Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor je ouders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel voor je ouders?

Hey,

Ik heb de opdracht gekregen om een degelijk toestel te kopen voor mijn ouders.
    Ze gebruiken momenteel nog mijn heel oud toestelletje van Sony, P92. Ze
    kunnen er mee overweg, maar ook niet schitterend (eigenlijk omdat ik het hun
    nooit heb uitgelegd).

Ik werk zelf met een Sony F828, maar dat toestel is al te groot van formaat.
    Hebben jullie enige ervaring om voor je ouders een toestel te kopen?
    Welk? Voor- en nadelen,....?

Alvast bedankt,

Jowein
    Dans koning, dans.

Re: Welk toestel voor je ouders?

koop niets dat te klein is: oudere mensen hebben het moeilijk met de kleine knopjes

zorg dat de belangrijkste knoppen op een logische plaats staan

de scène selectieknoppen worden als handig ervaren (portret, actie, nacht, ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
      koop niets dat te klein is: oudere mensen hebben het moeilijk met de kleine knopjes

zorg dat de belangrijkste knoppen op een logische plaats staan

de scène selectieknoppen worden als handig ervaren (portret, actie, nacht, ...)
      denk vooral dat de laatste regel heel belangrijk is.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Staar je vooral niet blind op megapixels. groter dan 10x15 zullen de afdrukken toch waarschijnlijk niet worden.
        Een duidelijk display, en neem ze eens mee naar bv de mediamarkt waar ze de toestellen kunnen vastnemen.
        Een toestel waarvan jij misschien denkt van super ligt heb misschien niet goed in de hand...

Suc6 JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Daar sluit ik mij volledig mee aan! Belangrijkste is eigenlijk;wat gaan ze er ermee doen?

Moet hij groot zoombereik hebben? Goed in de hand liggen? Of moet hij klein zijn en in een broekzak passen?
          Gaan ze hem vooral gebruiken op vakantie, tijdens feestjes, wandelingen, uitstappen...?

De ixus reeks van canon zijn eenvoudige toestellen maar nogal klein. De compact-toestellen van nikon zijn ook wel mooi! Als ze bij Sony blijven kunnen ze wel hun geheugenkaartjes houden.

greetz
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Ik ben een 'ouder' (+/- 57j) en de Canon A540 spreekt mij heel erg aan.
            -Scherm
            -Resolutie
            -Zoom...
            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Hoe oud zijn die ouders ???????
              www.sportactiefoto.nl

Comment

De canon A 530.
                Reden: geen te klein toestel, en ook weer niet te groot, noch te zwaar.
                Voldoende "prefab" instellingen zonder het te ingewikkeld te maken.
                De pictogrammen zijn duidelijk zichtbaar voor mensen die iets minder goed beginnen te zien.
                Canon= goede kwaliteit die betaalbaar blijft.
                Allé, mijn gedacht hé.

Comment

Eén waar ge zelf ook nog iets aan hebt als ze het na drie maand beu zijn
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Eén waar ge zelf ook nog iets aan hebt als ze het na drie maand beu zijn
                    Ja, het is dat.
                    Maar kan daarom moeilijk met het beste modelleke afkomen.

Ze zijn in de 50 jaar oud.
                    Mijn vader heeft vroeger zich nog bezig gehouden met fotografie dus hij is
                    zeker geen leek. Maar heeft het nooit kunnen vinden met computer gestuurde
                    toestellen.

Het is een toestel voor dagelijks gebruik. Maar ook voor mijn moeder, zij schildert
                    en moet soms haar schilderijen en tekeningen kunnen op foto hebben om door
                    te sturen of om op haar website te zetten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
                    Dans koning, dans.

Comment

Ze zijn in de 50 jaar oud.
                      Mijn vader heeft vroeger zich nog bezig gehouden met fotografie dus hij is
                      zeker geen leek. Maar heeft het nooit kunnen vinden met computer gestuurde
                      toestellen.
                      50 jaar dat is toch niet oud zeker en hij heeft ervaring dus kunnen ze alle kanten nog op en die computer, je bent nooit te oud om te leren.
                      Groetjes Angenita.
                      Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
                      http://www.ansvanvliet.nl/

Comment

Working...
                      X