Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye Bekijk bericht
    wie wat voorbeelden wil bekijken : http://www.flickr.com/photos/wouterdhoye

wouter.
    prachtige foto's... *kwijl kwijl* !!! ZO wil ik er ook kunnen maken bedankt voor je tips. hopelijk voldoet een 350D/400D...

Comment

is er verschil tussen een softbox en een big/mini bounce ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
        prachtige foto's... *kwijl kwijl* !!! ZO wil ik er ook kunnen maken bedankt voor je tips. hopelijk voldoet een 350D/400D...
        Don't worry, die voldoen zeker te weten. Als je goed leert flitsen, zal je prachtige foto's kunnen maken. Gewoon een goed lensje voor de gelegenheid kopen, en daarover vind je in deze thread genoeg info. Ik zou denk ik persoonlijk voor een Tamron 17-50 2.8 gaan in jouw geval...
        Als je nog effe wacht, komt er hier wel een 350D bij 'aangeboden' aanwaaien, en je kan het tweedehands materiaal hier over het algemeen heel goed vertrouwen, is mijn ervaring.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Don't worry, die voldoen zeker te weten. Als je goed leert flitsen, zal je prachtige foto's kunnen maken. Gewoon een goed lensje voor de gelegenheid kopen, en daarover vind je in deze thread genoeg info. Ik zou denk ik persoonlijk voor een Tamron 17-50 2.8 gaan in jouw geval...
          Als je nog effe wacht, komt er hier wel een 350D bij 'aangeboden' aanwaaien, en je kan het tweedehands materiaal hier over het algemeen heel goed vertrouwen, is mijn ervaring.
          Ja, zodra ik genoeg money heb gespaard, zal ik hier zeker proberen mijn body te kopen. Misschien de lens ook.. Flitser best nieuw kopen zeker?

Kan niet wachten!

edit: heb hier een Tamron 28-200mm 1:3.8-5.6 AF Aspherical XR IF lens van mijn F65 Nikon... Is die geschikt voor partyfotografie (samen met D50 Nikon bv.) ? denk het niet want die 28mm moet vermenigvuldigd worden met 1,6 zeker? Das al snel te veel.
          Last edited by poochy; 12 januari 2007, 13:53.

Comment

Flitser kan je ook gerust hier kopen hoor, als ie maar in orde is. Hoe je kan zien of die veel gebruikt is of niet, weet ik niet, maar er zullen er hier zeker zijn die dat wél weten.
            Ter info: een 300D zal ook voldoen, en die gaan voor nog minder weg.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Ik heb mijn 550EX gekocht van een fotojournalist die er drie jaar lang elke dag mensen mee ging flitsen, en die flitser doet het nog uitstekend!

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ik heb mijn 550EX gekocht van een fotojournalist die er drie jaar lang elke dag mensen mee ging flitsen, en die flitser doet het nog uitstekend!

Dave
                Ik heb deze week nog op het nieuws gezien dat die flitsers heel veel moeten flitsen .
                Het was net of prins Laurent onder een stroboscooplamp stond .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Denk dat een Fuji F30 het ook wel goed zou doen op party's.
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb deze week nog op het nieuws gezien dat die flitsers heel veel moeten flitsen .
                    Het was net of prins Laurent onder een stroboscooplamp stond .
                    ik dacht hetzelfde toen ik het zag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                      Denk dat een Fuji F30 het ook wel goed zou doen op party's.
                      geen compact... thanks anyway.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                        Ja, zodra ik genoeg money heb gespaard, zal ik hier zeker proberen mijn body te kopen. Misschien de lens ook.. Flitser best nieuw kopen zeker?

Kan niet wachten!

edit: heb hier een Tamron 28-200mm 1:3.8-5.6 AF Aspherical XR IF lens van mijn F65 Nikon... Is die geschikt voor partyfotografie (samen met D50 Nikon bv.) ? denk het niet want die 28mm moet vermenigvuldigd worden met 1,6 zeker? Das al snel te veel.
                        Het kan met 28mm... maar je moet dan wel wat meer bewegingsruimte hebben als je groepen mensen wil fotograferen. Voor koppelstjes en mensen alleen zal het best lukken.

Wouter.
                        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Poochy,

Ik denk dat je met een 350D of 400D (of Nikon D40/D50/D70) kit met 18-55 lens en een 430EX (of een SB600) met een Lumiquest Softbox erop toekomt om mooie partyshots te maken op ISO800, lens wijd open en in manueel belichten met 1/30s of 1/15s afhankelijk van het omgevingslicht.

Dat de kitlens niet scherp genoeg zou zijn, verdwijnt vanzelf als je de foto's resized voor op een website. De AF zal zeker snel genoeg zijn op zo'n korte lenzen, USM is mooi maar niet noodzakelijk. Dat er veel ruis zou zijn kan je alleen maar oplossen met een FF, daar zal geen enkele lens mee helpen en ook een 30D gaat niet veel beter zijn. IS is quasi nutteloos als je flitst, je onderwerp (feestverlichting waarschijnlijk) zal toch mooi blurren.

Deze combinatie moet te vinden zijn voor onder de 1000euro. Uiteindelijk moet je ergens beginnen.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn. Als er iemand vindt dat iets vergeten te zeggen ben of dat ik mijn mening moet bijsturen, laat het maar weten.

Dave
                          pixelpusher

Comment

thx groovbird voor jouw hulp. Het wordt zoiezo een 350D. Nu vrij goedkoop te vinden en prachtig toestel, dat zeker zal voldoen. De lens zal ik nog overwegen.

zodra ik het materiaal en de eerste shots heb, post ik het

Comment

canon eos 350D met kitlens, NIEUW, 600 euro. Doen?

Comment

Als hij in huis is en 't is niet ver uit je buurt, doen ik vind niet goedkoper.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X