Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Ik heb de indruk dat mijn Pentax K10D niet zo vlot scherpsteld bij weinig licht.
    Ligt het misschien aan mijn lens ( Tamron 18-250 ) dat weet ik niet, binnenkort haal ik er een 90mm macro bij, ik zal zien dat het probleem zich dan nog voordoet.
    St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Mijn EOS D60 tov EOS 20D, de 20D is in Nederland uit het laadruim van de bestelwagen gestolen. Vandaar dat ik een tijdje met de EOS D60 gefotografeerd hebt.
      • Merkbaar meer ruis en tot slechts 1000 ISO, terwijl ik met een EOS 20D op 3200 kan werken en het kan zelfs richting 6400 gepusht worden.
      • Slechte autofocus in het donker, zowel traag als inaccuraat
      • 1,6 MB/s tov 5,8 tot 6 MB/s van EOS 20D
      • De RAW-bestanden bekijken met DPP gaat ook trager dan de RAW's van een EOS 20D bekijken.
      • Na het trekken van een foto, eventjes bekijken, neemt ook veel tijd in beslag.
      • Mijn 3 kaartjes van 4 GB worden niet ondersteund zodat ik slechts over 1 kaartje van 2 GB beschik.
      • EF-S objectieven passen niet erop zodat ik als student geen goedkope kitlens op kan zetten voor wat groothoekbereik.
      • ...

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        ik shoot nu met de 350D, en de minpunten vind ik....
        - slechte (of geen) AF in donkere omstandigheden....
        - te weinig scherpstelpunten.... Ik trek vooral motorcross, en daar kom je toch wel is tekort met de 7 focuspunten....

        Ik heb me ne de40D aangeschaft, ik ben zeker benieuwd naar dat toestel....

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Nadelen D50: - geen DOF preview knop (dat gebruik ik altijd op m'n ouwe FEII)
          - te weinig MPix
          - je moet het menu in om de AF-mode aan te passen
          - idem voor de lichtmeting-modus
          - viewfinder is niet fameus
          - LCD scherm wat klein en zonder bescherming
          - onmogelijk om pas genomen foto fatsoenlijk te beoordelen, beeld kan veel te weinig vergroot worden
          - geen 100 ISO
          - te veel ruis op 400 ISO en hoger
          - zou de AF iets sneller willen
          - geen auto lichtmeting bij gebruik van m'n MF objectieven.
          Maar je kan er prachtige foto's mee maken . Volgend jaar komt er een D300 bij maar de D50 doe ik niet weg !

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            D80:
            - teveel ruis bij iso 400 en hoger
            - belichting niet ok op matrix
            - dat van die niet draaibare ophangoogjes vind ik echt wel frustrerend soms


            Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Ik vind het jammer dat mijn Nikon D200 toch niet aan de verwachtingen voldoet zoals je deze wel zou mogen verwachten.
              1. te veel ruis bij hogere ISO waarden, en dit begind al bij ISO 400
              2. de camera heeft een hoog stroomverbruik
              3. het rubber van de grip komt veel te makkelijk los zetten
              4. de extra grip "optioneel" is niet echt ergodinamisch
              5. Nikkor bied weinig keuze in de 2.8 lenzen in het berijk 70-200 zonder VR (en dit maakt het dan gelijk duur
              6. en niet geheel onbelangrijk is dat ik de houding van Nikon tegenover hun klanten wel heel wat beter kan
              7. een heel groot nadeel, maar tevens voordeel is dat door deze ervaring ik aan het overwegen ben om over te stappen naar Canon en wel de opvolger van de EOS 5D, waanneer deze dan ook op de markt gaat komen


              Ik ben van mening dat Nikon behoorlijk is achtergebleven ten opzichte van Canon, pas nu komen ze met een full frame, maar dan alleen in de top. Ik zou mezelf dan best wel besodemieterd voelen als je door wil groeien van je D2x(s) en je nu ineens met de D3 al je dx lenzen niet meer kunt gebruiken. Doe je dit toch dan heb je een camera van 12,4 ineens op 8 m/pix fotografeerd

              Maar zoals altijd op het grote www, hier kunnen we redelijk annoniem blijven en verlaagd het de drempel om je ongenoegen te uitten En niet te vergeten dit is mijn ervaring dit hoeft niet de jouwe te zijn

              Greetz
              Marijn
              Om het licht te zien moet je het berijpen.
              Maar om het licht te berijpen met je het zien.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Bij m'n eos 400D vind ik het jammer dat sommige handige functies zo diep verscholen zitten in "persoonlijke instellingen" in het menu. Vb de spiegelvergrendeling die ik wel redelijk vaak gebruik.
                -die printknop is ook niet nodig. Dat hadden ze dan best ergens in het menu kunnen zetten volgens mij.
                -bij de autofuncties stoor ik mij aan de flitser die vlug naar omhoog springt, zelfs als ik het nog niet zo donker ervaar. Maar ja, ik heb geen spiegelreflex gekocht om dezelfde functies te gebruiken die een compact ook heeft.
                -liever kleine stapjes in ISO ipv meteen die 400, 800, 1600. Ik vind de ISO nu niet zo makkelijk regelbaar.
                -meestal bij een dslr, het geluid van de spiegel en de trillingen
                -krappe zoeker, vind ik dan toch...

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  d300:
                  - dat je die batterypack verdorie steeds moet los schroeven om je batterij te kunnen opladen.
                  - de 0,7 stop overbelichting
                  - de gebrekkige sensor reiniging
                  - 2 knoppekes voor het flitsen

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    D300: de dikke handleiding beestje kan meer dan de eigenaar nu kan overzien
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      D300 : de gratis bijgeleverde NX
                      Voor de rest geen klachten
                      Last edited by mexicano; 14 januari 2008, 10:40.
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Konica-Minolta 5D
                        - 'Black frame' na ongeveer 1 jaar, maar blijft stabiel
                        - Beschikbaarheid betaalbare tweedehands objectieven (na overname door SONY)
                        - Beschikbaarheid van sommige 3rd party (Sigma) lenzen die er wel zijn voor Canon/Nikon
                        - In vergelijking met A700, vele instellingen via menu

                        SONY A700
                        - SONY logo (alhoewel het mij absoluut niet stoort, lijkt het nog niet helemaal 'au sérieux' te worden genomen)
                        - Nog steeds te hoge tweedehandsprijzen voor Minolta lenzen
                        Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          De tevredenheid over de 40D is blijkbaar zeer groot, geen enkele klacht tot nog toe ...

                          Ik heb er één.
                          Zo vind ik het soms vervelend om in het donker te weten te komen in welke modus de camera staat (P, A, T, M, ... ?). Het wordt niet weergegeven op de LCD bovenop de body. Bij Nikon wel. Zo start je in het donker de camera op en raad dan maar eens in welke mode hij staat ... dan moet je de infoknop achteraan de body twee maal indrukken om het op het grote scherm te kunnen aflezen.

                          En wat eigenlijk ook wel niet slecht zou zijn, en dat geldt dan voor alle camera's, dat zijn (zeer gering) oplichtende of fluoricerende toetsen. Want ik vind het soms knap lastig om de juiste toetsencombinaties in te drukken in het donker als het allemaal wat rap moet gaan.
                          Slecht idee ? Bij canon vindt men dat blijkbaar ook ... behàlve bij compactjes waar men de directprintknop van een subtiel, blauw lichtje heeft voorzien zodat je die zelfs in het pikdonker terugvindt... jammer dat dat nu net een knop is die nooit door iemand gebruikt wordt
                          Gurdy

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Ik weet niet of het al vermeld is, maar het klepje voor de geheugenkaart van mijn D50 gaat vaak open omdat mijn hand er wat over schuift.
                            Tot nu toe heb ik geluk gehad en is het nog niet afgebroken, maar dit had ik toch liever anders gezien

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Mijn 350D:
                              - iso kan je maar instellen in stappen van x2 (100-200-400-1600)
                              - geen sensorreiniging
                              - iso niveau staat niet in de zoeker (waardoor ik vaak foto's neem op hoge isowaardes terwijl ik er eigenlijk niet aan dacht dat nog eens te checken)

                              voor de rest ben ik zeer tevreden, vind het nog steeds de perfecte eerste slr

                              grtz
                              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                              BLOG

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                nikon d80

                                geen live view

                                dat vind ik storend
                                http://www.jvs-photography.be/

                                Comment

                                Working...
                                X