Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D200 of CANON EOS 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON D200 of CANON EOS 30D

Ik wil binnenkort de overstap maken van mijn Canon compact camera naar een D200 of een 30D.
    Ik woon in New York en daar zijn deze body's on-line te koop voor zo'n 750 dollar.
    Wie kan mij vertellen welke van de twee ik het beste kan aanschaffen en nog veel belangrijker, welke lens(en).
    Beter een paar goede lenzen met een vast brandpunt in plaats van een zoomlens?
    Ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan een enorm zoombereik.
    Mijn interesses zijn interieur en detailfotografie.
    Ik las bijv. dat de Nikon 17-35 2.8 een erg goede lens is maar ook erg kostbaar.
    Reacties (hulp) zijn erg welkom
    Marc
    Last edited by marinus; 29 augustus 2006, 23:59.

Re: NIKON D200 of CANON EOS 30D

Zonder twijfel de Nikon D200.
    Vaste brandpunt lenzen zijn inderdaad een stuk beter van kwaliteit dan een zoom. Hoe lichtsterker hoe duurder dus een f2 zal een stuk duuder zijn dan een f3.5 maar de f2 zal ook betere kwaliteit leveren en is handig bij zwakke lichtomstandigheden.
    Er zijn enkele goede zoom objectieven op de markt die ook lichtsterk zijn maar ze zijn heel duur.
    Een gouden regel bij de aankoop van een zoom objectief is nooit meer dan 3X zoom kopen, meer dan 3X zoom gaat ten koste van lichtsterkte en zeker van beeldkwaliteit.

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Nikon vs Canon! Ik begin er nog niet aan. Twee super toestellen. Beide EVEN goed!

Nu effe iets anders Dus jij kan ze kopen aan zo'n 600euro?
      Dan kan ne mens toch eens beter effe naar USA vliegen en daar een 5D kopen (nog meer verschil?) met één of twee goede lenzen, en de reis gratis erbij. Met misschien nog wat extra zakgeld )

Waarom is alles toch zo belachelijk duur hier
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Nog maar eens hier, Nikon-Canon... Gaan sommigen het nooit leren dan ? Test gewoon beide cams en ga op je gevoel af meer niet, de mensen die beweren dat de één zoveel beter is dan de ander hebben meestal nog nooit met die ander gewerkt dus dat zegt in mijn ogen genoeg , ze zijn zodanig verliefd op hun merk dat ze het liever zien dan hun vrouw...
        Primelenzen zijn zo goed als altijd scherper dan zoomlenzen wat niet wegneemt dat je ook geen prachtige zooms hebt, je moet voor jezelf beslissen als je al dan niet de flexibiliteit van een zoom nodig hebt...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
          Zonder twijfel de Nikon D200.
          Kan je dat ook staven aub? Beide toestellen zijn namelijk hele goede camera's. Ben benieuwd op welke basis je de nikon aanbeveelt, gegeven de TS zijn interesse in interieur en detailfotografie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            Kan je dat ook staven aub? Beide toestellen zijn namelijk hele goede camera's. Ben benieuwd op welke basis je de nikon aanbeveelt, gegeven de TS zijn interesse in interieur en detailfotografie...
            Als je Spogy zijn replies wat volgt zal je vast en zeker merken dat er voor hem maar één merk is
            Last edited by RDB; 30 augustus 2006, 09:52.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Worden jullie daar nu niet moe van: die eeuwige zinloze discussie Nikon versus Canon.

Comment

Kan je eventueel ook eens een totaal budget geven. Daarmee wil ik zeggen lenzen en ev flash inbegrepen.

Ook zou je best even zeggen wat je juist wil zeggen met interieurfotografie en detailfotografie. Dat laatste daar ga ik van uit dat het macro's en close ups zijn. Maar interieur wil je daarmee zeggen dat je een interieur trekt? Of meubels of gewoon foto's maken van allerhande dingen maar binnen ipv buiten?

Kan je ook eens de online shop geven waar deze camera's aan 750$ staan? Want bij mijn lievelings NY shop (http://www.bhphotovideo.com) staat ie toch nog een pak hoger 30D 1190$ en D200 1700$. Dit is wel een betrouwbare shop met een prijs van 750$ twijfel ik daar heel sterk aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Worden jullie daar nu niet moe van: die eeuwige zinloze discussie Nikon versus Canon.
                  Nee dat is leerrijk net zoals elke discussie kan zijn.

Wordt jij niet moe van te replyen op posts die je duidelijk niet interesseren?

Comment

Ik ben zelf Canon & Nikon gebruiker en datgene wat me opvalt is dat de Nikon heel wat gevoeliger is aan ruis bij hogere ISO waarden dan de Canon...

Ervaring met de Nikon D200 en de Canon EOS 300D (die laatste is ondertussen al antiek)
                    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Gebruik binnen en je sleurt niet graag met een statief rond:
                      30D

Gebruik buiten en in wat extremere omstandigheden:
                      D200

Natuurlijk is dit sterk veralgemeend, maar als je om een zwart wit keuze vraagt krijg je dit soort antwoorden met het begeleidende geharrewar.

Comment

iets wat ik in deze discussies nooit hoor is de nabewerkings-software
                        ik vind nikon capture echt wel pluspunt,zelfs reden om nikon te kopen.weet niet wat andere daar tegenover stellen,maar capture one ed is toch niet hetzelfde...of kwestie van gewoon worden?

Comment

ik vind nikon capture echt wel pluspunt,zelfs reden om nikon te kopen.
                          Je maakt toch een grapje hoop ik? Nikon's software policy is het zwakste punt van zijn hele DSLR lijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Als je Spogy zijn replies wat volgt zal je vast en zeker merken dat er voor hem maar één merk is
                            Ik ben lang een Canon gebruiker geweest in het analoge en digitale tijdperk.
                            Analoog niks op aan te merken daarom kocht ik ook een Canon DSLR tot dat ik een probleem kreeg de service was uitermate slecht.
                            Daarna heb ik kennis gemaakt met Nikon en zowel de kwalitiet als de service wat niet onbelangrijk is zijn uitstekend. Ook de continuïteit in hun producten zijn doorslaggevend geweest.
                            Canon is zeker niet slecht maar Nikon vind ik gewoon beter.

Groeten
                            Spogy
                            Last edited by spogy; 30 augustus 2006, 14:24.
                            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
                              Ook de continuïteit in hun producten zijn doorslaggevend geweest.
                              Canon is zeker niet slecht maar Nikon vind ik gewoon beter.

Groeten
                              Spogy
                              Mag ik dan vragen wat je hiermee bedoeld ?

Comment

Working...
                              X