Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Naar de huidige normen is mijn Nikon D50 een ruismachine bij hogere ISO's, ik gebruik maar zelden meer dan 400ISO, en dat is toch vaak onvoldoende om een redelijke sluitertijd te halen...
Canon 1Ds (Mk1):
- loeizware en grote camera: 1.59 kg, met batterij, maar zonder lens !
- lezen/schrijven naar CF is heel traag ivm modernere Canons
- weergeven van foto is primitief, en slechts 1x inzoom niveau
- zeer hoog stroomverbruik, niet normaal
Maar wat eruit komt is héééél goed
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Canon 1Ds (Mk1):
- loeizware en grote camera: 1.59 kg, met batterij, maar zonder lens !
- lezen/schrijven naar CF is heel traag ivm modernere Canons
- weergeven van foto is primitief, en slechts 1x inzoom niveau
- zeer hoog stroomverbruik, niet normaal
Maar wat eruit komt is héééél goed
Canon 1Ds mk3
- absoluut niet loeizwaar (is ietskes lichter door zeer lichte battery)
- CF/SD speed nog geen delay van gemerkt
- weergeven van foto's is vrij goed, 22" zou makkelijker zijn maja bon ;-)
... maar het grootste nadeel aan de 1Ds mk3 en wellicht ook aan de 5D mk2 is dat eens je daarmee werkt, lijken alle andere body's low resolution camera's. Echt vervelend :-)
Ik vind het jammer dat ik eerst mijn eos 30D heb moeten laten herstellen, daarna mijn lens 24-105 F4 IS, en dan mijn EOS 5D. Ik vind het zeer jammer dat de service van Canon op niks trekt. Telkens 6 a 7 weken wachten? En op mijn Eos 5D zit ik al 9 weken te wachten. De firma die de herstellingen doen is gewoonweg in faling gegaan. Leuk hé, als ik het had geweten dan had ik direct Nikon gekocht.
hij was zeer goedkoop op de moment dat ik hem kocht. Ik denk dat ik een van de laatsten heb. Ik stoor me soms aan.
Had wat meer pixels mogen hebben, hoewel grote vergrotingen er toch goed uitzien.
Voelt niet stevig aan.
geen ISO 100 mogelijkheid
te zwaar om echt ver mee te gooien en te licht om mee te fotograferen
Iets te klein voor mijn handen, terwijl ik hem kocht omdat ik de eos 400D gewoonweg niet vast kon houden met meer dan 2 vingers.
Geen verticale grip van Nikon zelf.
De ISO boven de 400 is gewoonweg onbruikbaar van ruis bij de Sony Alpha 300.
ISO 200 blijkt de beste stand te zijn 400 als het moet maar er boven is het beter dat je onderbelicht fotografeert op ISO 400 en dan in software het recht trekt.
Comment