Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D en D80 verkrijgbaar bij...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D en D80 verkrijgbaar bij...

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Is dat normaal, dat je bij een body only niets krijgt? Is dat bij fotokonijnberg dan ook zo? Moet je dan je batterij en lader apart kopen? Ik dacht dat het enige verschil tussen een kit en body only de lens was?
    Er zijn zeer vele gebruikers die nog in het bezit zijn van een Canon S serie of enkel alleen een tweede body 350 of 400 willen hebben. Voor degene wordt dan enkel de body geleverd met draagriem, hanleidingen en CD.

Zo is er ook een groep die reeds in bezit zijn van G-serie of Pro 1 of een 300D of 10D of 20D hebben en nu een tweede body aanschaffen de D30, D5 aanschaffen.

En er zijn ook kopers die enkel de body nodig hebben omdat het in panne is gevallen (waterschade, valschade) of daar het toestel is gestolen.

Staat in de omschrijving altijd duidelijk aangegeven
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
      Hello,

Canon levert volgens mij de 'body only' kit met alles erbij, lader, batterij, CD's, draagriem ... etc, enkel geen lens, en dat is dus het enige verschil met de 400D /18-55 kit.

Johan

Inderdaad: http://www.tm-solutions.be/index.php?cPath=23
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Tja het is niet de eerste keer dat geheugenkaart hier als bedenkelijk boven komt. Anderen zijn er dan weer lovend over. Ik zal er nooit niks kopen.
        Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: de afgelopen jaren heb ik voor m'n werk al meer dan 25.000 euro aan fotomateriaal bij hem gekocht, altijd tegen prijzen die ik in België niet kan vinden en altijd zeer snel bediend geweest.

Dus geen 'bedenkelijke' praktijken waar jij van spreekt (uit eigen ervaring???).
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: de afgelopen jaren heb ik voor m'n werk al meer dan 25.000 euro aan fotomateriaal bij hem gekocht, altijd tegen prijzen die ik in België niet kan vinden en altijd zeer snel bediend geweest.

Dus geen 'bedenkelijke' praktijken waar jij van spreekt (uit eigen ervaring???).

Ik mag er ook niet van klagen, dat dient toch gezegd te worden
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Er zijn zeer vele gebruikers die nog in het bezit zijn van een Canon S serie of enkel alleen een tweede body 350 of 400 willen hebben. Voor degene wordt dan enkel de body geleverd met draagriem, hanleidingen en CD.

Zo is er ook een groep die reeds in bezit zijn van G-serie of Pro 1 of een 300D of 10D of 20D hebben en nu een tweede body aanschaffen de D30, D5 aanschaffen.

En er zijn ook kopers die enkel de body nodig hebben omdat het in panne is gevallen (waterschade, valschade) of daar het toestel is gestolen.

Overschot van gelijk Peter
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht

Het is een keuze die de koper moet maken, als je al de extra's niet nodig hebt is dit een mooie oplossing, zolang het duidelijk aangegeven is denk ik niet dat er iemand een probleem mee kan hebben ... of je vergeet het te lezen natuurlijk, maar dan kan je het moeilijk op de verkoper steken, da's dan je eigen schuld, jammer maar zo is het dan.

Ik had al een PowerShot S45 voor ik mijn 350D kocht, maar ik heb toch de volledige kit gekocht omdat mijn batterij zowieso 'einde levensduur' was, ze hield de spanning maar voor een korte tijd ... gewoon versleten, batterijen verslijten namelijk door het veelvuldig opladen (had meer dan 10000 foto's gemaakt met de S45, en die staat bekend als een redelijke stroomvreter ...)

heb ook al bij sdcard (of geheugenkaart) besteld en afgehaald, geen enkel probleem.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht

Zoals ik reeds zei in mijn eerste post "anderen zijn er dan weer lovend over". Jij bent er daar dus 1 van. En er zijn er nog vele anderen die er ook heel content van zijn.

Maar Wim je bent een van de stichters hier en zit hier dus lang genoeg om te weten dat geheugenkaart regelmatig met 1 of andere praktijk opduikt die door velen zoals ik als bedenkelijk gezien wordt. Zelf heb ik in het verleden al wel eens willen werken met geheugenkaart allee ik vroeg wat extra info over iets dat ik nogal raar vond. Maar een antwoord heb ik nooit gehad. Je weet ook dat den Otto hier zijn gedrag toch al serieus heeft mogen aanpassen en dit zelfs ook gedaan heeft omdat het de spuigaten uitliep hier op BD. Dit alles in combinatie met de "bedenkelijke praktijken" maken voor mij heel duidelijk dat dit zo 1 van de webshops zijn waar ik geen vertrouwen in kan hebben en dus nooit iets zal kopen tot dat vertrouwen teruggewonnen kan worden.

Dat wil niet zeggen dat iemand anders er niets mag kopen he. Dat wil ook niet zeggen dat iemand anders er niet lovend over mag zijn.

Maar deze praktijk hier laten we niet naief zijn heeft enkel te maken met mensen lokken naar zijn site. Op deze manier kan hij wat beter staan in de prijsvergelijkingswebsites of bijv hier gequote worden met een goeie prijs. Eigenlijk is dat de zaak bedriegen maar anderen zullen dit wel goeie business vinden zekers. Ook dit is voor mij een bedenkelijke praktijk en niet toegelaten door de merken zelf. En voor mij dus zeker geen terugwinnen van het vertrouwen.

Maar iedereen mag dit gerust anders zien. En moet dit voor zichzelf inschatten. Ik heb daar toch niks mee te winnen of te verliezen. Iedereen doet maar waar hij zich goed bij voelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Tja het is niet de eerste keer dat geheugenkaart hier als bedenkelijk boven komt. Anderen zijn er dan weer lovend over. Ik zal er nooit niks kopen.
                  En ik ook niet... een mens mag nog geen zoekertje plaatsen hier op bd zonder via pm een reactie te krijgen van Otto Knap, zelfs al berichten gekregen van otto knap met de handtekening van zijn secretaresse eronder .

Een zoekertje is dan ook een zoektocht naar een tweedehands artikel, en dan ben ik ook niets met spam in mijn pb's, 't heeft dan ook een averechts effect bij mij.

Comment

Als je bij Topfoto bestelt, zit daar dan ook een Nederlandstalige handleiding bij ? Of anders, als iemand een plaats weet waar ze ongeveer aan dezelfde prijs staan, iets dichterbij (West- of Oost-Vlaanderen), laat maar eens horen hé ! 'k Zal me toch laten gaan
                    Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
                      Als je bij Topfoto bestelt, zit daar dan ook een Nederlandstalige handleiding bij ? Of anders, als iemand een plaats weet waar ze ongeveer aan dezelfde prijs staan, iets dichterbij (West- of Oost-Vlaanderen), laat maar eens horen hé ! 'k Zal me toch laten gaan
                      Meestal zit hier geen Nederlandstalige handleiding bij als je bij Ingo besteld, op de site van fotokonijnenberg hebben ze zelfs twee items, eentje met de NL handleiding en eentje zonder, meestal is die met NL manual net ietsje duurder, alhoewel voor de 400D schijnen de prijzen dezelfde te zijn.

Blijkbaar heeft FotoKonijnenberg de 400D body ondertussen op voorraad, maar voor 853 Euro, da's 154 Euro duurder dan bij Ingo ... dan zal ik het wel met een PDF van de Engelse manual doen, voor zo'n prijsverschil !

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb de 400D gekocht bij Ingo en heb goeie service gekregen. De handleiding is niet in het nederlands, maar als je frans kan?
                        Hij zoekt het wel op voor je op het internet of er een nederllandse handleiding beschikbaar is en dan kun je dat gewoon downloaden.

Omdat de 400 nog niet uit is in belgie (of nog maar juist) is er nog geen nederlandse handleiding beschikbaar online, het is wel zo dat Ingo mij ging een mailtje sturen als dit wel het geval zou zijn
                        Ondertussen heb ik de engelse in PDF formaat, alhoewel ik geen problemen heb duits te lezen
                        (Avondschool gevolgd)............

Greetz
                        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

't Is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wie of wat is Ingo ?
                          Hilde

Comment

Ingo is de uitbater van Top-foto in duitsland....In Düren eigenlijk.

Hij is tot nu toe de goekoopste winkel die ik ken.
                            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Ok, thanks easygirl. Toch nog een paar vraagjes : spreekt ie ook Engels of Frans ? Moet je op voorhand bestellen of heeft ie gewoon de toestellen op voorraad moesten we daar op een zaterdag heenrijden ?
                              Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
                                Ok, thanks easygirl. Toch nog een paar vraagjes : spreekt ie ook Engels of Frans ? Moet je op voorhand bestellen of heeft ie gewoon de toestellen op voorraad moesten we daar op een zaterdag heenrijden ?
                                Ingo spreekt een héél goed mondje nederlands hoor. Je kan er dus perfect in je eigen taal terecht.

Comment

Working...
                                X