Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alfa 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony alfa 100

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
    Er is detail... en er is de indruk van detail.
    Inderdaad kan ruis bijdragen tot het laatste.

De 16 MP Canon 1DsII geeft meer detail weer dan de 12,8 MP Canon 5D.

Dat een 10 MP sensor meer detail weergeeft dan een 12,8 MP sensor is goed mogelijk... Bijvoorbeeld door een zwakker AA filter of door een betere lens.

Maar ik zal het eerst zelf moeten zien voor ik het echt geloof.

Edit:
    Om de vraag te beantwoorden :
    Zelf zou ik perfect tevreden zijn met een Sonny Alfa en waarschijnlijk zou ik even goede fotos kunnen maken als nu met de Canon 5D.
    Wel zou ik onmiddelijk 1 of meerdere vaste lenzen aankopen.

Jan.

Maakt gij dan goeie foto's met die 5D
    Ik ga die thread eens opzoeken, zal hem hier posten.

EDIT: http://forums.dpreview.com/forums/re...9487196&page=1

pichayandege: dichterlijke vrijheid he
    Last edited by guRuh; 22 augustus 2006, 13:07.
    flickr

Comment

misschien een beetje laat , mar toch.
      Ik heb het toestel ook al verschillende keren getest. Het is eigelijk een prachtig toestel. Je hebt redelijk veelmoegelijkheden. De body kan je eigelijkk vergelijke met de 400d van canon maar het grote verschil is het ZEER HANDIGE "steady shot". Met mijn 5d kan ik tot een 30ste van een seconde scherpe fotos make op 50 mm (ongeveer) . Met de alfa heb ik dit kunnen doen tot een 8ste . Zeer groot verschil dus.
      Dit is dus echt wel een zeer mooi toestel eh.
      Mvg nick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niiick Bekijk bericht
        De body kan je eigelijkk vergelijke met de 400d van canon maar het grote verschil is het ZEER HANDIGE "steady shot". Met mijn 5d kan ik tot een 30ste van een seconde scherpe fotos make op 50 mm (ongeveer) . Met de alfa heb ik dit kunnen doen tot een 8ste . Zeer groot verschil dus.
        Mvg nick
        Hoeft niet altijd in de body te zitten Steady Hand is ook goed, zie Hier
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
          Kan goed zijn en het is technisch knap om 'm zo stil te houden, maar dit soort foto's schreeuwt om een statief en ISO100-200. Veel effectiever dan eender welke techniek aan ISO 1600 of VR of steadyshot

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Moet je niet vragen wat je mogelijkheden zouden zijn als je Steady Hand en beeldstabilisatie gecombineerd had
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4RC Bekijk bericht
              yep ! dat wordt sparen
              In plaats van 1400 te geven aan die nieuwe 85mm, kan je even goed voor ongeveer €600 (soms zelfs slechts iets meer dan €500 als je geluk hebt) een originele 85/1.4 of een 85/1.4 RS G kopen. (En een prachtlens als de 100/2 kost nog minder.)

Hoogst waarschijnlijk gaat niemand het verschil in beeldkwaliteit zien, en het prijsverschil is toch wel aanzienlijk. Er staat hier trouwens ergens een 85/1.4 original te koop...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
              X