Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

:G of :B

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• :G of :B

Met een vooropgesteld maximum budget van 1000€ en na het lezen van zowat elke post op dit forum en nog een hondertal andere sites kom ik tot deze starterskit.

Nikon d70s
    tamron 17-50 2.8
    SIGMA 55-200/4-5.6 DC (poor mans choice maar ja)
    SANDISK CF 2GB ULTRA II
    Zou in eerste instantie gaan dienen om vakantie en straatportretjes te schieten.
    Elke suggestie is meer dan welkom voor ik begin te bestellen.
    Slijp mijn lenzen nog eens wil je?En hijs de zeilen rondom het niemandsland van de slaap,ontkurk de fles, zet koers, maak vaart, de dood wordt voor de dag bewaard.

Re: of

Het lijt met op het eerste zicht wel een goede keuze, alleen die sigma is zeker geen slechte lens voor z'n prijs, maar kijk ook eens naar de oudere Nikon 70-210 ( f/4 of f/4-... ), die zijn echt nog build like a tank. Alleen moet je er wel mee leren leven dat je dus wel op vakantie je lenzen gaat moeten meesleuren en verwisselen, indien je daar niet mee kan leven, dan kan de 18-200 VR van Nikon wel een optie kan zijn.

Dus voor mijn part

Bert

Comment

Prima setje, al zou ik de 55-200 lekker laten liggen.
      Prutlens.
      Even kijken naar iets beters, de 70-300VR?

Comment

2Gb is wat aan de slappe kant indien je fotografeert. Neem aub NEF's, wat je teveel hebt ben je niet kwijt, wat je niet hebt is voor altijd verloren.
        Leen desnoods een opslagmedium bij een vriend, kennis, of leen enkele GB erbij.
        Beter mmedere foto's van hetzelfde onderwerp, dan één minder geslaagde foto omdat je teweinig geheugen mee hebt.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Meer dan voldoende tweedehands materiaal voorhanden in vrijwel nieuwstaat en soms nog met restgarantie ook.
          Voor 1000 euro valt een zwaardere set samen te stellen.
          bv
          D50 300 euro pf D70S 400 euro.
          Sigma 18-50mm 250-300 euro
          70-210 of zelfs 75-300 mm (zwaardere klassieke Nikon lenzen) rond de 150-225 euro
          4gb kaartje 60 euro.

Overigens is een Sigma 55-200 lensje helemaal niet slecht, de Nikon 55-200 is marginaal beter, optisch gezien dan.
          Mechanisch gaan de door mij genoemde lenzen ondaks 2e hands staat de nieuwe 55-200 e.d. lensjes natuurlijk vele jaren overleven, maar die kostten destijds dan ook 400-600 euro.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X