Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MediaMarkt en service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: MediaMarkt en service

    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met je geheugenkaart(en)? De D70s gebruikt andere dan de D80, krijg je die dan ook ingewisseld, of moet je daarvoor bijbetalen?
    De CF 1Gb die ik nu heb is appart aangekocht, dus ik zal waarschijnlijk wel zelf een SD kaart moeten kopen. De CF kan ik nog altijd verkopen.

    @ jan.brouwers , ik ben de prijs al eens gaan vragen bij mediamarkt begin deze week. nu zie ik dat de prijzen van konijnenberg gezakt zijn. Ik wou weten of mediamarkt ook deze prijsdaling ging meedoen. Blijkbaar niet, ik ben het net gaan vragen en de prijs is nog altijd dezelfde.
    SHARPimages.be

    Comment


    • #32
      Re: MediaMarkt en service

      In brussel (nieuwstraat) stonden er gisteren nog D70s kit-dozen... Prijs weet ik wel niet meer...
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

      Comment


      • #33
        Re: MediaMarkt en service

        lol, wtf gaat uw advocaat daar aan doen

        mediamarkt is voor zover ik weet helemaal nie verplicht om u die nieuwprijs terug te geven (als bon dan)
        als gij da nie wilt aanvaarden, dan moet ge maar wachten tot de herstel firma uw toestel hersteld heeft en terug gestuurd heeft.

        als ik van mediamarkt was en ik kreeg da briefke van uw advocaat, kzou eens goe lachen, en u mooi laten wachten op de herstelling
        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

        Comment


        • #34
          Re: MediaMarkt en service

          Ik snap eigenlijk ook niet waarom je problemen maakt? Mediamarkt doet hier m.i. meer dan z'n best. Het alternatief is wachten op de herstelling, dat heeft Mediamarkt zelf niet in de hand.

          Comment


          • #35
            Re: MediaMarkt en service

            sinds kort doet media markt ook mee aan de laagste prijs garantie, maw, je kan de prijzen van konijnenberg daar voorleggen en ze moet volgens hun bepalingen dan de camera ook aan die prijs meegeven...

            voorts lijkt het me een heel mooie deal, dat je de nieuwprijs van de camera terugkrijgt, en zou ik er zeker niet over twijfelen..., als ik me niet vergis is het niet illegaal om je een bon terug te geven ipv geld als dit aangegeven is een of ander aankoopcontract, het ding waar je automatisch akkoord mee gaat als je bij media markt iets aankoopt.

            kortom prijsaanpassing vragen en kopen die handel, tis net alsof je het aankoopbedrag van je oude audi 80, terugkrijgt om er een nieuwe te kopen!

            Comment


            • #36
              Re: MediaMarkt en service

              Oorspronkelijk geplaatst door TsB Bekijk bericht
              Als ik een ruiltoestel krijg of een andere persoon zou dat zelfde toestel bvb kopen ... het toestel is gemaakt met 2 jaar garantie.
              Dit staat in de wet :

              WELKE RECHTEN HEEFT DE CONSUMENT?
              Er bestaat een hiërarchie van middelen waarop de consument
              zich kan beroepen:
              1° Hij heeft recht op de kosteloze vervanging of herstelling
              van het goed (naar keuze van de consument, in functie
              van het mogelijke en redelijke).
              2° Enkel indien de herstelling of vervanging onredelijk
              of onmogelijk zijn of niet binnen een redelijke termijn
              uitgevoerd kunnen worden, heeft de consument recht
              op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop.
              De ontbinding van de koop kan echter niet gevraagd worden
              voor een gering gebrek.
              Daarnaast zou de consument eventueel ook nog een schadevergoeding
              kunnen bekomen.
              In het geval van een vervanging of herstelling, wordt gedurende
              deze periode de garantietermijn van 2 jaar geschorst.
              Na de herstelling of vervanging begint er dus geen nieuwe
              periode van 2 jaar
              te lopen maar loopt de reeds begonnen
              termijn verder vanaf het ogenblik dat de herstelling of
              vervanging voltooid is.


              Zoals Mediamakt het doet van terugname en nieuwe aankoop is dit een gunst in het voordeel van de klant maar geen verplichting.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: MediaMarkt en service

                Bedankt voor deze laatste reactie. Ik leg dit wel even voor aan men vader morgen.
                SHARPimages.be

                Comment


                • #38
                  Re: MediaMarkt en service

                  Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                  Bedankt voor deze laatste reactie. Ik leg dit wel even voor aan men vader morgen.
                  Even de referentie geven waar ik het haalde : http://www.mineco.fgov.be/protection...arranty_nl.pdf en http://mineco.fgov.be/protection_con...arranty_nl.pdf via http://mineco.fgov.be/protection_con...y/home_nl.htm#

                  Mvg,
                  Last edited by VerSeg; 6 oktober 2006, 23:39.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: MediaMarkt en service

                    Mijn inziens doet MM hier meer dan z'n best om jou tegemoet te komen,je gaat door met een advocaat te werken alleen maar minder krijgen.
                    Volgens mij gaan ze je gewoon laten wachten tot je lens terug is en dan zijn we weer weken verder.
                    Mijn tip (persoonlijke mening) : neem die bon aan,koop daar mits opleg van 200€ een D80 kit mee met 2 jaar garantie, iedereen is tevreden en niemand gaat zich gekl**t voelen.
                    Ik zou niet twijfelen in jouw geval (weer persoonlijke mening).

                    Groeten,
                    Marco
                    Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: MediaMarkt en service

                      Mijn inziens doet MM hier meer dan z'n best om jou tegemoet te komen,je gaat door met een advocaat te werken alleen maar minder krijgen.
                      Volgens mij gaan ze je gewoon laten wachten tot je lens terug is en dan zijn we weer weken verder.
                      Mijn tip (persoonlijke mening) : neem die bon aan,koop daar mits opleg van 200€ een D80 kit mee met 2 jaar garantie, iedereen is tevreden en niemand gaat zich gekl**t voelen.
                      Ik zou niet twijfelen in jouw geval (weer persoonlijke mening).

                      Groeten,
                      Marco
                      Volledig mee eens Marco, moest iedereen hier in het bezit van een D70 deze kunnen inruilen voor een D80 mits een opleg van 200 euro


                      Zonet heeft mijn vader de verantwoordelijke van de MediaMarkt Oostakker aan de lijn gehad. Die wil blijkbaar ook niet afwijken en dus enkel een cadeaubon geven van 1199€. Dus geen D80... We gaan door, morgen vertrekt een brief van de advocaat.
                      Bovendien ken ik geen enkele advokaat die brieven schrijft die minder dan 200 euro kosten

                      Comment


                      • #41
                        Re: MediaMarkt en service

                        Als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik dat mediamarkt u een zeer coulant voorstel doet.
                        Voor mij zou de keuze niet zo moeilijk zijn. U krijgt voor eur 200,== een toestel wat qua ontwikkeling mijlenver van de d70 af staat. Mediamarkt is er niet schuldig aan dat Nikon met een opvolger komt welke ook iets duurder is.
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #42
                          Re: MediaMarkt en service

                          is een vreemde zaak.

                          geen idee hoe dat met een advocaat gaat.
                          je moet alles wat overwegen. stel dat alles goed verloopt => 1200 euro - advocaat kosten.

                          als je toehapt => 200 euro = D80

                          wat je ook kan doen is alles terugvragen, zelf naar bxl rijde en het defecte toestel afgeven.

                          maar ik vermoed dat jij of je vader meer met een gewetenskwestie zitten deze niet te ver doordrijven tenzij je goed gewapend bent.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #43
                            Re: MediaMarkt en service

                            1) De herstelling zit vermoedelijk wel bij Nikon, dus ze terugvragen en binnen zelf doen is herbeginnen.
                            2) Een herstelling bij Nikon kan enkele weken op zich laten wachten, tel daar het transport van en naar de winkel bij en je weet waarom je wacht.
                            3) MM doet een prachtig voorstel want ze zouden u gewoon kunnen laten wachten of enkel ruilen zonder nieuwe garantieperiode.
                            4) Met een advokaat riskeer je twee zaken :
                            - Je herstelling is uitgevoerd voordat de zaak ook maar kan voorkomen.
                            - Ze wachten op een uitspraak van de rechtbank en laten ondertussen alles gewoon aanslepen zodat je niets hebt.
                            5) Advokaatkosten gaan hoger oplopen dan wat het je zou kunnen kosten om een splinternieuw model te krijgen.

                            Ja, in princiepe moeten ze uw toestel in geval van ruiling "gratis" vervangen door een gelijkaardig en indien dit niet meer kan (einde voorraad) door een ander type dat minstens dezelfde specificaties heeft. Puur punt op de "i" zettende zou u niet moeten opleggen voor een ander toestel bij een ruiling.
                            Maar ... mits ze u terugbetalen gaat het om een ontbinding van de koop.

                            Als zij de punt op de "i" zetten kunnen ze u veel langer kl*t*n dan dat je zelf zou kunnen vermoeden hoor.

                            Persoonlijk zou ik ook zeer tevreden zijn met hun voorstel en die 200€ betalen om ondertussen, zonder verlies op de vorige aankoop, een laatste nieuw model te bekomen.
                            Die meerwaarde krijg je later toch terug bij een eventuele verkoop.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: MediaMarkt en service

                              ik heb mijn ouders toch kunnen overtuigen om toch gewoon een D80 te gaan halen denkik. kga vandaag nog eens gaan luisteren.
                              ik hou jullie vandaag nog op de hoogte
                              SHARPimages.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: MediaMarkt en service

                                Hopelijk is er nu nog voorraad
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X