Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is goede start camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat is goede start camera?

Hallo, ik ben op zoek naar een digitale camera die aan een paar wensen voldoet, ken er niet zoveel van en daarmee dat ik het hier is vraag, ik wil graag wat meer leren over fotografie en twijfel tussen een compact en mss een beginner slr
    heb hier op het forum wat gezocht en zie dat velen fuji aanraden, nu op die amazon site was het al canon wat de klok sloeg, het waren wel allemaal dslr camera's maar toch, ik zag dat canon rebel zeer populair was.
    dit heb ik hier ook zien staan
    - De Samsung nv7 (499€)
    - De Sony DSC-H5 (H2 ook een optie) (H5 = 499€; H2 = 379€)
    - De Canon Powershot S3 IS (489€)
    - De Panasonic DMC-FZ7 (449€)
    - De fujifilm Finepix S9600
    Nu heb ik ergens gelezen dat de snelheid om foto's na mekaar te trekken afhangt aan het aantal megapixels, hoe hoger hoe trager, klopt dat?
    nu vraag ik mij ook nog af waar ze het best de vinden zijn, belangrijk is natuurlijk ook dienst na verkoop. ben ven regio dendermonde en heb geen zin om België af te rijden voor goede camera.

-Hij moet snel tot zeer snel foto's kunnen trekken, een hoge reactie tijd dus, met mijn huidige digitale camera ben ik al veel mooie foto's mislopen enkel en alleen al omdat hij te veel tijd nodig heeft om te trekken
    -mag niet te groot zijn maar compact hoeft nu ook weer niet
    -gebruiksvriendelijk
    -liefst geen aa batterijen

prijsklasse is 350-500 euro exclusief benodigdheden zoals sd kaart

help geapprecieerd
    Last edited by raul09; 14 januari 2007, 17:41.

Re: wat is goede start camera?

Blijkbaar heb je toch nog niet alles gelezen op dit forum.

Als snelheid zo belangrijk is, neem een DSLR, vergeet alle andere toestellen, maar hou rekening met lenzen, hun prijs, hun gewicht.

Waarom is eigenlijk die snelheid zo belangrijk?? Overschat je het belang niet een beetje? Is je toestel misschien gewoon oud, uit de tijd dat 4 (en meer) seconden opstarttijd normaal was? Alle huidige toestelen doen beter hoor.

Of heb je snelheid nodig voor actiefoto's (sport, vliegtuigshows, ...) ?

Tenslotte; de Samsung nv7 zou volgens de gebruikers op DPreview een zeer slechte beeldkwaliteit bieden. Ontgoocheling alom.

Comment

Als je een beetje moeite doet om hier op het forum wat rond te neuzen, kom je er wel uit. Deze vraag (of bijna dezelfde vraag) werd/wordt hier moegesteld !
      Er is zelfs een ZOEK-funktie bovenaan, met een paar trefwoorden kom je al heel ver.....................
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Ik ben ook aan mijn zoektocht bezig Raul09 .
        Ik zie ook dat je de prijzen hebt van Topcamera... Kijk ook eens naar andere winkels.. de verschillen lopen toch wel erg hoog op!

Bv: de Panasonic FZ7 staat bij topcamera idd 449€ maar bij Vandenborre staat die 367€... toch wel een behoorlijk verschil niet?

En ik ben er ook nog niet uit maar de Fuji word me door meerdere (ook hier toch wel beetje merkbaar) aangeraden

Comment

snelhid is belangrijk voor de vriendin, is al een paar keer ontgoocheld geweest dat ze juist niet die foto kon trekken dat ze wou, ik best geloven dat het nu beter is, mijn toestel is inderdaad uit de tijd en een jaar of vier zeker. zal voor de toestellen ergens hier op het forum zoeken maar heb dan toch nog een vraag, waar kopen zodat je toch goede dienst na verkoop hebt? waar kopen jullie je materiaal dus vooral

Comment

Ik heb de indruk dat de meesten hun materiaal toch via Internetwinkels bestellen. Kijk eens naar de links bovenaan de pagina, dan vind je een hoop winkels, waar de meeste camera's van de BD'ers vandaan komen.

Wat bedoel je met snelheid? Wat wordt er gefotografeerd, waardoor je die snelheid nodig hebt? Is het de opstarttijd, of is het de vertraging van de sluiter op je compact die sneller moet?
            ______
            www.vue.photo

Comment

opstarten en foto trekken, maar heb zo nog wat gezocht en vroeg mij af wat jullie mening ivbm CANON POWERSHOT S3 IS is. ben zo wat op die online winkels aan het zoeken en kwam deze tegen
              twijfel tussen FUJI FinePix S6500fd en de CANON POWERSHOT S3 IS er is ook nen powerplus beschikbaar van de canon, vroeg mij het verschil af, zie het niet direct op pixmania
              Last edited by raul09; 15 januari 2007, 10:09.

Comment

Over naar de bridge-gebruikers. Die zullen je wel de Fuji aanraden meen ik.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Begin eens met naar een deftige fotozaak te stappen in uw buurt. Neem enkele toestellen ter hande, vraag aan de verkoper dat ze het toestel eens opzetten(batterij inplaatsen). en je zal zelf zien wat er voor u het beste past.
                  Als je niet precies weet wat je wil, en je wil een goede naverkoopdienst, ga dan in geen geval naar de internetwinkels.

Groetjes

Luc

Comment

oe meer dak lees op dit forum oe meer dak twijfel, nu ben twijfel ik aan fuji s6500 door de minder goede reacties ivbm AFsnelheid, twijfel tussen panasonic DMC FZ 7,50,30 en de finepix S9600en de canon powershot S3 IS en de pentax K100D, wel allemaal moeilijk en waar kan ik die overal is gaan bezichtigen, allemaal nie gemakkelijk

Comment

Ieder beslist voor zichtzelf natuurlijk, en wat je met je camera gaat uitspoken.
                      Als je spreekt over snelheid om foto's te trekken (en niks te missen) dan valt de s6500fd er meteen af. Zondag nog foto's aan de zee getrokken (eindelijk eens onder volle zon... na een maand) en de AF werkt dan wel naar behoren. Een goede AF bij minder licht is voor mij prioriteit en de s6500 valt dan door de mand. De s9600 is mogelijk beter, niet getest.
                      De S3... wordt veel goed over gezegt, maar is zo stillaan oude technologie aan het worden, bij ISO400 worden foto's gewoon al korrelig.
                      De pana's hebben vanaf ISO100 al ruis, zie je niet op 10x15 afdruk, maar beetje croppen om de juiste compositie te verkrijgen en de ruis verpest je foto. Schitterende lens natuurlijk en snelheid van de AF zou ook goed liggen.
                      K100 zit meteen een trap hoger in uw budget, dan mag je de D40 ook in uw lijst zetten
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                        Ieder beslist voor zichtzelf natuurlijk, en wat je met je camera gaat uitspoken.
                        Als je spreekt over snelheid om foto's te trekken (en niks te missen) dan valt de s6500fd er meteen af. Zondag nog foto's aan de zee getrokken (eindelijk eens onder volle zon... na een maand) en de AF werkt dan wel naar behoren. Een goede AF bij minder licht is voor mij prioriteit en de s6500 valt dan door de mand. De s9600 is mogelijk beter, niet getest.
                        De S3... wordt veel goed over gezegt, maar is zo stillaan oude technologie aan het worden, bij ISO400 worden foto's gewoon al korrelig.
                        De pana's hebben vanaf ISO100 al ruis, zie je niet op 10x15 afdruk, maar beetje croppen om de juiste compositie te verkrijgen en de ruis verpest je foto. Schitterende lens natuurlijk en snelheid van de AF zou ook goed liggen.
                        K100 zit meteen een trap hoger in uw budget, dan mag je de D40 ook in uw lijst zetten
                        de K100D is mss toch iets te duur omdat je daar al direct een lens moet bij kopen. heb gelezen dat de Nikon D-50 kit iets goed zou zijn in mijn prijsklasse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                          de K100D is mss toch iets te duur omdat je daar al direct een lens moet bij kopen. heb gelezen dat de Nikon D-50 kit iets goed zou zijn in mijn prijsklasse
                          Inderdaad. Die wordt nu echt wel goedkoop en is binnen een paar maanden niet meer te krijgen vermoed ik. je hebt meteen ook de zekerheid dat je investering niet voor niets is, want je kan altijd lenzen bijkopen.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                            Spelletje :"Zoek de ruis" http://foto.telenet.be/kapitein
                            (dslr bezitters zijn uitgesloten)

kapitein
                            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Knappe foto's uit die Panasonic DMC-FZ50, volgens mij met neat image gespeeld? Al is de FZ50 al een stuk beter dan de FZ7. Wel een grote bridge. En qua prijs kom je bijna aan een starter DSLR
                              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Working...
                              X