niet alles, maar toch, de kleren maken wel degelijk gedeeltelijk de man.
                                Fotografie is ook een kwestie van uiterlijk, afwerking, combineren... en niet alleen in beelden.

Dus beste vrienden, Nikon ziet er gewoon beter uit, mooi strak zwart met af en toe een rood of goud lijntje. Maar Canon zwarte body's met witte lenzen Zit de mafia er voor iets tussen misschien Laatst zag ik er nog eentje met daarop nog een camouflage zonnekap. Dus een zwarte body, witte joekel van een lens (600mm of zo) en dan een camouflage zonnekap

Het is hier boven al vaker aangehaald hé, die discussie toch altijd ???? Eigenlijk zou men hier geen personen mogen bannen, maar discussies
                                Die witte toeters van Canon zijn in onze business trouwens een probleem: van ons, concertkoelies, wordt al eens verwacht dat we tussen de muzikanten op het podium rondkruipen, en dat liefst zo discreet en dus onzichtbaar moelijk. Ik zet dan zelfs een door mijn vrouw eigenhandig gebreid zwart mutske op om het geblink van mijn brede middenstreep te dempen. Maar nu... met zo'n witte Canontoeter val ik daar op als tante nonneke in een hoerentent. Maak ze voor mij maar in 't zwart jongens, die toeters! (No pun intended).

Comment

Working...
                                X