Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d, 70-200/f4L IS, 50/1.2L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400d, 70-200/f4L IS, 50/1.2L

Oorspronkelijk geplaatst door Fotovlieg
    Als je goede marketing strategieën gebruikt ben je niet steeds de tweede met de introductie van een camera maar zorg je dat je de eerste bent. Dat lukt Nikon prima op dit moment. (nee, ik ben geen nikonian, ik bezit zowel Nikon als Canon camera's, elk voor hun eigen doel)
    Als je het zo bekijkt was sony de eerste het mijn sub 1000USD, 10 Mpixel, anti dust cam he.
    Met als added bonus de beeldstabilisatie
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Ngmaals : je idee is pure nonsens. Als Canon op enkele weken een 10MP sensor uit zijn mouw kan toveren, hadden ze dat dat niet gedaan bij de introductie van de 30D?

sugar
      Bij de introductie van de 30D was die nog niet klaar, inmiddels wel. De 30D moest er toen wel komen om niet teveel van de markt te verliezen. Net als nu de 400D er wel moest komen, terwijl die eigenlijk bedoeld was voor later, na de introductie van de 10mp semi professionele camera.

Ik schreef er al eerder over, en hier gaan jullie allemaal aan voorbij, Canon heeft net als veel andere bedrijven niet één strategie klaar liggen, maar meerdere strategieën. Als er geen concurrentie was geweest, was de introductievolgorde anders geweest. nu er wel concurrentie is, is plan B uit de kast getrokken.

Tuurlijk hebben jullie gelijk dat de fabrieken al een tijdje draaien, maar dat wil niet zeggen dat je er ook onmiddelijk mee naar buiten hoeft te komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
      Als je het zo bekijkt was sony de eerste het mijn sub 1000USD, 10 Mpixel, anti dust cam he.
      Met als added bonus de beeldstabilisatie
      Sony was inderdaad eerder, en je kan ook wel stellen dat Sony dat goed gedaan heeft. Zeker als je ziet dat Sony al meer dan 1/5 deel van het marktsegment in de DSLR branche in handen heeft (in Japan), en dat in slechts 7 weken.

Comment

Sony was inderdaad eerder, en je kan ook wel stellen dat Sony dat goed gedaan heeft. Zeker als je ziet dat Sony al meer dan 1/5 deel van het marktsegment in de DSLR branche in handen heeft (in Japan), en dat in slechts 7 weken.
        Japan Digital SLR Market Share by Unit Sales
        Vendor July June
        ==========================================
        Canon 33.3% 51.6%
        Nikon 27.4% 32.6%
        Sony 21.6% 2.3%
        Pentax 14.0% 7.6%
        Olympus 2.8% 4.8%
        Matsu****a 0.8% 0.1%

Uiteraard is dat wel een vertekend beeld want iedereen wacht op de nieuwe toestellen om te beslissen wat ze gaan aankopen.
        Maar ik blijf erbij dat sony de beste keuze is
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Fotovlieg: jij weet precies wel goed wat Canon in Japan daar allemaal uitvoert... ofwel schrijf je zo verder met zekerheid, ofwel zeg je er volgende keer bij... "ik denk dat" want dat zijn nogal straffe beweringen.

Comment

Ik schreef er al eerder over, en hier gaan jullie allemaal aan voorbij, Canon heeft net als veel andere bedrijven niet één strategie klaar liggen, maar meerdere strategieën. Als er geen concurrentie was geweest, was de introductievolgorde anders geweest. nu er wel concurrentie is, is plan B uit de kast getrokken.
            Een bedrijf heeft per definitie niet meerdere strategieën, een bedrijf heeft één strategie in een bepaalde sector. En een bedrijf als Canon past haar strategie niet aan omdat een concurrent een bepaald product introduceert. De strategie van Canon voor wat betreft DSLR is erg eenvoudig : een technologisch voordeel uitbouwen door alle strategische componenten van het toestel zelf te ontwikkelen en te produceren.
            Je bedoelt waarschijnlijk gewoon dat er verschillende 'producten' in de 'pipe=line' zitten. Natuurlijk. En concurrenten hebben een impact op de introductievolgorde (of vooral de go-no go beslissing), maar zeker niet binnen een termijn van minder dan 12 maanden.

Tuurlijk hebben jullie gelijk dat de fabrieken al een tijdje draaien, maar dat wil niet zeggen dat je er ook onmiddelijk mee naar buiten hoeft te komen.
            Deze echt wel hilarisch En dan leggen ze al die chips in groot magazijn of zo
            Het opstarten van een fab is echt iets dat je niet van je één twee drie doet. De productie van de 1DsII is ondertussen al een tijd geleden stopgezet om de productie van de nieuwe camera op te starten. Het duurt enige tijd vooraleer de productie onder controle is en geoptimaliseerd is (rendement etc)
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ben ik de enige die de 400d verdacht veel op de k-m 5d vind lijken? trillingsfilter, schermindeling, als je je oog ervoor zet dat het scherm auto. autgaat, vormgeving aan de achterkant..

voorkant is dan wel weer a la 350d..

Comment

Upgrade van 350D naar 400D ziet er in tegenstelling van wat anderen hier beweren wel de moeite uit hoor.
                De AF van de 30D en een vergroot buffergeheugen, niet mis toch voor het vastleggen van bewegende zaken als spelende kindjes en sportevenementen met actie (andere dan schaken dus). En dat voor de prijs van een 350D ipv 30D!

Groter schermpje is ook altijd leuk!
                Wel jammer van de nog steeds kleine body en grip. Verder ziet het er een chique cameraatje uit.

Comment

prijs zakt al bij topfoto.de
                  vorige week 739 euro
                  nu 699 euro
                  interessante prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961
                    prijs zakt al bij topfoto.de
                    vorige week 739 euro
                    nu 699 euro
                    interessante prijs
                    Das een strategie van top-foto. Bij elke introductie zetten zij hun prijs nogal laag om zoveel mogelijk voorbestellingen binnen te krijgen. Het is niet de eerste keer dat het mij opvalt. En ik kan ze alleen maar groot gelijk geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koe_lio Bekijk bericht
                      Upgrade van 350D naar 400D ziet er in tegenstelling van wat anderen hier beweren wel de moeite uit hoor.
                      De AF van de 30D en een vergroot buffergeheugen, niet mis toch voor het vastleggen van bewegende zaken als spelende kindjes en sportevenementen met actie (andere dan schaken dus). En dat voor de prijs van een 350D ipv 30D!

Groter schermpje is ook altijd leuk!
                      Wel jammer van de nog steeds kleine body en grip. Verder ziet het er een chique cameraatje uit.
                      Dat je voor de prijs van een 350D een 30D zou hebben is in mijn ogen nogal larie, als je dat beweerd weet ik zeker dat je nog nooit met een camera als bvb 20 of 30D hebt gewerkt, die 350 en 400D zijn best zeer goede toestellen maar qua bedieningsgemak en degelijkheid toch wel van een heel andere klasse mijn gedacht ( gisteren toevallig nog even met een 350D gespeeld en toch maar terug vastgesteld dat ik niet meer zou terugwillen...)
                      Last edited by RDB; 30 augustus 2006, 09:54.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Dat je voor de prijs van een 350D een 30D zou hebben is in mijn ogen nogal larie, als je dat beweerd weet ik zeker dat je nog nooit met een camera als bvb 20 of 30D hebt gewerkt, die 350 en 400D zijn best zeer goede toestellen maar qua bedieningsgemak en degelijkheid toch wel van een heel andere klasse mijn gedacht ( gisteren toevallig nog even met een 350D gespeeld en toch maar terug vastgesteld dat ik niet meer zou terugwillen...)
                        Dit begint stilaan op een flamewar te lijken, de 30D is beter dan de 350D/400D ... en de 1D is nog beter !
                        Maar heb je dat allemaal wel nodig ?
                        Ik heb nu een 350D sinds een zestal maanden, toen de 30D uitkwam twijfelde ik even om hem te vervangen, vooral voor het grote scherm. Maar als ik naderhand bekijk dat ik voor de prijs van een 30D nu mijn 350D kan houden als 2e body en een 400D kan kopen die de meeste dingen van een 30D heeft overgenomen en nog een sensor cleaning systeem heeft ook ben ik ervan overtuigd dat de 400D voor héél veel mensen al meer dan genoeg is.

Niet iedereen heeft een semi-prof toestel als de 30D of de 5D nodig ... ik ga mij dus mooi een 400D aanschaffen en mijn 350D als 2e body gebruiken ... en dan leren foto's trekken (lijkt me een goed idee )

Johan

Comment

iemand einge idee wanneer de camera in de winkel ligt?
                          ruud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruud Bekijk bericht
                            iemand einge idee wanneer de camera in de winkel ligt?
                            ruud
                            Midden september heb ik mij laten vertellen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
                              Dit begint stilaan op een flamewar te lijken, de 30D is beter dan de 350D/400D ... en de 1D is nog beter !
                              Ik heb nu een 350D sinds een zestal maanden, toen de 30D uitkwam twijfelde ik even om hem te vervangen, vooral voor het grote scherm. Maar als ik naderhand bekijk dat ik voor de prijs van een 30D nu mijn 350D kan houden als 2e body en een 400D kan kopen die de meeste dingen van een 30D heeft overgenomen en nog een sensor cleaning systeem heeft ook ben ik ervan overtuigd dat de 400D voor héél veel mensen al meer dan genoeg is.

Niet iedereen heeft een semi-prof toestel als de 30D of de 5D nodig ... ik ga mij dus mooi een 400D aanschaffen en mijn 350D als 2e body gebruiken ... en dan leren foto's trekken (lijkt me een goed idee )

Johan
                              Johan, begrijp me niet verkeerd, ik heb niet gezegd dat die 350D of 400D een slecht toestel is hé, de beelden die er uitkomen zullen helemaal niks moeten onderdoen maar mocht je eens met een bvb 20 of 30D hebben gewerkt dan zou je zeker en vast weten wat ik bedoel, en wees gerust ik heb bijna 2 jaar vrij intensief met een 300D gewerkt ( de bediening van deze is grotendeels gelijk aan een 350 ) dus ik weet heus wel wat het verschil tussen deze toestellen is.
                              Nu jij kiest eerder voor 2 body’s , ik kies liever voor een naar mijn mening functionelere body die iets meer kost dan wel ja, heb ik een tweede body van doen dan gebruik ik steevast mijn analoge Eos3…
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj Bekijk bericht
                                Johan
                                Het verschil tussen de 30D en de 350D is NIET het groter LCD, maar de zoeker van de camera en de veel verbeterde ergonomie door het gebruik van twee instelwielen. Dat is een verschil van DAG en NACHT en op zich voor mij het prijsverschil meer als waard

sugar
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                                X