Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of overstap naar Canon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D200 of overstap naar Canon ?

Ik ben altijd een Nikon-voorstander geweest, maar sind ik me ben gaan bezighouden met concertfotografie stel ik me nu toch vragen vanwege de hoge ruis
    Brengt een D200 de oplossing of overweeg ik een 30D bij Canon ?
    Het is niet de bedoeling Nikon volledig terzijde te schuiven, ik ben enkel op zoek naar een nieuwe body en eventueel een bijkomende lichtsterke lens (en het is nog niet voor onmiddellijk, waarschijnlijk pas eind volgende zomer)

Oeps verkeerd forum, kan dit even verplaatst worden ?
    Last edited by mexicano; 9 december 2006, 21:20.
    Canikon 40D - D200, D300

Re: D200 of overstap naar Canon ?

heb nog een beetje geduld, de Fuji S5 komt er aan, daar kunnen zowel Canon als Nikon nog iets van leren op gebied van ruis. . . . Kan je niet wachten, ga dan misschien even op zoek naar een 2 de hands body van de Fuji S3 pro.
    Voor concertfotografie heb je helemaal geen snelle body nodig, de S3 zou dus ideaal zijn.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je die camera eind volgende zomer pas wil kopen, dan kan je best afwachten wat er ondertussen nog op de markt komt. Digitale fotografie bestaat nog niet zo heel erg lang, en daardoor is er nog voldoende ruimte voor verbeteringen. De nieuwe modellen zijn toch altijd weer wat beter dan het vorige .

Tegen dan zal er waarschijnlijk wel een vervanger zijn voor de 30D, en misschien komt er dan ook nog een vervanger voor de Nikon D200.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Pentax doet nogal fel over z'n nieuwe K100 en K10, die gaan tot 3200 ISO
        Nikon en Canon zijn kwasi even erg kwa ruis (de topmodellen toch)
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Vermits het voor volgende zomer is tja dan is het nu nog veel te vroeg om daar iets over te zeggen. In februari komen er zeker weer nieuwe camera's uit die tegen de zomer leverbaar zullen zijn. Beter even afwachten dus.

Als voor die Fuji S5. Wel het zou kunnen dat ie beter gaat zijn maar laat ons dat toch maar effe afwachten want de S3 deed alvast niet beter dan de 20D dus vanzelfsprekend is dit zeker niet.

Comment

men kwaakt zo hard ivm de ruis van een d200
            ikzelf vind dat die heel hard meevalt
            ik heb een aantal foto's gemaakt op iso 800 en op iso 1600
            die vallen allemaal goed mee,zelfs op 1600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              men kwaakt zo hard ivm de ruis van een d200
              ikzelf vind dat die heel hard meevalt
              ik heb een aantal foto's gemaakt op iso 800 en op iso 1600
              die vallen allemaal goed mee,zelfs op 1600
              Och uiteindelijk hangt dit allemaal af van wat je gewoon bent en wat je eisen zijn. Voor mij is er nog geen enkele camera op de markt die ik goed genoeg vindt in de hoge iso. Anderen gaan nooit boven iso400 en zijn dus al jaren heel tevreden.

Maar het is natuurlijk wel nog iets waar de verschillen gemaakt worden. Alle camera's doen het heel goed tussen iso100 - 400. Daarboven is dat al niet meer zo vanzelfsprekend.

Comment

Vooral NIET onderbelichten is de boodschap bij de Nikons. Waarden onder 75 op het het histogram zijn sowieso het gevoeligst voor ruis. Verder kan een fijn sneetje ruisonderdrukking soms wonderen doen

MVG,

Comment

volgende foto is gemaakt op suikerrock
                  iso 1600
                  met sigma 70-210 mm lens 1:2.8
                  dacht op 90mm en 2.8 en 1/125 sluitertijd
                  geen ruisbewerking ermee gedaan
                  foto komt zo uit het toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    heb nog een beetje geduld, de Fuji S5 komt er aan, daar kunnen zowel Canon als Nikon nog iets van leren op gebied van ruis. . . . .
                    Ik wil niemands toestel afbreken maar toch graag wat nuanceren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      volgende foto is gemaakt op suikerrock
                      iso 1600
                      met sigma 70-210 mm lens 1:2.8
                      dacht op 90mm en 2.8 en 1/125 sluitertijd
                      geen ruisbewerking ermee gedaan
                      foto komt zo uit het toestel
                      Sorry maar op dit formaat wil dit nu eens niks zeggen he.

Kijk maar. Volgende foto is ook van suikerrock maar met een canon A700 op iso 800. F1/30 f4.8 en 200 mm zoom(35mm equivalent). Veel moeilijker qua omstandigheden voor een mooie hoge iso foto dan wat jij toont en met een prosumer waarvan ik hier heel duidelijk durf zeggen dat ie op iso800 slechte foto's geeft die voor zo goed als niks bruikbaar zijn. Nochtans zoveel meer ruis dan in jouw foto is er eigenlijk niet he. Er is er meer het zou heel erg zijn moest dat niet het geval zijn.

Op dit formaat kan zelfs een hele slechte foto zoals ik er hier 1 toon er nog acceptabel uitkomen en dat wil dus niks zeggen.

Maar vergelijk eens printout's op je maxprintformaat en enkel dan kan je beslissen hoe goed die hoge iso voor jou is. Ik heb dat gedaan en mijn conclusie was dat een D200 op iso 1600 qua bruikbaar beeld overeenkomt met een 20D op iso 3200 en dat voor een print van 45x30 cm. Dat is voor mij een wezenlijk verschil.

PS: foto is een jpg rechtstreeks uit camera die enkel en alleen verkleind is.
                      Last edited by Kevlar; 11 december 2006, 00:11.

Comment

Ik begrijp nu echt niet goed hoe je de laatste foto kunt vergelijken met de voorgaande. Het verschil is op zijn minst hallucinant.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik vergelijk de foto's niet. Ik toon maar aan dat een foto verkleind naar dit formaat niks maar dan ook niks zegt.

Ik dacht dus verkeerdelijk dat iedereen wel zou beseffen dat een iso800 van een compact in deze omstandigheden veel slechter is dan wat je op dit formaat kan zien.

Comment

Ik zie in ieder geval dat de eerste foto goed van kwaliteit is en de tweede bagger.
                            De tweede heft zeker vel meer ruis en minder detail.

Excuses voor mijn cru antwoord.

Ik zeg ga voor die D200!
                            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

"Voor mij is er nog geen enkele camera op de markt die ik goed genoeg vindt in de hoge iso. "
                              [/QUOTE]

Ik geloof het graag als men zegt dat er nog geen enkele digitale camera goed genoeg presteert in de hoge iso-waarden.
                              Wel wil ik hier graag hetvolgende aan toevoegen:
                              Toen ik ongeveer 37 jaar geleden begon te fotograferen als hobby, je weet wel lekker smossen in de doka, enz..., zouden we heel gelukkig geweest zijn mochten we films gehad hebben die zo weinig korrel vertoonden in hoge iso- waarden (toen nog ASA / DIN),als nu bijna de slechtste digitaal aflevert.
                              Ook nu nog kan je de korrel in zeer gevoelige film als "anthraciet 20/30" merken.(voor de jongeren:dit zijn kolen om te stoken )
                              Je hebt bijna een hamertje nodig om hem plat te kloppen!
                              Verder hoeft korrel, c.q. ruis niet per sé lelijk te zijn.Ook daar wordt in de analoge fotografie creatief gebruik van gemaakt.
                              Ik wil hier maar bij aantonen: 't Is maar hoe je het bekijkt: je kan ook van de nood een deugd proberen te maken!

Grtz.
                              Henri
                              Henri

Comment

Working...
                              X