Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
vanaf iso 800 en vooral iso1600 is canon 20D/30D volgens mij toch nog steeds een stuk beter hoor (D80 veel softer, 30d meer detail met 2mp pixels minder)
De hoeveelheid ruis is idd gelijk of beter maar als dit tenkoste gaat van detail
Vind ik dan weer niet. De Canon geeft niet meer detail vind ik, integendeel, de d80 is absoluut niet softer in het dagelijkse gebruik (ligt er puur aan hoe je hem instelt, de mogelijkheden zijn enorm als je kijkt naar de auto iso en de configureerbare ruisonderdrukking), en van de Canon kleuren hou ik niet, maar ik zet ze ook niet meer naast mekaar, ik fotografeer tegenwoordig weer meer
Maar ja, dpreview is natuurlijk dé referentie hé.
De Canons worden altijd getest op ISO 1000 en ISO 2000.
Hierdoor worden de Nikons benadeeld.
Jan.
Ik gebruik mijn D2x voornamelijk voor natuurfotografie, en aan ISO100 komen daar 12.4 razend scherpe Mpixels uit. Qua cropmogelijkheid is dat nog steeds onovertroffen momenteel. Koppel dat aan de beeldkwaliteit, snelheid en de bediening, dan kom je wat mij betreft uit bij een quasi perfecte camera. Keerzijde is dat die 5.5µm pixeltjes natuurlijk wel wat ruis genereren op hogere ISO's.
Ik gebruik mijn D2x voornamelijk voor natuurfotografie, en aan ISO100 komen daar 12.4 razend scherpe Mpixels uit. Qua cropmogelijkheid is dat nog steeds onovertroffen momenteel. Koppel dat aan de beeldkwaliteit, snelheid en de bediening, dan kom je wat mij betreft uit bij een quasi perfecte camera. Keerzijde is dat die 5.5µm pixeltjes natuurlijk wel wat ruis genereren op hogere ISO's.
MVG,
*grin*
ik fotografeer ook steeds op ISO 100, ISO 200 max.. maar de discussie gaat hier wel over >800 ISO .
MVG,
De D2X is zowat het beste wat Nikon vandaag te bieden heeft em de combinatie van de 12,4 MP en heel goede DX lenzen is stukken beter op ISO 100 dan mijn Canon 5D op ISO 100.
Als ik Nikon lenzen had zou de Nikon D2X mij evenveel aanspreken als de 1DsII van Canon, die ik niet kan kopen wegens te duur.
Maar de Canon 5D heeft alles wat ik nodig heb, ook op hogere ISO waarden, dus voorlopig ben ik perfect tevreden.
Ik ben 6 jaar digitaal bezig, met Olympus, met Nikon, met Sony, met Minolta en met Canon, en ik heb op dpreview nog nooit iets opgemerkt dat niet overeenstemt met mijn eigen ervaring.
Ik ben 6 jaar digitaal bezig, met Olympus, met Nikon, met Sony, met Minolta en met Canon, en ik heb op dpreview nog nooit iets opgemerkt dat niet overeenstemt met mijn eigen ervaring.
Comment