Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera is het beste??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera is het beste??

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
    Als je echt met fotografie wil bezighouden vergeet dan die prosumermodellen ,want ik zweer u dat u binnen enkele maanden u het zal beklagen dat u geen spiegelreflex hebt gekocht .
    Kan je dit misschien ook motiveren waarom ik me dat zou beklagen?

Ik heb al vele jaren een prosumer camera (Nikon CP 8800) en ik heb me het inderdaad al veel beklaagd maar ik ben ook al veel keren blij geweest dat ik een prosumer heb en geen reflex. Steeds bij de hand, steeds de juiste lens, extra nuttige features, enz. Probeer met een reflex toestel maar eens een foto te nemen van spelende kinderen terwijl je je verstopt achter de hoek of vantussen een menigte met de camera boven je hoofd (zo'n beweegbare LCD zoeker is heel nuttig).

Je moet gewoon kijken waar je de camera voor wil gebruiken en daar een aangepast toestel voor kopen. Om paarden in de manege te fotograferen lijkt een DSLR beter, om te gaan trekken in de natuur en daar een paar fotos mee te pakken lijkt een ProSumer handig. Het is uiteindelijk niet het toestel dat goede fotos maakt maar de fotograaf!
    mvg
    Bert

Comment

zomaar een tip

Comment

bedankt....

ik moet dan nog wel ff doorzoeken maar ik dnek dat ik wel weet waar ik voor ga
        Canon Eos 300D

Comment

Fotografie is een kunst. Kunst beoefenen begint met goed en duurzaam materiaal. Een reflex is een beetje verplicht denk ik. Vooral nu de prijzen zo laag zijn (D50, E500, Pentax, ...)

Een bridge of prosumer kan natuurlijk ook, dat zal ook wel wat resultaat geven. Justine Henin kan waarschijnlijk ook goed tennissen met een badminton-raket.

Beter een beetje wachten, nog een beetje sparen en dan dubbel zo content zijn.

Trouwens, paarden zijn prachtige dieren om te fotograferen (ze staan relatief stil) en bieden enorm veel mogelijkheden, geef jezelf die mogelijkheden.
          Verder nog : ieder tijdschrift of boek over fotografie/beeldbewerking gaat uit van het feit dat je beschikt over een spiegelreflex. Bridgemodellen komen nauwelijks ter sprake en worden stiefmoederlijk behandeld. Passeer eens in uw bibliotheek.

Greetz

R
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight

Verder nog : ieder tijdschrift of boek over fotografie/beeldbewerking gaat uit van het feit dat je beschikt over een spiegelreflex. Bridgemodellen komen nauwelijks ter sprake en worden stiefmoederlijk behandeld.

Ieder tijdschrijft?

Comment

uit een antwoord van Reginald op een ander draadje:

Ps : mooi tijdschrift zopas verschenen 'Foto-Video', deze keer speciale uitgave over fotografie (8,50 €), nu in uw dagbladhandel. Raad eens welk toestel het best scoort onder de instapreflexen ?

Nochtans is Foto-Video (ik vermoed, Reginald, dat je 'Chip Foto-Video Digitaal' bedoelt) een tijdschrift dat veel aandacht schenkt aan de niet DSLR toestellen, ook de bridge of de prosumers. Maar waarschijnlijk net niet in dat éne nummer dat Reginald zo graag citeert (dat waarin de Olympus E500 besproken wordt dus).

Geen verwijt beste R, maar dit werpt wel een iets ander licht op je bewering dat alleen DSLR meetellen in fotoland. En je wil Mariska toch niets wijsmaken, hoop ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight
                Kunst beoefenen begint met goed en duurzaam materiaal.
                Van Gogh maakte zijn beste schilderijen met materiaal dat hij bijeen bedelde... DSLR en prosumer modellen bestaan nu eenmaal allebei en beiden hebben hun voor- en nadelen....
                mvg
                Bert

Comment

Working...
                X