Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera is het beste??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke camera is het beste??

hallo,,

ik ben nu 15 en ik fotografeer voral paarden en natuur..
    ik ben hier net nieuw dus het is wel ff zoeken

zelf wil ik graag een goeie diegitale fotocamera kopen van de prijs klasse niet hoger is dan 7 a 800 euro...
    er moet dan wel lens en alles bij zitten,
    het is niet dat ik geen ervaring heb, want ik ben wezen fotograferen met een top fotograaf in frankrijk... www.troullioud-fotografie.nl
    van die man en vruw heb ik alles geleerd..
    hun vonden dan ook dat ik voor mijn leeftijd erg goed kan fotograferen..

ik wil zelf graag jullie mening horen, mijn ogen zijn gevallen op de Canon 350D en ook op de Fujifilm S9500
    Last edited by ~mariska~; 23 augustus 2006, 13:20.
    Canon Eos 300D

Re: welke camera is het beste??

www.troullioud-fotografie.nl
    Canon Eos 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~mariska~

ik wil zelf graag jullie mening horen, mijn ogen zijn gevallen op de Canon 350D en ook op de Fujifilm S9500
      Welkom op dit forum!

Om met de deur in huis te vallen over je 'voorkeur'toestellen.

Je hebt twee totaal verschillende soorten camera's voor ogen, enerzijds een DSLR (Canon), anderzijds een prosumer (Fuji).

Eigenlijk kan je geen van deze 2 verkeerd vallen. Dat is al een +

Iedere toestel (en ieder soort) heeft zijn beperkingen, zijn voordelen en nadelen. Op dit forum zijn al eerder heftige discussies gevoerd hierover. Ik zou dan ook in de eerste plaats eens aanraden om die topics eens na te lezen en vooral je gezond verstand te gebruiken, m.a.w. de nodige zoutkorrels aan de kant klaar houden.

Ik raad je dat aan omdat in die topics veelvuldig de respectievelijke voor/tegenstanders hun woord doen (van hun kant uit) waar jij dan voor jezelf moet uitmaken of je dat of dit belangrijk vindt of niet. Dergelijk lijstje zal je uiteindelijke keuze tussen een DSLR of prosumer dus bepalen.

Anderzijds - en dat is iets totaal anders - zijn er nog goede andere prosumers en DSLRtestellen die (ruim) binnen je budget vallen. Dus zou ik ook eens zoeken naar "350D" of "s9500". Ook deze zoektocht zal interessante lectuur zijn.

Maar één waarschuwing als je de 2e raad opvolgt. Je zou wel eens met een ander toestel kunnen thuiskomen dan die 2 waartussen je nu twijfelt. Je zal niet de eerste zijn.

Suc6 alleszins met je zoektocht naar het zo perfect mogelijk toestel.

Comment

Ik heb ook pas een camera gekocht en ik ben ook nog maar 16 dus ik had ook een beperkt budget en ik heb mijn camera ( een Canon EOS 350D ) bij top-foto gekocht, daar heb je een Canon EOS 350D met 2 lenzen voor € 799. Je moet maar is op hun site kijken www.topfoto-online.de

Nog veel succes,

Kevin

Comment

ik zou voor de canon gaan, maar wacht eventjes, de 350d zal hoogstwaarschijnlijk 1 van de dagen vervangen worden, ...niets is zo frustrerend om een camera te kopen en dan te weten dat er een week later een opvolger van is!

Comment

Voor het opgegeven budget kan je bv ook gaan voor de Nikon D50 (body vanaf EUR 450) en heb je nog wat geld over voor de aankoop van wat glas.

Voor 50 EURO meer (body) heb je de Olympus E-500

Sony Alpha is ook een goede camera met de kitlens maar dan ga je beetje boven budget.

Als je al complimenten krijgt dat ge heel goed bezig zijt voor je leeftijd, zou ik investeren in een DSLR en niet in een prosumer of hybride model, daar krijg je dan later wellicht spijt van want je kan dan niet meer uitbreiden.

Ik ben uiteraard een Nikon aanhanger en zou zeggen ga eventueel voor de nieuwe D80 (beetje bijsparen - komt toch pas uit in oktober) maar de andere DSLR's van de grote merken (Canon - Fuji - Olympus - Sony) zijn ook prima toestellen en je zal zeker geen miskoop doen.

Belangrijk bij de beslissing van je aankoop is dat je uitmaakt wat voor soort fotografie en dan kan je gericht gaan shoppen.

En als je nog vragen hebt of advies zoekt, is dit forum de beste startplaats voor je queste.

Comment

Ik veronderstel dat je budget éénmalig is? (maw je hebt niet om de x-maand opnieuw 500 euro ter beschikking voor deze hobby). Dan denk ik persoonlijk dat je beter bent met een prosumer (vaste lens, zoals die S950). Ook niet vergeten een extra geheugenkaartje (40-80euro) in je budget in te calculeren.

Als je toch een dSLR wilt (verwisselbare lenzen) dan zou ik nog even wachten tot de opvolger van de 350D te koop is.. dan zullen de prijzen van de 350D wel nog een beetje zakken. Kijk ook naar online shops voor scherpe prijzen..

Morgen (donderdag) maakt Canon officieel de opvolger bekend.. je zult er hier ook wel over kunnen lezen.

Dus, mijn raad is een prosumer (vaste lens), het verschil met de dSLR is vandaag heel klein geworden en je kan er prachtige foto's mee nemen. Je hebt dan ook maar éénmalig een dure aankoop.

Veel plezier,
              Michiel
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Beste Erikba en White

Er zijn twee frustrerende dingen die je kan overkomen wanneer je net een camera hebt gekocht.

Eén ervan is te ontdekken dat die camera een weekje later aan een aanzienlijk lagere prijs te koop staat omdat ernaast de pas uitgekomen opvolger ligt die dikwijls (in dit geval misschien ook?) niet wezenlijk verschilt. Je inbreng, beste Erikba, is dan ook van weinig nut wanneer je niet bijbrengt wanneer die nieuweling wordt verwacht en wat de verschillen zijn.

En wat dus ook frustrerend is, is te ontdekken dat ze je een camera hebben aangeraden die achteraf gezien de verkeerde keuze is geweest.
                Het zou voor Mariska toch ook interessant zijn waarom je voor de 350D hebt gekozen of waarom je hem zou verkiezen? Dat is toch haar vraag of minstens de bedoeling ervan?

Sorry voor het schoolmeesterachtig gedoe. (ik ben wel geen onderwijzer of zo, hoor)

Comment

alvast allemaal bedankt voor het reageren

ik dnek dat ik er wel iets mee kan, maar als je op nog iets komt.. vertell het me maar
                  Canon Eos 300D

Comment

hallo

ik ben ook nog maar 15 jaar en ik heb in juli een Nikon D50 gekocht met kitlens en een nikor 70-300 voor 764 euro en ik heb het mij nog geen moment spijt van had alleen zag ik vandaag dat de d50 bij konijnenberg nu nog maar 589 euro kost i.p.v 615 euro als ik hem gekocht heb

glenn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikba
                      ik zou voor de canon gaan, maar wacht eventjes, de 350d zal hoogstwaarschijnlijk 1 van de dagen vervangen worden, ...niets is zo frustrerend om een camera te kopen en dan te weten dat er een week later een opvolger van is!
                      Dan moet je net uitkijken om koopjes te doen. Iedereen wil de laatste nieuwe camera in huis halen, en als er dan nog ergens een paar "oude modellen" in stock zitten, dan gaan die ook goedkoper de deur uit. In een nieuw model zitten gewoonlijk wel een paar verbeteringen, maar het opvolgende model is meestal niet zo sterk aangepast dat het echt noodzakelijk zou zijn om er direkt voor naar de winkel te gaan. Tussen de 300D, de eerste betaalbare DSLR en zijn opvolger (350D) zat nog wel een vrij groot verschil, maar het zou me verbazen dat de opvolger van de 350D een even grote evolutie zou maken .

Hou er wel rekening mee dat wanneer je een DSLR koopt, dat je dan achteraf meestal ook nog wat "randapparatuur" zal aanschaffen waardoor het totaalbedrag aanzienlijk hoger zal worden dan wanneer je een prosumer in huis haalt.
                      Daar staat wel tegenover dat een DSLR met goede lenzen inzetbaar is in situaties (wienig licht bijvoorbeeld) waar je met een prosumer niet veel meer kan aanrichten. Maar dan zal je wel eerst vrij zwaar moeten investeren in lichtsterke lenzen.
                      Last edited by Black B@ndit; 23 augustus 2006, 17:31.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ook een toestel om eens grondig te bekijken :

Olympus E500, kit met de 2 lenzen : ongeveer 899 euro (inclus. 1 Gb), ideaal voor een beginner :

Zeer aangenaam en groot scherm met uitleg (2,5 inch)
                        8 mj pixels
                        en vooral : 15 standen die alle foto-situaties kunnen inschatten
                        Zeer goede basislenzen (beetje een probleem van zijn grootste concurrenten)
                        Zeer solide body, niet plastiekerig aanvoelend

In de nieuwe uitgave van Foto-Video (tijdschrift, nu pas uit : special fotografie) komt hij er als beste uit, dit in vergelijking met de D50, 350D, ...
                        Vooral zijn prijs & beeldkwaliteit is gunstig, zeggen ze toch...

Sukses

R
                        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                          Welkom op dit forum!

Om met de deur in huis te vallen over je 'voorkeur'toestellen.

Je hebt twee totaal verschillende soorten camera's voor ogen, enerzijds een DSLR (Canon), anderzijds een prosumer (Fuji).

Eigenlijk kan je geen van deze 2 verkeerd vallen. Dat is al een +

Iedere toestel (en ieder soort) heeft zijn beperkingen, zijn voordelen en nadelen. Op dit forum zijn al eerder heftige discussies gevoerd hierover. Ik zou dan ook in de eerste plaats eens aanraden om die topics eens na te lezen en vooral je gezond verstand te gebruiken, m.a.w. de nodige zoutkorrels aan de kant klaar houden.

Ik raad je dat aan omdat in die topics veelvuldig de respectievelijke voor/tegenstanders hun woord doen (van hun kant uit) waar jij dan voor jezelf moet uitmaken of je dat of dit belangrijk vindt of niet. Dergelijk lijstje zal je uiteindelijke keuze tussen een DSLR of prosumer dus bepalen.

Anderzijds - en dat is iets totaal anders - zijn er nog goede andere prosumers en DSLRtestellen die (ruim) binnen je budget vallen. Dus zou ik ook eens zoeken naar "350D" of "s9500". Ook deze zoektocht zal interessante lectuur zijn.

Maar één waarschuwing als je de 2e raad opvolgt. Je zou wel eens met een ander toestel kunnen thuiskomen dan die 2 waartussen je nu twijfelt. Je zal niet de eerste zijn.

Suc6 alleszins met je zoektocht naar het zo perfect mogelijk toestel.

Je vergeet NIKON

Comment

Het budget is voor jou een enorm bedrag, maar in fotoland een krap budget voor een dslr + lens of lenzen.
                            Ik zou als ik jou was ook zeker naar Nikon en Fujifilm kijken.
                            Nu de D80 uit gaat komen zullen de tweedehandsprijzen van een D50 ongetwijfeld dalen en ook gebruikte Fuji S2 zul je rond de 400 kunnen kopen. je hebt dan nog budget voor lenzen. Aangezien je geen echte groothoek nodig hebt voor jouw type fotografie zou je allicht een 28-80g lensje van iemand kado kunnen krijgen en anders kopen voor 25 euro, dan heb je nog 300 of meer over voor een goede telelens. Als je goed zoekt zul je in die prijsklasse zelfs wat oudere maar goede 2.8 80-200 lenzen van Sigma, Tokina e.d. kunnen vinden, soms ook een Nikon schuifzoom 1e type. En dan heb je goed materiaal, waar je ook weinig op afschrijft als je later budget hebt voor nog beter/sneller materiaal.

Qua timing en compositie heeft die mijnheer Troullioud in zijn stijl denk ik aardig wat ervaring, ik zie echter wel veel overbelichte highlights, die je gemakkelijk kunt voorkomen door iets te onderbelichten en eventueel in RAW te schieten waardoor je meer speling hebt in de nabewerking.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Iemand aan Pentax gedacht ? K100D, geen 700 € voor body + 18-55 lens. En voor 500 € een *istDL met dezelfde lens. Heb zelf recent een K100D gekocht. Wreed content van. http://www.pentaxslr.com

btw, blijkbaar weinig Pentaxians op deze site ...
                              Pentax K100D & K20D met glasbak
                              picasaweb.google.com/polvda

Comment

Working...
                              X