Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D vs. 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D vs. 5D

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    .... een echt bruikbare iso3200......dat kan je van die nikons niet zeggen he .....
    Ach, is heel subjectief. Als je het "de slechte kanten van je toestel" topic volgt zul je ook wel al gezien hebt dat de ene nikonian klaagt over de ruis vanaf iso 400, en de andere over de ruis vanaf iso 1600 !! (en 't gaat over 't zelfde toestel, de d70 dacht ik)
    Smaken en kleuren...
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Ach, is heel subjectief. Als je het "de slechte kanten van je toestel" topic volgt zul je ook wel al gezien hebt dat de ene nikonian klaagt over de ruis vanaf iso 400, en de andere over de ruis vanaf iso 1600 !! (en 't gaat over 't zelfde toestel, de d70 dacht ik)
      Smaken en kleuren...
      Daar ben ik mee akkoord smaken verschillen maar bij iso3200 op zowat elke nikon zit je te slecht voor de meeste toepassingen enkel een webfoto/pasfoto is nog haalbaar. En als je het mij vraagt is dat op iso 16000 ook al het geval. Maar voor sommigen zal dat wel weer genoeg zijn zeker..... en anderen hechten weinig belang aan het detail in een beeld en zullen daar dan maar zwaar op ruisfilteren. Moet allemaal kunnen maar dit zijn uitzonderingen en kan je moeilijk als refenrentie nemen.

Comment

.... en wat denken jullie van zo een extender 2* ? Verlies je daar veel licht door?? en geeft deze echt een vergroting van 2 *? zodat een 200 een 400 wordt en een 400 een 800???
        30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixou Bekijk bericht
          .... en wat denken jullie van zo een extender 2* ? Verlies je daar veel licht door?? en geeft deze echt een vergroting van 2 *? zodat een 200 een 400 wordt en een 400 een 800???
          Het licht wordt gedeeld door 4.

Dus ipv ISO 100 kan je dan ISO 400 instellen. Meestal niet echt een probleem.

En 200 * 2 = 400 en 400 * 2 = 800.

Het grootste probleem is de scherpte. Daarvan blijft er niet veel meer over.
          En de beeld fouten die uw lens heeft worden natuurlijk ook uitvergroot en versterkt met de beeldfouten van de extender.

1,4 x is nog vrij goed bruikbaar. 2x zou van het goede teveel zijn.

Jan.
          Last edited by Jan_10D; 16 november 2006, 04:29.

Comment

ze hadden mij al gewaarschuwd dat ik de autofocus verlies met de extender... maar dat een 2* teveel nadelen met zich mee zou brengen, daar had ik geen weet van en dat lijkt mij een beetje eigenaardig... spreken we dan van het gebruik van de 2* op de max zoom van het objectief? Die "fouten" toch ook afhankelijk van de kwaliteit van het objectief? Ik zou het willen gebruiken samen met een 100 400 van canon.... iemand daar al positieve resultaten mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixou Bekijk bericht
              Die "fouten" toch ook afhankelijk van de kwaliteit van het objectief? Ik zou het willen gebruiken samen met een 100 400 van canon.... iemand daar al positieve resultaten mee?
              Ha ! Ik wil er nog niet aan denken.

2x extenders zijn vooral bedoeld voor de duurdere vaste lenzen zoals de 300 f2.8. Dan is het kwaliteitsverlies aanvaardbaar.

Je kan altijd je DSLR even instellen op f11, daarna de DOF preview knop indrukken, en kijken of je nog iets ziet door de zoeker.

Jan.

Comment

ALLEMAAL BEDANKT !!!!!!

ik hoop de de informatie hierboven ook een aantal anderen kan helpen...

ik heb in elk geval net mijn 30d + 100-400 gekocht (geen extender voor het moment).... voor een goeie prijs

nog eens bedankt!!

Comment

Working...
                X