Hallo,
Wie heeft hier net als ik ook problemen met de automatische kleurbalans van de Nikon D200?
Het probleem is dat deze zonder verklaarbare reden plots totaal anders gaat meten/kijken en de ene keer veel te blauw geeft en dan weer veel te rood.En dit vooral in de huidtinten.
En soms doet hij het ook perfect
De problemen doen zich meest voor in binnenlocaties,bv kerk bij huwelijk.
Op mijn laatste reportage meegemaakt fotografeer het bruidskoppel van rechts te blauw,verander van kant links dus veel te rood.Dit is een probleem dat ik met mijn Fuji NOOIT heb meegemaakt.
Zou een vooringestelde kleurbalans hier kunnen helpen,enzoja welk een gebruik je dan best.
Of zou het beter zijn met Kelvin graden te werken.
Of moet ik ergens een instelling in de body aanpassen.
Uiteraard kan je zeggen je kan gaan nabewerken maar het is voor mij de bedoeling dat mijn beelden er zo goed mogelijk uitkomen zodoende ik niet te veel moet nabewerken.
Het is wel de minderheid van de beelden die dit hebben hoor.
En verder ben ik super tevreden van de D200.
Hopelijk op massale en nuttige reactie.
Alvast bedankt aan iedereen die reageert.
Peter.
Wie heeft hier net als ik ook problemen met de automatische kleurbalans van de Nikon D200?
Het probleem is dat deze zonder verklaarbare reden plots totaal anders gaat meten/kijken en de ene keer veel te blauw geeft en dan weer veel te rood.En dit vooral in de huidtinten.
En soms doet hij het ook perfect
De problemen doen zich meest voor in binnenlocaties,bv kerk bij huwelijk.
Op mijn laatste reportage meegemaakt fotografeer het bruidskoppel van rechts te blauw,verander van kant links dus veel te rood.Dit is een probleem dat ik met mijn Fuji NOOIT heb meegemaakt.
Zou een vooringestelde kleurbalans hier kunnen helpen,enzoja welk een gebruik je dan best.
Of zou het beter zijn met Kelvin graden te werken.
Of moet ik ergens een instelling in de body aanpassen.
Uiteraard kan je zeggen je kan gaan nabewerken maar het is voor mij de bedoeling dat mijn beelden er zo goed mogelijk uitkomen zodoende ik niet te veel moet nabewerken.
Het is wel de minderheid van de beelden die dit hebben hoor.
En verder ben ik super tevreden van de D200.
Hopelijk op massale en nuttige reactie.
Alvast bedankt aan iedereen die reageert.
Peter.
Comment