Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste die twijfelt tussen de 350D en de D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De zoveelste die twijfelt tussen de 350D en de D50

dubbel post sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Welk verschil in prijs?
      Ik zie in eenzelfde winkel:
      Een prijsverschil van EUR 92,00 is niet niets (de D70s is bijna 15% duurder dan de 350D).

Het zijn allen body-only versies en allen in dezelfde shop (die weliswaar niet de goedkoopste is; maar het gaat mij hier om de prijsverschillen, niet om de prijzen op zich).
      Niet dat een verschil in prijs veel wil zeggen vind ik.
      Het gaat 'm natuurlijk om hoe de marketing-afdeling van de fabrikant een toestel wil positioneren in de markt. Persoonlijk ben ik van mening dat die positionering zich dan ook moet vertalen in overeenstemmende kwaliteiten van het toestel. Dat dat (lang) niet altijd het geval is klopt wel...

Persoonlijk vind ik trouwens dat de prijs er wel toe doet hoor: vergelijkingen moeten IMHO steeds de prijsverschillen in rekening brengen wanneer feature- / kwaliteitverschillen worden aangehaald.
      1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spain
        Vergeet er echter NIET bij te vertellen dat die 350 software matisch is "OPGEDREVEN" naar 8....Spain.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apa
          Ik zie in eenzelfde winkel:
          Een prijsverschil van EUR 92,00 is niet niets (de D70s is bijna 15% duurder dan de 350D).

Het zijn allen body-only versies en allen in dezelfde shop (die weliswaar niet de goedkoopste is; maar het gaat mij hier om de prijsverschillen, niet om de prijzen op zich).

Het gaat 'm natuurlijk om hoe de marketing-afdeling van de fabrikant een toestel wil positioneren in de markt. Persoonlijk ben ik van mening dat die positionering zich dan ook moet vertalen in overeenstemmende kwaliteiten van het toestel. Dat dat (lang) niet altijd het geval is klopt wel...

Persoonlijk vind ik trouwens dat de prijs er wel toe doet hoor: vergelijkingen moeten IMHO steeds de prijsverschillen in rekening brengen wanneer feature- / kwaliteitverschillen worden aangehaald.
          www.acfoto.com:
          D50 = 459€
          D70 = 666
          350D = 595€
          Verwaarloosbaar verschil tussen D70 rn 350D

D50 = 449.9€
          D70 = 669.9
          350D = 599.9
          Weer een totaal verwaarloosbaar verschil tussen beide.

Vermits canon zich zowat altijd goedkoper positioneert dan nikon mag het toch wel duidelijk zijn dat dit echt geen klasseverschillen aangeeft.

Klasseverschillen worden gemaakt niet door de prijs maar door de mogelijkheden van de body's. En die verschillen zijn zo goed als onbestaande tussen de 350D en de D70. Nu ja niet enkel en alleen door de mogelijkheden maar ook door de volledige opzet van een body
          Last edited by Kevlar; 29 augustus 2006, 10:25.

Comment

Wat het verschil tussen 6 en 10MP betreft... ik persoonlijk vind die 10MP een beetje overkill. Voor mij was de 6MP van mijn D100 infeite een "sweet spot". Ik druk normaal vrijwel nooit foto's af en doe ik dat toch dan zijn die afdrukken nooit groter dan A4-formaat. Deze afdrukken zijn ruimschoots scherp genoeg. Overigens is het niet de bedoeling om een foto op A3-formaat te bekijken vanop dezelfde afstand als een afdruk op 10x15cm. Vanop de grotere kijkafstand zullen eventueel zichtbare pixels niet meer opvallen.

Normaal bekijk ik mijn foto's enkel in de screen saver op mijn PC en gebruik daarvoor versies die bicubic gedownsampled zijn naar schermresolutie met een weinig USM toegepast. De D100-foto's waren daarvoor ideaal.

Nu gebruik ik een D200 met 10MP resolutie. Ik heb die camera gekocht voor de body en niet voor de 10MP. Had ik dezelfde camera kunnen kopen met een D70s-sensor erin dan had ik zeker daarvoor gekozen. Een 10MP beeld vraagt veel meer opslagruimte dan een 6MP foto. Je kast zal dus veel sneller gevuld zijn met backup-CD's.

Wat dat croppen betreft... dat is in wezen hetzelfde als digitale zoom en we weten allemaal dat je dat beter niet gebruikt. Croppen proberen te vermijden dus, ook al doe ik het zelf af en toe .
            ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv
              Wat dat croppen betreft... dat is in wezen hetzelfde als digitale zoom en we weten allemaal dat je dat beter niet gebruikt. Croppen proberen te vermijden dus, ook al doe ik het zelf af en toe .
              Daar heb je wel gelijk in... Behalve dan dat een digitale zoom pixels aan het beeld toevoegt terwijl cropping dat niet doet. Je blijft echter wel met een lager resolutie beeld zitten.
              1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

www.acfoto.com:
                D50 = 459€
                D70 = 666
                350D = 595€
                Verwaarloosbaar verschil tussen D70 rn 350D

www.top-foto.de
                D50 = 449.9€
                D70 = 669.9
                350D = 599.9
                Weer een totaal verwaarloosbaar verschil tussen beide.

Vermits canon zich zowat altijd goedkoper positioneert dan nikon mag het toch wel duidelijk zijn dat dit echt geen klasseverschillen aangeeft.

Klasseverschillen worden gemaakt niet door de prijs maar door de mogelijkheden van de body's. En die verschillen zijn zo goed als onbestaande tussen de 350D en de D70. Nu ja niet enkel en alleen door de mogelijkheden maar ook door de volledige opzet van een body
                Geen idee of het een slordigheidje is, maar het gaat hier wel over de D70S.
                De D50 is de goedkoopste, dat staat vast.
                Het wordt echter moeilijk als je de kits bekijkt. De lens van de D70S kit is veel beter. Voor zover ik geleerd heb is een lens erg belangrijk voor de kwaliteit van je foto's, zeker als je deze modellen vergelijkt met elkaar, waarvan de body's praktisch hetzelfde zijn. Je moet dus beslissen of je het extra geld wil uitgeven voor een Nikon met betere kitlens.
                http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper
                  Geen idee of het een slordigheidje is, maar het gaat hier wel over de D70S.
                  De D50 is de goedkoopste, dat staat vast.
                  Het wordt echter moeilijk als je de kits bekijkt. De lens van de D70S kit is veel beter. Voor zover ik geleerd heb is een lens erg belangrijk voor de kwaliteit van je foto's, zeker als je deze modellen vergelijkt met elkaar, waarvan de body's praktisch hetzelfde zijn. Je moet dus beslissen of je het extra geld wil uitgeven voor een Nikon met betere kitlens.
                  Het is een slordigheidje maar een D70 valt sowieso niet meer te krijgen het is dus met s natuurlijk.

Als je mijn mening vraagt over de kits dan zeg ik je dat een body kopen omwille van de kits een verkeerde beslissing is. Je koopt een DSLR om van lenzen te kunnen wisselen niet omwille van 1 lens die relatief goedkoop meegeleverd wordt. De 18-70 van nikon is 4x zo duur als de 18-55 van Canon. Het zou maar erg zijn moest die niet beter zijn(en dat beter is dan vooral in bouw). Als je een 4x duudere Canon koopt dan de nikon heb je een 17-55 IS en dat is een totaal andere klasse van lens. Maar ook canon heeft 2 kits de 18-55 die spotgoedkoop is en voor zijn prijs fantastisch in kwaliteit of de 17-85 IS die duurder is dan de 17-80 van nikon maar deze heeft dan weer IS. Wat dat prijsverschil ook verklaart. Canon heeft geen vergelijkbare lens zonder IS. Nikon heeft wel een vgl lens met de canon 18-55. En deze kan je bezwaarlijk beter noemen.

Het enige dat je kan doen is nagaan wat je allemaal zou willen en dan vgl.

Naar de kits kijken is gewoon verkeerd je moet nooit een DSLR kopen omwille van de kitlenzen daar doe je die DSLR onrecht mee. Een kitlens is een goedkope oplossing om te starten en dan te kijken wat je echt wil hebben.

Comment

Bij het kopen van een kit is de totaalprijs toch ook erg belangrijk vind ik, zeker voor een amateur met een beperkt budget. Dan wil je het beste voor je geld.

Moesten alle kit-camera's met dezelfde lens verkocht worden zou de keuze makkelijk gemaakt zijn, maar als je bv de D70S kit bekijkt heeft die een lens van €283. De body van de D70S kost dan weer €655. In totaal dus €923, maar de kit kost €853. Je bespaart dus wel €80 uit.

Een body en objectief apart kopen is niet echt een goeie optie denk ik. Is er een objectief voor de EOS350D die van dezelfde kwaliteit is en onder de prijs zit van de D70S kit? (ik ben er niet goed in thuis, ben ook nog op onderzoek)
                    http://kasper.photography & Flickr

Comment

Als ik jou was, zou ik vooral kijken naar welke camera ik het handigste vind om mee te werken. Neem ze gewoon vast en test ze een keer. Wat je het beste ligt, koop je.

En als je de kitlens toevallig niet goed genoeg vind, koop dan zonder kitlens en koop er een andere tweedehands als je nieuw te duur vindt. Er is voldoende gebruikt materiaal te koop.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                      X