Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D vs. 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D vs. 5D

Misschien interessant ...

Ik heb momenteel een 350D+grip met de recente 17-55 2.8 IS lens, en daar ben ik heel tevreden over, ging binnenkort een tweede body aanschaffen, en twijfelde ook tussen de 400D en de 30D (of volgend jaar misschien deze laatste zijn opvolger) maar prioriteit is verschoven naar vervanging van mijn 70-200 f4 door de IS versie voor op circuit/paddock, en ofwel een 85 1.8 ofwel een 100 2.8 macro lens om mijn schaalmodellen te fotograferen, dus de body moet even wachten.

Maar ik zou op dit moment zeker de 30D kopen, met de cashback van 150 Euro een enorm interessant toestel, als je de evolutie van 350D naar 400D ziet zal je waarschijnlijk met redelijke zekerheid kunnen voorspellen wat de evolutie van 30D zal worden, is dat de moeite ? Hangt af wat je wil, voor sommigen zeker, voor anderen niet, ik heb nog effe tijd dus wacht ik wel effe af wat de toekomst brengt, eerst nog een beetje goed glas aankopen.

Just my 2 cents,

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik zou canon lenske verkopen .....en voor de nikon D200 gaan...of zelfs de D80 dan kan je nog wat extra glas kopen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht
        ik zou canon lenske verkopen .....en voor de nikon D200 gaan...of zelfs de D80 dan kan je nog wat extra glas kopen....
        De Nikon D200 is inderdaad een erg goed fototoestel.
        Maar ook een klein beetje duurder dan de Canon 30D.

Maar wat is dan het alternatief bij Nikon voor de Canon EF 24-70L.
        Deze lens kost nieuw nog altijd meer dan 1000 euro.

En wat is het alternatief bij Nikon voor ISO 3200.

Jan.

Comment

Da slave... als jij me 2000 euro voor alles geeft overweeg ik het wel..

Canon ... yes you can!

Het zal dus een 30d worden waarschijnlijk.....met een extra tele.... voor de vogelkes... eentje voor bij de 30D ... ideetjes??
          30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixou Bekijk bericht
            Da slave... als jij me 2000 euro voor alles geeft overweeg ik het wel..

Canon ... yes you can!

Het zal dus een 30d worden waarschijnlijk.....met een extra tele.... voor de vogelkes... eentje voor bij de 30D ... ideetjes??
            op mijn verlanglijst staat de 100-400L van canon, je kan ook kiezen voor de 400mm van canon of de 120-300f2.8 van sigma (kijk maar de foto's van hellcat)

Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Pixou,

Ik riskeer een karrevracht van reacties (wegens de zoveelste wacht-op-de-nieuwe-opmerking) , maar als de 2 MPix voor jou het verschil maken en je bent niet gehaast dan ligt de oplossing nu op je te wachten: de canon 40D (zie ander recent BD forum). Zal vermoedelijk gereleased worden rond Feb 07 en is de opvolger van de 30D met naar alle waarschijnlijkheid de evoluties van de 400D...

PS: als je blijft twijfelen tussen de reeks 300D-350D-400D en 10D-20D-30D, neem beide toestellen dan eens vast en laat er een deftig objectief op monteren (zoals bvb de hoger geciteerde 'vogelkes-zoom'). Twee verschillende werelden...
              HerDes

Comment

met een extra tele.... voor de vogelkes... eentje voor bij de 30D ... ideetjes??
                De Canon lens voor deze toepassing is de EF 400 f5,6.
                Kost evenveel als het prijsverschil tussen een Canon 30D en een Canon 5D.

Oorspronkelijk geplaatst door Herwig Bekijk bericht
                de canon 40D (zie ander recent BD forum). Zal vermoedelijk gereleased worden rond Feb 07 en is de opvolger van de 30D met naar alle waarschijnlijkheid de evoluties van de 400D...
                Ik durf dit niet meer te herhalen. Ik schrijf hierover niets meer tot volgend jaar.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  De Canon lens voor deze toepassing is de EF 400 f5,6.

Jan.
                  Canon zegt dat de 500 mmf1:4.0 daar de ideale lens voor is. Budget is wel ... anders
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Canon zegt dat de 500 mmf1:4.0 daar de ideale lens voor is. Budget is wel ... anders
                    Was dat voor of na de digitale tijd.

Indien voor , dan zou je volgens Canon op een 1,3 x sensor een 400 mm nodig hebben.
                    En op een 1,6 x sensor zou je dan volgens Canon een 300 mm nodig hebben.

Jan.

Comment

De Nikon D200 is inderdaad een erg goed fototoestel.
                      Maar ook een klein beetje duurder dan de Canon 30D.

Maar wat is dan het alternatief bij Nikon voor de Canon EF 24-70L.
                      Deze lens kost nieuw nog altijd meer dan 1000 euro.

En wat is het alternatief bij Nikon voor ISO 3200.

Jan.
                      nikon D200 en D80 hebben iso 3200, lens : nikon 17-55 2.8 heb je nog breeddoekske erbij....
                      maar ga vooral voor de Canon....ik wou de keuze wat makkelijker maken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht
                        nikon D200 en D80 hebben iso 3200, lens : nikon 17-55 2.8 heb je nog breeddoekske erbij....
                        maar ga vooral voor de Canon....ik wou de keuze wat makkelijker maken..
                        Ik denk dat Jan het had over een echt bruikbare iso3200......dat kan je van die nikons niet zeggen he .....

En die nikons veel te duur:

d200 + 17-55 = 2930€
                        D80 + 17-55 = 2204

30D + 17-55 IS = 2198

Goedkoper dan beide en met IS erbovenop hmmm en een D80 is toch echt niet van het niveau van een 30D he, D200 daarentegen weer wel maar o zo duur.

Dus 400D + 17-55 IS = 1848

Nog een geluk dat de cashback van de 5D afgelopen is want anders zou zelfs deze amper duurder zijn dan de nikon setup nu ja 600€ meer voor een 5D + 24-70L is het voor sommigen zeker waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Dus 400D + 17-55 IS = 1848
                          17-55 is geen 24-70. En bij Nikon is de crop factor 1,5 en geen 1,6 wat het verschil nog groter maakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Nog een geluk dat de cashback van de 5D afgelopen is want anders zou zelfs deze amper duurder zijn dan de nikon setup nu ja 600€ meer voor een 5D + 24-70L is het voor sommigen zeker waard.
                          Gisteren inderdaad opgemerkt dat de Canon 5D nu overal veel goedkoper is geworden.

Nu weet ik waarom. De cash back is voorbij.

Jan.

Comment

Een 30d (1399) met een 100 400 van Canon (1799) lijkt mij dus een goed compromis.

Mijn laatste vraagske... Vanwaar dat gerucht over de vervanging van de 30D door een 40D in februari??
                            30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Comment

Een 30d (1399) met een 100 400 van Canon (1799) lijkt mij dus een goed compromis.

Mijn laatste vraagske... Vanwaar dat gerucht over de vervanging van de 30D door een 40D in februari??
                              Je shopt in te dure winkels. Zonder cashback zit je bijv bij www.topfoto.de aan 1099 voor 30D en 1419 voor 100-400 en vermits er voor deze setup een cashback is van in totaal 300€ kan je dit alles hebben voor 2218€.

Anderzijds lijkt mij zo op het eerste zicht een 100-400 wat veel voor mode en evenementen. Maar alleen jij weet natuurlijk wat je nodig hebt.

Als je het geld ervoor hebt zou ik toch nog eens naar 5D kijken hoor.

Comment

Ik schrijf hierover niets meer tot volgend jaar.

De laatste 5 jaar brengt Canon elk jaar in Februari (en in Augustus) 1 nieuwe DSLR op de markt.
                                Niemand weet op dit moment welke modellen in 2007 worden vervangen.

Alles is mogelijk.

Wat denk je zelf. Juist.

Jan.

Comment

Working...
                                X