Wie heeft er ervaring met de sonny alfa ? En heeft er iemand tips voor mij als leek? Heb ik geen miskoop gedaan body + lens 18-70 en 75-300 voor 1050 euro
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sony alfa 100
Collapse
X
-
-
Re: Sony alfa 100
Oorspronkelijk geplaatst door bokWie heeft er ervaring met de sonny alfa ? En heeft er iemand tips voor mij als leek? Heb ik geen miskoop gedaan body + lens 18-70 en 75-300 voor 1050 euroBD0497BE : Nikon body + glas
www.RudyVerrijt.info
-
-
Ha ik ben blijkbaar niet de enige die zich stoort aan de problemen die bepaalde mensen hebben met de spelling van het simpele woordje 'SONY'
Anyway waarom denk je dat je een miskoop gedaan hebt ?
Ik veronderstel dat er, vermits je deze vraag stelt, iets tegenvalt aan de camera ...
Wat lukt er niet ? Wat had je anders gewillen ?
PS : Ik heb mijn body 900€, betaald dus je twee lenzen heb je er voor 150€ bijgekregen. Zelfs al zijn deze niet van de beste kwaliteit kan je dan moeilijk van een miskoop spreken he ?As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
like.no.other
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guRuhHET IS SONY ! Met 1 N ! Daarnaast is het nog alPHa, met P H !
Je zegt toch ook niet Horsche Foxter ? (Porsche Boxter...)
Bon... Je hebt een goede aankoop gedaan, het enigste nadeel is de "hoge" ruis.
Veel plezier ermee!Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
Web-Albums
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeSwaIs die hoge ruis héél hoog , is die hoger dan de Minolta's ???
Vergelijkbaar met D200 de ruis.
Maar het detail is werkelijk ongelooflijk, is al vergeleken geweest met Canon 1D(xxx - ken de exacte benaming niet, laatste model) en de Sony zou het dus beter doen.
Deze test werd gedaan door up te scalen naar 16 megapixels, door David Kilpatrick (dpreview fora)
Comment
-
NET terug uit vakantie en de DSLR-A100 fftjes kunnen testen
uiteraard even moeten wennen aan de nieuwe toegevoegde dial's maar gezien ik al andere sony's in gebruik had ging dit vrij vlotjes.
ben er erg tevreden van, en ben overtuigd dat mijn shots alhoewel ze tot nog toe vrij standaard (op auto settings) waren toch al pretty ok.
ik ga pas echt uit de bol gaan als ik hem even full manueel ga inzetten en ik echt de tijd ervoor neem.
ik heb 840 euro betaald voor de body + de 18-70 mm lens
en 90 euro voor de 2GB mem pro stick
ik heb nog 1x 50mm zeis/ikon en een 1x 100 mm Zeis/ikon, doch manuele lenzen, en moet alsnog proberen of ze eveneens mountbaar zijn (vermoedelijk uiteraard niet).
indien niet, heb ik een reden om weer effe te sparen voor de zeis lenzen beschikbaar voor deze DSLR.
Vario-Sonnar T DT 16-80 F3.5-4.5 ZA
Planar T 85mm F1.4 ZA
Sonnar T 135 mm F1.8 ZA
geen idee wat ze kosten .. maar na wat googlen zal dat wel snel gevonden worden
Oorspronkelijk geplaatst door bokWie heeft er ervaring met de sonny alfa ? En heeft er iemand tips voor mij als leek? Heb ik geen miskoop gedaan body + lens 18-70 en 75-300 voor 1050 euroLast edited by M4RC; 22 augustus 2006, 11:28.Greetz, Marc
Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeSwaIs die hoge ruis héél hoog , is die hoger dan de Minolta's ???
I dont know where to start with this pathetic camera called the Alpha, sorry for my harsh words but...
Uiteraard is het altijd gevaarlijk om een nieuwe cam direct te vergelijken met een die je door en door kent ...
Natuurlijk is er meer ruis als je de pixels met 40% kleiner maakt.
langs de andere kant is er dan ook weer meer detail.
Tot 400 ISO heb ik geen problemen met de foto's die ik neem maar dit is dan ook mijn eerste DSLR dus ben niet echt in staat om te vergelijken....As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
like.no.other
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door M4RCNET terug uit vakantie en de DSLR-A100 fftjes kunnen testen
uiteraard even moeten wennen aan de nieuwe toegevoegde dial's maar gezien ik al andere sony's in gebruik had ging dit vrij vlotjes.
ben er erg tevreden van, en ben overtuigd dat mijn shots alhoewel ze tot nog toe vrij standaard (op auto settings) waren toch al pretty ok.
ik ga pas echt uit de bol gaan als ik hem even full manueel ga inzetten en ik echt de tijd ervoor neem.
ik heb 840 euro betaald voor de body + de 18-70 mm lens
en 90 euro voor de 2GB mem pro stick
ik heb nog 1x 50mm zeis/ikon en een 1x 100 mm Zeis/ikon, doch manuele lenzen, en moet alsnog proberen of ze eveneens mountbaar zijn (vermoedelijk uiteraard niet).
indien niet, heb ik een reden om weer effe te sparen voor de zeis lenzen beschikbaar voor deze DSLR.
Vario-Sonnar T DT 16-80 F3.5-4.5 ZA
Planar T 85mm F1.4 ZA
Sonnar T 135 mm F1.8 ZA
geen idee wat ze kosten .. maar na wat googlen zal dat wel snel gevonden worden
135: 1500 EUR
85: 1400 EUR
16-80: 750 EUR
Peanuts!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guRuhMaar het detail is werkelijk ongelooflijk, is al vergeleken geweest met Canon 1D(xxx - ken de exacte benaming niet, laatste model) en de Sony zou het dus beter doen.
Deze test werd gedaan door up te scalen naar 16 megapixels, door David Kilpatrick (dpreview fora)
Inderdaad kan ruis bijdragen tot het laatste.
De 16 MP Canon 1DsII geeft meer detail weer dan de 12,8 MP Canon 5D.
Dat een 10 MP sensor meer detail weergeeft dan een 12,8 MP sensor is goed mogelijk... Bijvoorbeeld door een zwakker AA filter of door een betere lens.
Maar ik zal het eerst zelf moeten zien voor ik het echt geloof.
Edit:
Om de vraag te beantwoorden :
Zelf zou ik perfect tevreden zijn met een Sonny Alfaen waarschijnlijk zou ik even goede fotos kunnen maken als nu met de Canon 5D.
Wel zou ik onmiddelijk 1 of meerdere vaste lenzen aankopen.
Jan.Last edited by Jan_10D; 22 augustus 2006, 12:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guRuh135: 1500 EUR
85: 1400 EUR
16-80: 750 EUR
Peanuts!
affijn, maar ik heb bij dit toestel een meer dan goed gevoel
dus ... de flits, lenzen en bijhorigheden zijn een must voor de verslaafden, onder wie ik mezelf daartoe rekenGreetz, Marc
Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7
Comment
Comment