Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera is het beste??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera is het beste??

En waarom zou je niet starten met tweedehands materiaal.

Voor jouw budget vind je zeker wel iets goed, en meestal heb je dan een aantal nuttige accessoires erbij die anders ook weer mooie sommen geld kosten.

En denk eraan: de fotograaf is nog altijd belangrijker dan het materiaal !
    Als je echt verder wil zou ik de prosumers laten liggen (of iets kopen voor 200-300€ en dan doorsparen voor de DSLR). Meer dan 300€ zou ik sowieso niet voor een prosumer uitgeven, anders is het de moeite niet.

Veel succes met je hobby, en leer heel veel van je pro-leraar!

Groeten,

Comment

@ dasilva

Je moet de vraag eens goed lezen en dan mijn antwoord. Wat doe ik verkeerd?

Ik dring Mariska geen enkel toestel op. Als jij Nikon wilt aanraden aan Mariska, staat je dat vrij, geef wel je redenen waarom (zoals bijv Spanjaart) - dat zal Mariska apprecieren, mij moet je niet overtuigen.

Comment

een beetje uitleg is wel makkelijker voor mij
        ik zat zelf heel erg aan een fujifilm s9500 te kijken, en dat lijkt me een mooie..
        ik heb wel al eens vakar met verwisselbare lenzen gewerkt... en een hele goeie kennis van mij die fotografeerd ook

dus die kan me altijd nog helpen
        Canon Eos 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~mariska~
          een beetje uitleg is wel makkelijker voor mij
          ik zat zelf heel erg aan een fujifilm s9500 te kijken, en dat lijkt me een mooie..
          ik heb wel al eens vakar met verwisselbare lenzen gewerkt... en een hele goeie kennis van mij die fotografeerd ook

dus die kan me altijd nog helpen
          Misschien moet je dan overwegen om hetzelfde merk (of mount) te kiezen als die "hele goeie kennis van mij die fotografeerd", dan kan je lenzen uitwisselen en/of lenen.

Comment

Als je regelmatig paarden in maneges met weinig licht wil fotograferen lijkt de 9500 niet de beste keuze en is een DSLR beter geschikt.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

.....
              Last edited by eranosian; 24 augustus 2006, 22:07. Reden: 2 x hetzelfde gepost
              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Mariska, ik zou me eerst de Fujifilm S9500 aanschaffen en er een paar maanden mee experimenteren. Werken met sluitertijd, diafragma, iso ... Als je interesse in fotografie gegroeid is in die paar maanden tijd en je komt met je Fujifilm S9500 tekort kan je een spiegelreflex aanschaffen.

Maak je heus geen zorgen om het budget. Het leek me onmogelijk om zo'n groot bedrag bijeen te werken. Nu, een paar maanden later heb ik het dubbele. Je moet er wel wat voor overhebben natuurlijk. Vakantiewerk ofzo...

Succes.
                [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Zowel Canon als Nikon brengen binnenkort een toestel op de markt (de Canon EOS 400D en de Nikon D80), dat ze positioneren boven hun instap DSLR modellen. Volgens mij is het nu juist ideaal om te gaan zoeken naar prijsdalingen voor de D50/D70 en de EOS 350D of zelfs om op de tweedehandsmarkt te zoeken naar mensen die persé het laatste nieuwe in huis willen hebben en hun toestel verkopen (inclusief de accessoires)

mvg
                  Bert
                  mvg
                  Bert

Comment

wel goeie ideen

maar over die fujifilm s9500, is die beter dan de eos 350?
                    want er zitten ook nog andere lenzen bij, maar die eos lijkt mij beter voor binnen en buiten...
                    dus ja... ik ben van plan een bijbaantje te nemen maar daar ben ik nu al te laat mee
                    Canon Eos 300D

Comment

en de canon PowerShot S3 IS???

Canon Eos 300D

Comment

Fuji FinePix S9500 was het niet de fujifilm
                        Canon Eos 300D

Comment

De Nikon D50 lijk me ook wel wat..

dat is de link voor die camera, best goedkoop
                          Canon Eos 300D

Comment

die kennis die heeft van haar ouders geld geerft,.. nogal veel
                            en daarvan heeft ze die camera gekocht.
                            die ontzettend duur was.. ik kan dan niet ook zo1 kopen,.. dan ben ik 8 jaar bezig met sparen
                            Canon Eos 300D

Comment

Als je echt met fotografie wil bezighouden vergeet dan die prosumermodellen ,want ik zweer u dat u binnen enkele maanden u het zal beklagen dat u geen spiegelreflex hebt gekocht .

Comment

waarom word er hier alleen gepraat over canon en fuji???

Ik denk zelf dat er meer goede prosumers zijn, waarom word er hier niet over gesproken?

Gr Kees
                                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                                X