Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d, 70-200/f4L IS, 50/1.2L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400d, 70-200/f4L IS, 50/1.2L

Oorspronkelijk geplaatst door jpke
    Heeft die vent echt zo'n grote handen of is het echt zo'n klein toestel?
    Ziet er kleiner uit als de 350D op de foto in de rubriek 'meer snelheid'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      Heeft die vent echt zo'n grote handen of is het echt zo'n klein toestel?
      Ziet er kleiner uit als de 350D op de foto in de rubriek 'meer snelheid'.

Als het goed is is hij even groot , ik heb ergens gelezen dat hij dezelfde batterijgrip gebruikt als de 350D

Comment

Die prijs van 1495 zal idd niet kloppen. Waarschijnlijk zal die een 100-150euro duurder zijn dan de 350D. Misschien zal de 350D ook wat zakken.. wie weet.

Hij gebruikt overigens idd dezelfde battery grip als de 350D; en zal dus wrs ook dezelfde afmetingen hebben. Uiterlijk zal enkel het scherm veranderen en een knopje of 2.

Best toch nog even wachten alvorens ik een toestel koop dan. Maar zo kan je natuurlijk atlijd maar blijven wachten..

Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

De uitlevering van de nieuwe Canon EOS 400D begint woensdag 20 september.

Verkijgbaar is dan de EOS 400D kit set van 1498,- Euro.

Vanaf eind oktober is de EOS 400D ook als body verkrijgbaar voor 899,- Euro

De prijzen van de losse body is dan 899,- Euro en de sets beginnen bij 998,- Euro tot 1498,- Euro

En voor alle specificaties hier is de link naar Canon

en hier is het Canon persbericht

Last edited by Otto Knap; 24 augustus 2006, 14:56.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
            Waarom hebben ze die updates nu ff niet van 20D--->30D gedaan
            Hoogst waarschijnlijk wegens de tijd die nodig is voor de ontwikkeling van de nieuwe 10 mp sensor.
            Bovendien mag de Canon 400D iets meer ruis hebben dan de Canon 40D.
            Dit geeft Canon nog 6 maanden extra om de 10 mp sensor op hetzelfde niveau als de Canon 30D sensor te brengen.

Nu weten we ook waarom de upgrade van de Canon 20D naar Canon 30D zo beperkt is gebleven.

Grote vraag is welke DSLR nu eerst wordt vervangen.
            Normaal zou dit de Canon 5D zijn, maar ik gok op de Canon 30D.
            En eventueel zelfs vroeger dan gebruikelijk. Tenslotte is enkel de nieuwe sensor nodig.

Jan.

Comment

De body zelf is niet bepaald verassend he.

Ben vooral benieuwd hoe die sensor gaat presteren tov die van de D80, D200 en de Alpha100.

Volgens mij gaat Canon ownen op hoge ISO's, maar ten koste van de ... Oei oei dat durf ik zelf niet zeggen met al die Canonians hier
              flickr

Comment

Waarom hebben ze die updates nu ff niet van 20D--->30D gedaan

Bij dit soort camera's heeft dat idd een grotere impact, ze zijn immens populair, maar voor de fotografische mens ist maar balen
                De typische 20D/30D eigenschappen - die ik zeker niet zou willen missen - zijn niet aanwezig op de nieuwe 400D, zoals:

- Groot instelwiel achteraan (ergonomie/instelsnelheid)
                - Aparte LCD bovenop het toestel
                - Ergonomie + handligging
                - 5fps

De nieuwe 400D eigenschappen zijn vooral toegespitst op "populaire" hypes, zoals:

- Nog meer megapixels
                - Grote LCD achteraan
                - Antidust systeem

Dit zijn eigenschappen die voor mij lichter wegen dan de eerstgenoemde:

- resolutieverbetering van 8.2 -> 10 is te beperkt in mijn geval
                - LCD grootte vind ik totaal onbelangrijk (persoonlijk)
                - antidust systeem kan zijn waarde bewijzen voor iemand die zijn toestel amper durft te beroeren, maar ik kuis m'n sensor zonder problemen zelf

Dus neen, ik zit nog niet te "balen"
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

Comment

Zelf heb ik zoveel mogelijk() MP, met het oog op grote kwaliteitsvolle afdrukken.

Maar voor de rest heb je absoluut gelijk, het zijn eerder hypes dan echt fotografische handigheden. Maar aangezien de 30D net nieuw is, zie ik niet in waarom ze deze al zouden vervangen, de 5D is wel al een stukje ouder.

Comment

Zelf heb ik zoveel mogelijk() MP, met het oog op grote kwaliteitsvolle afdrukken.
                    Van zinnens gebouwen te beplakken?

Ik denk niet dat ge veel verschil zult merken met uw afdrukken eerlijk gezegd

Trouwens, jullie Canonians zijn veel te verwend. Zoveel body's op zo'n regelmatige basis... vraag me af waarom dat goed is.
                    Ah ja, om te verkopen natuurlijk ...
                    Nee maar serieus: je noemt de 5D een oude camera... like what the f*ck?
                    flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                      Van zinnens gebouwen te beplakken?

Ik denk niet dat ge veel verschil zult merken met uw afdrukken eerlijk gezegd

Trouwens, jullie Canonians zijn veel te verwend. Zoveel body's op zo'n regelmatige basis... vraag me af waarom dat goed is.
                      Ah ja, om te verkopen natuurlijk ...
                      Nee maar serieus: je noemt de 5D een oude camera... like what the f*ck?
                      Tja, als je de tijdlijn bekijkt. Ik hoor hier van mensen die de 30D gaan laten vervangen/upgraden naar de 10MP sensor, slechts enkele maanden na de lancering. In vergelijking met de 5D lijkt het me logisch dat die eerst een opvolger krijgt.

Uiteraard zijn er (te) snel nieuwe body's, tuurlijk is dit niet nodig en draait het gewoon om € en marketing etc etc. Maar das typisch Canon. Niemand die mij/u/iemand verplicht om elk 1.5/3/5/7 jaar een nieuwe body te kopen. Maar daar is zeker een markt voor...

En die MP, met 8 kan je geen gebouwen beplakken hoor, wees daar maar zeker van. Dat is nog zéér beperkt, kzal er geen doekjes om winden. Ik heb er liever 16 dan 8 . En ja, af en toe gebruik ik dergelijke tamelijk grote afdrukken

Maar bon, het trio alpha/D80/400D kan het elkaar knap lastig maken

Comment

Het scenario 30D + 5D = Nieuwe camera lijkt me nog helemaal niet zo gek eigenlijk. Zou ook verklaren waarom de 30D eigenlijk een 20D met een beetje meer is.

't zijn in ieder geval weer spannende tijden

P.s. ik zie trouwens de voordelen van de 400D nog niet helemaal
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Info imaging-resource:

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

Info staat nu nog niet op dpreview, mogelijk omdat preview nog niet af is.

Jan.

Comment

30D is volgens mij een update geweest zoals je bij nikon de D70 en D70s had. Geen update waardig indien je reeds een 20D had. Het is al langer geweten dat begin volgend jaar de nieuwe 50D zal komen. deze zal waarschijnlijk technologie van de nieuwe 400D en de 5D gebruiken denk ik.

Sensor cleaning vind ik wel een goede komst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                              30D is volgens mij een update geweest zoals je bij nikon de D70 en D70s had. Geen update waardig indien je reeds een 20D had. Het is al langer geweten dat begin volgend jaar de nieuwe 50D zal komen. deze zal waarschijnlijk technologie van de nieuwe 400D en de 5D gebruiken denk ik.

Sensor cleaning vind ik wel een goede komst.
                              Hoe zeker ben je daarvan?

Nja, tzal dan zijn zoals de 350D in der tijd, zo rond februari. Pfff, wat een sneltrein van technologie.....

Comment

ergens een schema gezien van camer's van canon. De 400D stond daarop. Begin 2006 50D en eind 2007 stond er ook een nieuw top model.

Comment

Working...
                                X