Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D200 of CANON EOS 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NIKON D200 of CANON EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Google eens op beide namen. Dan kom je al heel snel uit op dit en dit. Ook in diverse Amerikaanse gesloten fora (met name in de wedding-industry) wordt er voor deze jongens gewaarschuwd. In 1 woord: "don't" (okay, dat zijn er eigenlijk twee ).
    Hmm, 'k vond de D2Xs er al zeer goedkoop, 1759 USD voor de body... 'k Dacht puur eentje mee te brengen van ginder
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
      Hmm, 'k vond de D2Xs er al zeer goedkoop, 1759 USD voor de body... 'k Dacht puur eentje mee te brengen van ginder
      Ik kan nog wel wat horror-stories opdiepen uit de archieven van "digital wedding forum" van een paar jaar terug. Zo had iemand er eens een 10D besteld (kan sowieso alleen online, er zit geen echte winkel aan), en kreeg uiteindelijk inderdaad een 10D binnen. Een nieuwe zelfs, "zoals afgesproken". Maar ook alleen de body - geen batterijen, geen handleidingen, geen kabels, geen CD's, ja zelfs zonder dop op de lensmount . Tsja, "body only", staat er op de website, dus gelogen hebben ze niet. En dat alles voor een prijs die beduidend boven de geadverteerde lag... tax, rebates en exorbitante S&H, alle mogelijke middelen worden ingezet om maar met een zo laag mogelijke prijs te kunnen adverteren. En dan blijkt er opeens nog ergens zo'n geniepig zinnetje op de site te staan dat zo ongeveer neerkomt op "prijswijzigingen voorbehouden". Lust u nog peultjes?

Ow ja... zoek in het woordenboek onder "Bait and switch" en wellicht kom je RoyalCamera nog tegen
      Last edited by Joost; 31 augustus 2006, 12:14.

Comment

Ok werkt niet supersnel, maar het zijn dan ook bestanden van meer dan 20 MB, volgens mij zitten die bugs in je hardware, ik heb er tot nog geen enkele, ik werk met 2 Gb ram, en alles draait vlot.
        Ik zit ofwel met 2GB RAM op een turion 64 van 2Ghz, ofwel met 1GB RAM op een RAID0 setup met een athlon 64 op 2.4Ghz. Lijkt me wel voldoende niet?

Bugs in de hardware kan trouwens niet meer aangezien er niet meer met elektronenbuizen wordt gewerkt.

Comment

Inmiddels heb ik ontdekt dat die prijzen op die amerikaanse websites te mooi zin om waar te zijn.
          Uiteindelijk had ik een 'betrouwbaar' bedrijf gevonden (volgens verschillende forums)www.thecamerapros.com, waar ik een D200 bestelde met een Nikon 50mm f1.4 AF lens voor 1400dollar.
          Binnen twee minuten ontving ik een e-mail waarin ik werd gevraagd mijn bestelling telefonisch te confirmeren.
          Toen ik dat deed werd me gevraagd welke batterij en charger ik er bij wilde kopen omdat die niet inclusief waren.
          Ik heb toen maar meteen gecancelled.
          Ik denk dat ik toch maar gewoon naar B&H ga bij mij op de hoek op 9th Avenue, de grootste speciaalzaak van het land.
          Was in ieder geval de lenskeuze goed als mijn eerste (oefen)lens?
          Of was dit misschien een teken dat het toch de Canon 30D moet worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marinus Bekijk bericht
            Inmiddels heb ik ontdekt dat die prijzen op die amerikaanse websites te mooi zin om waar te zijn.
            Uiteindelijk had ik een 'betrouwbaar' bedrijf gevonden (volgens verschillende forums)www.thecamerapros.com, waar ik een D200 bestelde met een Nikon 50mm f1.4 AF lens voor 1400dollar.
            Binnen twee minuten ontving ik een e-mail waarin ik werd gevraagd mijn bestelling telefonisch te confirmeren.
            Toen ik dat deed werd me gevraagd welke batterij en charger ik er bij wilde kopen omdat die niet inclusief waren.
            Ik denk dat ik toch maar gewoon naar B&H ga bij mij op de hoek op 9th Avenue, de grootste speciaalzaak van het land.
            Ik heb de canon variant en telkens als ik hem gebruik komt er een glimlach op mijn gezicht. Ik ben verliefd op f1.4 Zo hard dat ik een 30mm sigma of 35mm canon L koop (als mijn spaarpot het wil).
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Voilŕ God bestaat nog, hij weet dat je helemaal niet blij zal zijn met zo'n ruisbak.

Comment

Mensenlief, je hebt de grootste fotozaak ter wereld om de hoek liggen en je komt hier nog een goedkoper prijsje zoeken?

De lens is niet slecht, maar de f/1.4 kan last hebben van CA op een digitale body. De MTF is ook niet zo geweldig.

Comment

Sorry, ik ben nog een beginneling maar wat is CA en MTF?
                  B&H, inderdaad een enorme fotozaak maar zeker niet goedkoop.
                  Een paar weken geleden ging ik er voor het eerst keer kijken.
                  Nog nooit zo'n selectie gezien.
                  Er waren honderden klanten binnen en ik had niet het idee dat iemand tijd had om mij uitgebreid advies te geven.
                  Ik ga nog maar eens terug op een rustige ochtend.

Comment

1 minuut google levert dit op:

The truth about raw processors: which one actually performs best for real-world photography? (continued)

(laatste site is trouwens sowieso goede lectuur vind ik :-))

Comment

B&H, inderdaad een enorme fotozaak maar zeker niet goedkoop.
                      Goedkoop is relatief. Als je verwacht je D200 onder de 1500$ te krijgen, dan is alles duur. In vergelijking met de EU is B&H goedkoop en als ik zo lees op nikonians zijn ze bij de goedkopere betrouwbare dealers.

Comment

Ok, ben bij B&H geweest en alles wat ik van jullie heb gehoord werd daar bevestigd.
                        Inderdaad, Canon beter qua ruis en kleur.......................maar de D200 is zo mooi!!
                        Ik had de twee toestellen nog niet eerder vastgehouden maar ik vind dat qua gevoel afwerking en design de D200 met kop en schouders boven de 30D uitsteekt.
                        De 30D oogt wat ouderwetser en "voelt" ook minder solide maar ik ben natuurlijk maar een beginnende amateur dus mijn oordeel is niet gestaafd op enige ervaring.
                        De adviseur was een echte Canon fan en verzekerde me dat de 30D echt een betere aankoop was, zeker voor 400dollar minder dan de 200D.
                        Als lens adviseerde hij me de canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM
                        of als vaste lens de Sigma 30mm f/1.4 EX-DC HSM
                        Al met al nog steeds geen besluit genomen.

Comment

Goed advies imo. Voor 400euro krijg je wel beter body ergonomisch? en 2mpix extra. Ook ietsiepietsie meer ruis
                          De lenzen zijn ok. Misschien de sigma laten en direct voor de 17-55mm F2.8 IS gaan?
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

ik denk dat de verkoper vooral op de canon meer winstmarge zal hebben

Comment

B&H is eigenlijk supermarkt voor fotomateriaal. Ze leven daar van 1-shot verkoop dus je moet weten wat je wil en dan gewoon kopen. Voor advies kan je beter op dit forum ronddwarrel en
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Inderdaad, Canon beter qua ruis en kleur.......................maar de D200 is zo mooi!!
                                Ik had de twee toestellen nog niet eerder vastgehouden maar ik vind dat qua gevoel afwerking en design de D200 met kop en schouders boven de 30D uitsteekt.
                                De 30D oogt wat ouderwetser en "voelt" ook minder solide maar ik ben natuurlijk maar een beginnende amateur dus mijn oordeel is niet gestaafd op enige ervaring.
                                ....
                                Al met al nog steeds geen besluit genomen.
                                'k Zou zeggen, ga af op wat goed voelt voor jezelf, iedereen is anders.

Zo'n 3 maand geleden stond ik ook te twijfelen tussen de 30D en de D200, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de D200, ... "desondanks" de ruis.
                                'k Moet zeggen, 'k heb het me nog geen µsec beklaagd, ik ben ermee in de hemel. En die ruis, ... ja, die is er, maar de hype erom is groter dan de realiteit. (zoals alle hypes trouwens) (en als het stoort, er zijn altijd nog produkten zoals Noise Ninja of Neat Image)

Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven voor mij ?
                                • De zoeker, oa omwille van de gridlines (ik weet van mezelf dat ik 'n beetje schuin trek, dus dat helpt)
                                • Hoe hij aanvoelt in m'n handen, alles binnen "vingerbereik"
                                • De menu-struktuur en algemene werking

Vraag eens in de winkel of je er eens mee mag "spelen", met beide, en kijk wat er beter voelt voor jou.
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X