Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

hier ook nog wat leesvoer.... daar kun je mee vooruit.

Comment

Waarom moet altijd het onderste uit de kan?
      Wat ik aanraad voor een beginnend partyfotograaf is een simpele Canon 350D met een Tamron 17-50 2.8 en een 430EX met omnibounce. Meer dan genoeg!
      Ik heb zowel met mijn eigen 350D (uiteraard) als met een 20D en een 5D gefotografeerd, en ik kan je zeggen dat de focussnelheid meer met je lens dan met je body te maken heeft. Die ultrakleine verschilletjes (die onnodig uitvergroot worden) tussen de bodies (nu heb ik het even niet over de 5D, want dat is écht wel een klasse apart), maken niet het verschil in kwaliteit van je foto's. Neem een goeie lens, en kijk welk budget je overhoudt voor de body. Da's een veel betere manier van kiezen.
      Mogelijkheden die ik zie qua lenzen:
      Canon 10-22
      Tamron 17-50 2.8
      Tokina 12-24 f4 (is niet zo lichtsterk, maar is ook niet nodig met flits)
      Canon 17-85 IS
      ...of vergelijkbare lenzen. Bovenstaande zijn kwalitatief allemaal dik in orde. Geen L, maar dat is volgens mij ook niet nodig.

Voor de foto's die je wil maken heb je volgens mij genoeg aan 17mm, en in jouw geval zou ik dus kiezen tussen de Tamron 17-50 en de Canon 17-85 met IS. Die is voor jouw doeleinden misschien wel het meest geschikt. Voor de autofocus echter, wordt het diafragma helemaal open gezet, en dan zal die Tamron het weer beter doen. Helemaal ideaal is de Canon 17-55 2.8 IS USM, maar die kost het dubbele van de rest. Je hebt daarmee wel een hele goeie lens, die behoorlijk allround blijft. Dus eerst je lens kiezen!
      En kies er dan een body bij. Ik heb een 350D en ben daar heel erg tevreden over. Ze zijn vaak tweedehands te vinden hier, en nieuw kosten ze ook niet zo heel veel meer. Zelfs een 300D zal ruimschoots voldoen voor jouw doeleinden.
      Laat je maar niks wijsmaken: je hebt helemaal niet de top van de top nodig.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Dat iemand betere pics met een 350D met kitlens trekt dan met een 5D met 24-105L F/4 kan alleen maar betekenen dat hij slappe armkes heeft en zijn toestel niet kan opheffen. Of dat hij zijn 5D niet genoeg kent.

'k Ben zelf overgeschakeld op de 5D omdat 'k er zelf van overtuigd was geraakt na er eentje gehuurd te hebben voor een week. Niet enkel om parties; een upgrade zat er wel in en de grotere zoeker en dergelijke zijn natuurlijk extra factoren. Maar ik kan wel zeggen dat ik nu met een gerust gevoel op ISO1600 trek. Als je denkt dat uiteindelijk resizen naar 900x600 niets meer uitmaakt wat de ruis betreft, denk dan nog maar eens.

Als het gaat om geflitste foto's dan zal dit niet zoveel uitmaken, maar niet alle foto's die je maakt worden geflitst.

(Deze is geflitst natuurlijk... tss)

Of ik zelf met mijn 5D betere pics ga maken? De tijd zal het uitwijzen.
        Last edited by GroovBird; 10 januari 2007, 09:00. Reden: te rap afgedrukt
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
          dan kan je volgens de technische specificaties voor een 1ds II gaan met een dynamisch bereik dat al de rest niet haalt

zit je daar mooi met een loodzwaar toestel met een buffer dat niet dient voor die foto's ...

en je camera ga je toch mogen vervangen binnen 2 jaar tenzij je voor een monster gaat

dus als je echt een toplens wilt, go ahead, maar vis dan iets op dat je ook voor andere fotografie zal gebruiken I'd say, of tenminste bij 2 op 3 van je shoots

oh en wat low-budget betreft, National Geographic stuurde ook mensen rond met de oude 3 megapixel D-30 , laat je niets wijsmaken door de marketing boys en equipment snobs

Ik heb mensen van de grootste persbureaus ter wereld met een D-20 zien werken ...

duurst is niet altijd het best voor bepaalde omstandigheden

en zoals ik zei, die jongen maakte met een 600€ 350D van de betere partypix die ik zag

maar als je je lens toch zo lang gaat gebruiken en je hebt het geld, investeer dan eerder daarin dan je toestel

I'd say

Voila, dat bedoel ik dus eigenlijk helemaal. Had ik nog geeneens gelezen.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Laatst nog een artikel gelezen op Rob Galbraith's site over de eerste pro DSLR dat professioneel gebruikt werd. Die werd toen ook wereldwijd gebruikt door Associated Press om over te schakelen op digitaal. Nog best wel grappig om te lezen.

Maar 't is irrelevant. Je kan zeggen dat je met een 350D mooie foto's kunt trekken, alsook met een 20D, een 10D en zelfs een D60 of D30. Uiteindelijk is het het mannetje achter het toestel dat de foto maakt.

Maar zeggen dat je met een 350D met kitlens betere foto's maakt dan met een 5D met 24-105 F/4, dat is er over.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Waarom moet altijd het onderste uit de kan?
              Wat ik aanraad voor een beginnend partyfotograaf is een simpele Canon 350D met een Tamron 17-50 2.8 en een 430EX met omnibounce. Meer dan genoeg!
              Ik heb zowel met mijn eigen 350D (uiteraard) als met een 20D en een 5D gefotografeerd, en ik kan je zeggen dat de focussnelheid meer met je lens dan met je body te maken heeft. Die ultrakleine verschilletjes (die onnodig uitvergroot worden) tussen de bodies (nu heb ik het even niet over de 5D, want dat is écht wel een klasse apart), maken niet het verschil in kwaliteit van je foto's. Neem een goeie lens, en kijk welk budget je overhoudt voor de body. Da's een veel betere manier van kiezen.
              Mogelijkheden die ik zie qua lenzen:
              Canon 10-22
              Tamron 17-50 2.8
              Tokina 12-24 f4 (is niet zo lichtsterk, maar is ook niet nodig met flits)
              Canon 17-85 IS
              ...of vergelijkbare lenzen. Bovenstaande zijn kwalitatief allemaal dik in orde. Geen L, maar dat is volgens mij ook niet nodig.

Voor de foto's die je wil maken heb je volgens mij genoeg aan 17mm, en in jouw geval zou ik dus kiezen tussen de Tamron 17-50 en de Canon 17-85 met IS. Die is voor jouw doeleinden misschien wel het meest geschikt. Voor de autofocus echter, wordt het diafragma helemaal open gezet, en dan zal die Tamron het weer beter doen. Helemaal ideaal is de Canon 17-55 2.8 IS USM, maar die kost het dubbele van de rest. Je hebt daarmee wel een hele goeie lens, die behoorlijk allround blijft. Dus eerst je lens kiezen!
              En kies er dan een body bij. Ik heb een 350D en ben daar heel erg tevreden over. Ze zijn vaak tweedehands te vinden hier, en nieuw kosten ze ook niet zo heel veel meer. Zelfs een 300D zal ruimschoots voldoen voor jouw doeleinden.
              Laat je maar niks wijsmaken: je hebt helemaal niet de top van de top nodig.
              Knappe uitleg, helpt me veel (net als de andere posts natuurlijk ).

Die Canon 17-55 2.8 IS USM lijkt me ook zeer 'sweet' maar €1000 euro voor een lens alleen is voor mij momenteel te duur. (nadeel van student zijn; inkomsten haal je niet gemakkelijk )

bedankt en tot een van dees in Objectieven

heb besloten om voor een 350D of 400D te kopen, wss 2e hands, body only. Als de centjes bijeen zijn gesprokkeld, zal u mij vinden op Gevraagd/Aangeboden

Comment

Dat is er inderdaad over, maar daarover gaat het hier gelukkig ook niet. Deze jongen wil partypics maken, en laten we wel wezen: hij is geen professional, net zoals ik en zovele anderen hier. Dus voor zijn budget gaat hij beter voor een goeie lens en is de body bijkomstig.
                ______
                www.vue.photo

Comment

tuurlijk zal een 5d met L 'betere" fotos maken

maar naar mijn mening 'niet per se' door iemand die eraan begint en het toestel en diens functies niet door en door kent

en laat staan dat ik iemand ga aanraden meer dan 3000 euro te spenderen als ie precies geen dslr ervaring heeft

Comment

geen dslr ervaring
                    geen dslr, wel slr ervaring... heb een nikon F65 hier liggen. Een complete noob ben ik nu ook weer niet.

Comment

tuurlijk zal een 5d met L 'betere" fotos maken

maar naar mijn mening 'niet per se' door iemand die eraan begint en het toestel en diens functies niet door en door kent

en laat staan dat ik iemand ga aanraden meer dan 3000 euro te spenderen als ie precies geen dslr ervaring heeft
                      Maar dat is niet wat je beweerde. Je beweerde dat iemand tegen je zei dat hij met zijn 350D met kitlens betere foto's maakte dan met zijn 5D met 24-105 F/4. Die mens geeft gewoon toe dat hij ni me nen 5D om kan gaan. Dat is niet hetzelfde als iemand die ermee begint.
                      pixelpusher

Comment

ik citeerde hem gewoon hoor , en ik voeg er mijn algemene mening aan toe

en mss kon hij er niet zodanig mee omgaan omdat ie eveneens begon

just shoot some pix and make up for yourself

Comment

ik citeerde hem gewoon hoor , en ik voeg er mijn algemene mening aan toe

en mss kon hij er niet zodanig mee omgaan omdat ie eveneens begon

just shoot some pix and make up for yourself
                          Wat moet je in godsnaam met een 5D als je pas begint? Dan moet je toch echt wel geld teveel hebben. Naar mijn bescheiden mening heb je een 5D helemaal niet nodig als je geen grote prints moet maken. Lenzen zijn een ander verhaal. Die hebben een véél grotere invloed op de kwaliteit van je foto dan de body. Met een 350D en een 300mm 2.8 erop maak je zonder enkel probleem foto's die je tot enkele vierkante meters kan uitvergroten. Dus waar praten dan eigenlijk over? Zo lang ik mijn materiaal niet kan betalen met wat ik met mijn fotografie verdien, zal je mij niet met een 5D zien rondlopen. Dat zou erover zijn.
                          Maar als iemand mij er eentje geeft, zal ik 'em niet afslaan
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Hoe verzinnen ze het: De dsrl partycamera?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Hoe verzinnen ze het: De dsrl partycamera?
                              Mooi gevonden toch? Ze moeten die alleen nog uitbrengen in 't roze met gele bollen.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                                Mooi gevonden toch? Ze moeten die alleen nog uitbrengen in 't roze met gele bollen.
                                en ipv een canon/nikon/bd stap, zo'n hawaiislinger met bloemetjes
                                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                                www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                                X