Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is goede start camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat is goede start camera?

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
    Knappe foto's uit die Panasonic DMC-FZ50, volgens mij met neat image gespeeld? Al is de FZ50 al een stuk beter dan de FZ7. Wel een grote bridge. En qua prijs kom je bijna aan een starter DSLR
    dat van die prijs kan mss wel waar zijn maar je mag ook niet vergeten dat de sterkte van een dslr pas echt volledig tot zijn recht komt wanneer je begint te investeren (lees: veel geld uitgeven) in goede lenzen. ben je niet van plan dit snel te doen lijkt me een dslr zoiezo geen betere keuze dan een goede bridge. (nuja wil hier geen discussie opstarten, het al dan niet nood hebben aan een dslr moet ieder voor zich uitmaken, voor mij is het die investering waard omdat ik reeds met een analoge slr gewerkt heb)

groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
      Knappe foto's uit die Panasonic DMC-FZ50, volgens mij met neat image gespeeld? Al is de FZ50 al een stuk beter dan de FZ7. Wel een grote bridge. En qua prijs kom je bijna aan een starter DSLR
      Ha zo, natuurlijk, een Pana MOET ruis hebben, liefst zeer veel (sorry, geraakt wat afgezaagd).
      Als er dan geen ruis is te vinden dan MOET die natuurlijk verwijderd zijn met Neat Image of zoiets.
      Dat de foto's dan toch nog vlijmscherp blijven is natuurlijk dank zij Neat Image, kan nooit aan de kwaliteit van het toestel liggen...
      Zou het toch niet kunnen dat de FZ50 wel eens een zeer goeie bridge-camera zou zijn....
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
        Spelletje :"Zoek de ruis" http://foto.telenet.be/kapitein
        (dslr bezitters zijn uitgesloten)

kapitein
        Gevonden bij die foto van die duif op 180 meter
        Wat RUISt er door het struikgewas ...

De Panasonic DMC-FZ7 (449€)
        Vindt dit wel een beetje veel te veel hoor kijk maar eens op digitalstreet.nl
        Winkel waar ik eerst met de FZ30 eens mocht spelen alvorens aan te kopen.
        En ook wel het geval zal zijn met de fz50 enz....

Grts
        Formatej13

Comment

Ik heb enkele weken geleden de Canon PS S3 IS gekocht. Ik heb nog niet echt veel kunnen uitproberen, maar toch al wat leuke en goede foto's mee gemaakt. De bediening is vrij eenvoudig. Je kan kiezen voor volledig automatisch fotograferen of zelf de instellingen gedeeltelijk of helemaal bepalen. Ideaal om te leren volgens mij.

Qua winkel zou ik Vanden Borre aanraden. Ze zijn er heel vriendelijk én je hebt hun "laagsteprijsgarantie". Hij stond rond de 490 euro toen ik hem bestelde. Een dag later zag ik hem bij MediaMarkt een stuk goedkoper staan. MM was echter geen optie voor mij wegens slechte dienst na verkoop en onbetrouwbaar. Bij afhaling heb ik bij VDB het verschil met MM teruggekregen.
          Nu staat dezelfde camera bij Konijn aan 385 euro (http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=17436) en heb ik een aankoopbon ter waarde van 75 euro gekregen bij VDB, 3 dagen na aanvraag!
          Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
            Ik heb enkele weken geleden de Canon PS S3 IS gekocht. Ik heb nog niet echt veel kunnen uitproberen, maar toch al wat leuke en goede foto's mee gemaakt. De bediening is vrij eenvoudig. Je kan kiezen voor volledig automatisch fotograferen of zelf de instellingen gedeeltelijk of helemaal bepalen. Ideaal om te leren volgens mij.

Qua winkel zou ik Vanden Borre aanraden. Ze zijn er heel vriendelijk én je hebt hun "laagsteprijsgarantie". Hij stond rond de 490 euro toen ik hem bestelde. Een dag later zag ik hem bij MediaMarkt een stuk goedkoper staan. MM was echter geen optie voor mij wegens slechte dienst na verkoop en onbetrouwbaar. Bij afhaling heb ik bij VDB het verschil met MM teruggekregen.
            Nu staat dezelfde camera bij Konijn aan 385 euro (http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=17436) en heb ik een aankoopbon ter waarde van 75 euro gekregen bij VDB, 3 dagen na aanvraag!
            Die canon met de lens van de Panasonic zou zijn.
            Nu heeft de Canon nog altijd dezelfde zwakke puntjes: (uit DPreview)
            • Chromatic aberration and purple fringing
            • No RAW mode
            Of ja daar in de praktijk echt last van zal hebben is natuurlijk de vraag.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Volledig on topic (wat is een goede startcamera?)
              De deze bijvoorbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ha zo, natuurlijk, een Pana MOET ruis hebben, liefst zeer veel (sorry, geraakt wat afgezaagd).
                Als er dan geen ruis is te vinden dan MOET die natuurlijk verwijderd zijn met Neat Image of zoiets.
                Dat de foto's dan toch nog vlijmscherp blijven is natuurlijk dank zij Neat Image, kan nooit aan de kwaliteit van het toestel liggen...
                Zou het toch niet kunnen dat de FZ50 wel eens een zeer goeie bridge-camera zou zijn....
                De FZ50 heeft een uitstekende ruisonderdrukking, en mede door de 10mp lijkt die ruis bijna weg te zijn tegenover zijn voorgangers. Maar schiet maar eens foto's op ISO400 of meer... of crop er nekeer een stuk uit 't gaat tegenvallen zenne. Kan je niet tegenspreken hé. De vele reviews op't web bewijzen het.
                Enfin ik schiet Pana niet af, spijtig dat ze een goeie Leica lens combineren met een ruisgevoelige CCD.
                Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Deze toppic begint aardig te lijken op Canon versus Nikon, in dit geval dan Pana versus Fuji..
                  Plezant he !!

kapitein
                  FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht

damn waarom zie ik dat nu pas heb dezelfde gekocht en op pixmania had hem beter ook bij vdb gekocht en dan gevraagd om die aankoopbon en daarmee konde dan alle accessoires kopen, ja spijtig, heb hem 479 betaald met kaartje tasje en garantie uitbreiding, en batterij lader en batterijen,

Comment

Spelletje :"Zoek de ruis" http://foto.telenet.be/kapitein
                      (dslr bezitters zijn uitgesloten)

kapitein

??? uw originele fotos al eens goed bekeken ? oa die van de aalscholver ?

Comment

Deze toppic begint aardig te lijken op Canon versus Nikon, in dit geval dan Pana versus Fuji..
                        Plezant he !!

kapitein
                        Moesten Sony-gebruikers zich hierdoor uitgesloten voelen, kom dan gerust uw mening over de H5 hier zeggen.
                        | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Working...
                        X